Για το «Καλό παιδί» του The Boy

Για το «Καλό παιδί» του The Boy Facebook Twitter
1

Θα περίμενε κανείς τα χρόνια της οικονομικής κρίσης τα οποία διανύουμε να αποτελέσουν την βασική πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς της ελληνικής μουσικής σκηνής. Ότι αυτές οι δυσκολίες θα επηρέαζαν την τέχνη τους και θα δημιουργούσα γενναίους δίσκους που, γιατί όχι, θα έφταναν μέχρι τα αυτιά της μάζας.

Αντί για αυτό παρατήρησα τα εξής τα τελευταία χρόνια: Δημιουργούς να εξαργυρώνουν την δήθεν αντισυμβατική τους στάση με μια αναπαυτική καρέκλα. Δημιουργούς να μεταφέρουν στις συνεντεύξεις την οργή τους για όλα όσα συμβαίνουν, αλλά αυτή την οργή να μην μπορούν να την μετουσιώσουν σε τραγούδι ή μελωδία. Δημιουργούς να είναι στον κοσμάρα τους . Όχι, δεν μιλάω για τα σκυλάδικα της παραλιακής. Αυτοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις όψιμης επαναστατικότητας που τους έκαναν πιο αστείους στα μάτια μας από ότι είναι στην πραγματικότητα, συνέχισαν να δείχνουν τον δρόμο στον κάθε πικραμένο που είχε μπει στο λαβύρινθο της καψούρας του. Αυτός ήταν ο προορισμός τους πριν την κρίση αυτός είναι και μετά την κρίση. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις για το παραμικρό κάποιον που ξέρει τι είναι και τι εκπροσωπεί και δεν πλασάρεται ως κάτι άλλο. Ακόμα και αν σου ανακατεύει το στομάχι.

Μιλάω για αυτούς που πάντα εκπροσωπούσαν την «απέναντι πλευρά» και τώρα είτε έχουν σιγήσει επειδή δεν έχουν τι να πουν, είτε έχουν σιγήσει επειδή αυτό θα λειτουργήσει υπέρ τους «μέχρι να περάσει και αυτό».

Και να που από εκεί που το περιμένεις ήρθε ένας δίσκος που εκφράζει αυτό που ζούμε σήμερα. Είναι ο δίσκος του TheBoy με τίτλο «Καλό παιδί» και αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία ακόμα και αν δεν έχετε ξανακούσει δουλειά του. Γράφτηκε μέσα σε μια μέρα, στις 30 Ιουνίου, και μοιάζει σαν να εξωτερίκευσε όλη την πίεση που αισθανόταν ο άνθρωπος που το δημιούργησε με μια ανάσα. Και τα δέκα κομμάτια του είναι ένα ισχυρό «παρόν» του The Boy σε αυτό που ζούμε αυτή την στιγμή. Έχουν όλα τα φόντα να γίνουν επιτυχίες σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου η τηλεόραση θα έπαιζε ρεπορτάζ για τις ουρές των ATM και από πάνω θα ακουγόταν η φωνή του:

Τι σύμπτωση και αυτή να μπούμε ίδια ώρα σηκώνοντας το όπλο.
Τι σύμπτωση και αυτή να δώσουμε και οι δύο σημείωμα στο ταμείο.
Στην τράπεζα ω ναι μωρό μου.
Στην τράπεζα θα βρεθούμε ξανά.

Όμως επειδή κάτι τέτοιο δεν θα γίνει ποτέ η δουλειά του αυτή όπως και οι προηγούμενες δεν θα αγγίξουν τα αυτιά της μάζας. Κάτι που μάλλον δεν θα ήθελε και ο ίδιος.

Στο καλό παιδί ο The Boy καταφέρνει να σφάξει με το βαμβάκι (σ.σ Δηλαδή με ειρωνική ματιά ανάμεικτη με το ιδιοσυγκρασιακό του χιούμορ) τα υπνωτισμένα από λαϊκισμούς πλήθη («Μιούζικαλ κάτω απ τη Γη»), να κάνει μια σκληρότατη κριτική για τον ρόλο της Εκκλησίας σήμερα και για τον τρόπο που εκμεταλλεύεται την ανασφάλεια του κόσμου(«Ταληροντούς»), να εκφράσει την ανασφάλεια που αισθανόμαστε όλοι μας μέσα στην νέα εποχή («Δεν είμαι νεκρός»), να συμπυκνώσει μέσα σε μια λούπα την απογοήτευση του  από τους πολιτικούς («Δεν είχανε τίποτα να μας πουν»), να μας δώσει λίγη ελπίδα για όλα αυτά τα μικρά που μας βοηθούν να περπατάμε μέσα στο χάος («Τι θα υπάρχει τι Δευτέρα;)

Η δύναμη του The Boy είναι οι στίχοι του και είναι αυτό που προσωπικά έχω ανάγκη αυτή την στιγμή από ένα δημιουργό. Θέλω στίχους και όχι βαρύγδουπες δηλώσεις. Όπως νομίζω και οι περισσότεροι εκεί έξω.  

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

σχόλια

1 σχόλια