Για το «Καλό παιδί» του The Boy

Για το «Καλό παιδί» του The Boy Facebook Twitter
1

Θα περίμενε κανείς τα χρόνια της οικονομικής κρίσης τα οποία διανύουμε να αποτελέσουν την βασική πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς της ελληνικής μουσικής σκηνής. Ότι αυτές οι δυσκολίες θα επηρέαζαν την τέχνη τους και θα δημιουργούσα γενναίους δίσκους που, γιατί όχι, θα έφταναν μέχρι τα αυτιά της μάζας.

Αντί για αυτό παρατήρησα τα εξής τα τελευταία χρόνια: Δημιουργούς να εξαργυρώνουν την δήθεν αντισυμβατική τους στάση με μια αναπαυτική καρέκλα. Δημιουργούς να μεταφέρουν στις συνεντεύξεις την οργή τους για όλα όσα συμβαίνουν, αλλά αυτή την οργή να μην μπορούν να την μετουσιώσουν σε τραγούδι ή μελωδία. Δημιουργούς να είναι στον κοσμάρα τους . Όχι, δεν μιλάω για τα σκυλάδικα της παραλιακής. Αυτοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις όψιμης επαναστατικότητας που τους έκαναν πιο αστείους στα μάτια μας από ότι είναι στην πραγματικότητα, συνέχισαν να δείχνουν τον δρόμο στον κάθε πικραμένο που είχε μπει στο λαβύρινθο της καψούρας του. Αυτός ήταν ο προορισμός τους πριν την κρίση αυτός είναι και μετά την κρίση. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις για το παραμικρό κάποιον που ξέρει τι είναι και τι εκπροσωπεί και δεν πλασάρεται ως κάτι άλλο. Ακόμα και αν σου ανακατεύει το στομάχι.

Μιλάω για αυτούς που πάντα εκπροσωπούσαν την «απέναντι πλευρά» και τώρα είτε έχουν σιγήσει επειδή δεν έχουν τι να πουν, είτε έχουν σιγήσει επειδή αυτό θα λειτουργήσει υπέρ τους «μέχρι να περάσει και αυτό».

Και να που από εκεί που το περιμένεις ήρθε ένας δίσκος που εκφράζει αυτό που ζούμε σήμερα. Είναι ο δίσκος του TheBoy με τίτλο «Καλό παιδί» και αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία ακόμα και αν δεν έχετε ξανακούσει δουλειά του. Γράφτηκε μέσα σε μια μέρα, στις 30 Ιουνίου, και μοιάζει σαν να εξωτερίκευσε όλη την πίεση που αισθανόταν ο άνθρωπος που το δημιούργησε με μια ανάσα. Και τα δέκα κομμάτια του είναι ένα ισχυρό «παρόν» του The Boy σε αυτό που ζούμε αυτή την στιγμή. Έχουν όλα τα φόντα να γίνουν επιτυχίες σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου η τηλεόραση θα έπαιζε ρεπορτάζ για τις ουρές των ATM και από πάνω θα ακουγόταν η φωνή του:

Τι σύμπτωση και αυτή να μπούμε ίδια ώρα σηκώνοντας το όπλο.
Τι σύμπτωση και αυτή να δώσουμε και οι δύο σημείωμα στο ταμείο.
Στην τράπεζα ω ναι μωρό μου.
Στην τράπεζα θα βρεθούμε ξανά.

Όμως επειδή κάτι τέτοιο δεν θα γίνει ποτέ η δουλειά του αυτή όπως και οι προηγούμενες δεν θα αγγίξουν τα αυτιά της μάζας. Κάτι που μάλλον δεν θα ήθελε και ο ίδιος.

Στο καλό παιδί ο The Boy καταφέρνει να σφάξει με το βαμβάκι (σ.σ Δηλαδή με ειρωνική ματιά ανάμεικτη με το ιδιοσυγκρασιακό του χιούμορ) τα υπνωτισμένα από λαϊκισμούς πλήθη («Μιούζικαλ κάτω απ τη Γη»), να κάνει μια σκληρότατη κριτική για τον ρόλο της Εκκλησίας σήμερα και για τον τρόπο που εκμεταλλεύεται την ανασφάλεια του κόσμου(«Ταληροντούς»), να εκφράσει την ανασφάλεια που αισθανόμαστε όλοι μας μέσα στην νέα εποχή («Δεν είμαι νεκρός»), να συμπυκνώσει μέσα σε μια λούπα την απογοήτευση του  από τους πολιτικούς («Δεν είχανε τίποτα να μας πουν»), να μας δώσει λίγη ελπίδα για όλα αυτά τα μικρά που μας βοηθούν να περπατάμε μέσα στο χάος («Τι θα υπάρχει τι Δευτέρα;)

Η δύναμη του The Boy είναι οι στίχοι του και είναι αυτό που προσωπικά έχω ανάγκη αυτή την στιγμή από ένα δημιουργό. Θέλω στίχους και όχι βαρύγδουπες δηλώσεις. Όπως νομίζω και οι περισσότεροι εκεί έξω.  

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια