Θα ακούσουμε και φέτος καλή κλασική μουσική στην Αθήνα

Κλασικά Facebook Twitter
Σε σκηνοθεσία Όλιβερ Μίερς, η «Τζοκόντα» πραγματεύεται τη δραματική ιστορία ενός μεγάλου ανεκπλήρωτου έρωτα και αυτοθυσίας. Φωτ.: Bernd Uhlig
0


ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΟΠΕΡΑ
 «Τζοκόντα» του Πονκιέλι σε μια νέα μεγάλη διεθνή συμπαραγωγή δύο από τους σπουδαιότερους οργανισμούς της όπερας παγκοσμίως, το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ και τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, εγκαινιάζει τη σεζόν η Εθνική Λυρική Σκηνή στις 19/10. Σε σκηνοθεσία Όλιβερ Μίερς, η μεγαλοπρεπής όπερα πραγματεύεται τη δραματική ιστορία ενός μεγάλου ανεκπλήρωτου έρωτα και αυτοθυσίας.

Μοναδικές μελωδίες, διάσημες άριες και υπέροχα χορωδιακά μέρη και ένα από τα πιο διάσημα μπαλέτα όλων των εποχών, ο «Χορός των ωρών», με μια μελωδία που πέρασε στην ποπ κουλτούρα. Στο ρόλο της Τζοκόντα η σταρ δραματική υψίφωνος Άννα Πιρότσι και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο διεθνώς περιζήτητος τενόρος Αρσέν Σογκομονιάν, οι σπουδαίες μεσόφωνοι Αλίσα Κολόσοβα και Ανίτα Ρατσβελισβίλι και ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς.

Στην «Τόσκα» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής η δράση μεταφέρεται στην περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Ρώμη υπογραμμίζοντας το στοιχείο της βίας και του σαδισμού, ενώ επιτρέπει στα ακραία συναισθήματα να εκφραστούν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση.

Η «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι αναβιώνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 27/11 σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια Νίκου Σ. Πετρόπουλου, εγκαινιάζοντας το αφιέρωμα σε αυτόν τον εμπνευσμένο συνεργάτη της Λυρικής που έχει υπογράψει ως σκηνογράφος, ενδυματολόγος ή/και σκηνοθέτης περισσότερες από είκοσι παραγωγές όπερας, οπερέτας και χοροδράματος, οι οποίες επαναλαμβάνονται με τεράστια επιτυχία τις τελευταίες πέντε δεκαετίες. Στην παράσταση η δράση του έργου μεταφέρεται στην περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Ρώμη υπογραμμίζοντας το στοιχείο της βίας και του σαδισμού, ενώ επιτρέπει στα ακραία συναισθήματα να εκφραστούν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Την Τόσκα υποδύεται μια διεθνής σταρ της όπερας, η σοπράνο Αλεξάντρα Κούρζακ, ενώ για μια μοναδική παράσταση στις 7/12 θα τραγουδήσει μαζί της και ο σύζυγός της, ο σούπερ σταρ της όπερας Ρομπέρτο Αλάνια. Στο καστ συναντάμε την κορυφαία σοπράνο της ΕΛΣ Τσέλια Κοστέα, τον διεθνώς καταξιωμένο τενόρο Μαρσέλο Πουέντε και τους δύο διεθνείς Έλληνες βαρύτονους Δημήτρη Πλατανιά και Τάση Χριστογιαννόπουλο.

Κλασικά Facebook Twitter
Την Τόσκα υποδύεται μια διεθνής σταρ της όπερας, η σοπράνο Αλεξάντρα Κούρζακ. Φωτ.: Α. Σιμόπουλος

Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η διεθνούς φήμης σταρ του λυρικού τραγουδιού, η Λιθουανή σοπράνο Ασμίκ Γκριγκοριάν, με τον επίσης Λιθουανό πιανίστα Λούκας Γκενιούσας στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις 17/10 στο ρωσικό ρομαντικό τραγούδι για φωνή και πιάνο. Έτσι θα ακούσουμε αριστουργήματα των Τσαϊκόφσκι και Ραχμάνινοφ από δύο καλλιτέχνες με σπάνιες εκφραστικές και δεξιοτεχνικές ικανότητες και σαρωτική δύναμη επί σκηνής.

Κλασικά Facebook Twitter
Η Λιθουανή σοπράνο Ασμίκ Γκριγκοριάν.

Στις 22/10 η Αργεντινή βιολοντσελίστα Sol Gabetta και ο Γάλλος πιανίστας Bertrand Chamayou, που ανήκουν στους πλέον προβεβλημένους σολίστ που αναδείχτηκαν στον 21ο αιώνα, αντλούν από τα έργα του Φέλιξ Μέντελσον για βιολοντσέλο και πιάνο που θα συγκροτήσουν το κύριο σώμα της πολυαναμενόμενης εμφάνισής τους στην Αθήνα, συμπληρώνοντάς τη με τη στιβαρή, συμφωνικών προδιαγραφών 2η Σονάτα του Γιοχάνες Μπραμς.

Κλασικά Facebook Twitter
Η Αργεντινή βιολοντσελίστα Sol Gabetta και ο Γάλλος πιανίστας Bertrand Chamayou.

Στο Κύκλο Μεγάλες Ορχήστρες – Μεγάλοι Μαέστροι στις 14 και 15/11, ο Θεόδωρος Κουρεντζής επιστρέφει με την Ορχήστρα Utopia, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα το συμφωνικό αριστούργημα του Βάγκνερ «The ring without words» (Το δαχτυλίδι χωρίς λόγια), στην εμβληματική διασκευή του Lorin Maazel. Η περίφημη τετραλογία, συμπυκνωμένη σε ένα ενιαίο συμφωνικό έργο, αποτυπώνει ανάγλυφα το μεγαλείο της μουσικής γλώσσας του Γερμανού ρομαντικού και συγχρόνως συνιστά μια διαδρομή στον μύθο του «Δαχτυλιδιού» χωρίς την υποστήριξη αδόμενου λόγου.

Κλασικά Facebook Twitter
O Θεόδωρος Κουρεντζής επιστρέφει με την Ορχήστρα Utopia. Φωτ.: Alexandra Muravyeva

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ