Focus Σύγχρονη μουσική, Citoyenne insolente

Focus Σύγχρονη μουσική, Citoyenne insolente Facebook Twitter
0

Μια γενιά χωρίζει τον Γιώργο Απέργη και τον Αλέξανδρο Μαρκέα. Ελληνικής καταγωγής φθάνουν στο Παρίσι σε ηλικία 20 ετών, στρατευμένοι και οι δύο, ο καθένας με το δικό του τρόπο. Η συνάντησή τους μοιάζει με συνάντηση μεταξύ κάποιου που πιστεύει στις ρίζες του και κάποιου που δεν πιστεύει σε αυτές.

Το έργο La Nuit en tête του Γιώργου Απέργη αποτελείται από κομμάτια νυχτερινών εμμονών, μια μεθυστική φωνή σε νυχτερινή παρτιτούρα όπου τα μικρο-διαστήματα διαχέονται σαν λάμψεις σχεδόν αόρατες.

Η Citoyenne insolente του Αλέξανδρου Μαρκέα βασίζεται στην αρχαία κληρονομιά και αντιμετωπίζει το μέλλον που αρνιόμαστε και τις νύχτες χωρίς τέλος που του υποσχόμαστε. Μέσα σε μια μουσική γιορτή «ακραία, άγνωστη και κωμική», οι λέξεις σπρώχνονται, από τον Αριστοφάνη μέχρι τα σλόγκαν των Αγανακτισμένων του σήμερα.

Άρα η αυτοσυγκράτηση δεν αποτελεί μέρος του προγράμματος: η δεξιοτεχνία του βιολιού και της σκιάς που φέρει πάνω στο Prélude démesuré, η τρέλα του κλαρινέτου που δεν ξέρει πια σε πιο πόδι να σταθεί για να χορέψει μεταξύ του Trois clins d'œil rythmés εμπνευσμένο από τους λαϊκούς ελληνικούς χορούς και των κατ' ιδίαν αστείων στο Catch του Άγγλου Thomas Adès.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Γιώργος Απέργης | La nuit en tête (2000-14')

Για σοπράνο, φλάουτο, κλαρινέτο, βιολί, τσέλο, πιάνο και κρουστά

Αλέξανδρος Μαρκέας | Trois clins d'œil rythmés (2006-8')

Για κλαρινέτο και ηλεκτρονικό

Thomas Adès | Catch (1991-9')

Για κλαρινέτο, πιάνο, βιολί και τσέλο

Laurent Cuniot | Prélude démesuré (2012-7')

Για βιολί και κλαρινέτο

Αλέξανδρος Μαρκέας | Citoyenne insolente* (20')

Για σοπράνο, φλάουτο, βιολί, τσέλο, πιάνο και κρουστά

Σοπράνο: Rafaële Kennedy - Φλάουτο: Gilles Burgos - Κλαρινέτο: Frank Scalisi - Πιάνο: Julien Le Pape - Κρουστά: Gianny Pizzolato - Βιολί: Diego Tosi - Τσέλο: Florian Lauridon - Μουσική διεύθυνση: Laurent Cuniot

* Ανάθεση από το TM+ με την υποστήριξη του Ιδρύματος F. et M. Salabert και του Maison de la musique de Nanterre

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ