ENOUGH!: Το αθηναϊκό πανκ γκρουπ που κλέβει τις εντυπώσεις

Οι Enough! είναι το new thing στην ελληνική σκηνή Facebook Twitter
Οι ENOUGH! είναι αυτό που έλειπε εδώ και καιρό, ένας ήχος που είναι απόλυτα σημερινός και εναρμονισμένος με το τι συμβαίνει στο εξωτερικό αλλά και ένα attitude πάνω στη σκηνή εντελώς επαγγελματικό και ξεσηκωτικό. Φωτ.: Κατερίνα Μωραΐτου
0

Οι ENOUGH! είναι από τις πιο συναρπαστικές live ελληνικές μπάντες που μπορεί να πετύχεις στην Αθήνα αυτήν τη στιγμή. Κάπως έτσι τους ανακάλυψα. Toυς είδα να παίζουν ως support σε μια πρόσφατη συναυλία των Noda and the Pappas στο Ρομάντσο και πραγματικά ήταν από αυτές τις εμφανίσεις που δεν γίνεται να μην προσέξεις. Φίλοι και γνωστοί ρωτούσαν ποιοι ήταν αυτοί οι πιτσιρικάδες που «σε κάνουν να ξαναβρείς τη χαμένη σου πίστη στη ροκ μουσική».

Και δεν είναι μόνο ότι πρόκειται για τέσσερα νέα παιδιά, καινούργιες φάτσες σε μια εγχώρια ανεξάρτητη σκηνή που τελευταία ανακυκλώνεται, ούτε το στυλ μουσικής που παίζουν, δηλαδή πανκ. Είναι αυτό που έλειπε εδώ και καιρό, ένας ήχος που είναι απόλυτα σημερινός και εναρμονισμένος με το τι συμβαίνει στο εξωτερικό αλλά και ένα attitude πάνω στη σκηνή εντελώς επαγγελματικό και ξεσηκωτικό.

Στο Ρομάντσο παρουσίασαν ένα ολόκληρο σετ και μια απίθανη διασκευή στο «Rebel Girl» των Bikini Kill, με αναφορές περισσότερο στους Melvins, όμως, πιο γρήγορο και aggressive δηλαδή, με περισσότερα χτυπήματα σε έγχορδα και ντραμς. Και οι δυο είναι άμεσες επιρροές τους.

Σε κερδίζουν αμέσως και χωρίς πολλά πολλά, σαν να είναι ένα ώριμο συγκρότημα και όχι ένα γκρουπ που εμφανίζεται μόλις για τέταρτη φορά μπροστά σε κοινό. Βέβαια, ξεχωρίζουν κυρίως επειδή για πρώτη φορά ίσως από τη δεκαετία του ’90 και γκρουπ όπως οι Nonmadol (οι Ελληνίδες L7 που δυστυχώς διαλύθηκαν νωρίς), Εcho Tattoo και Make Believe ή, πιο πρόσφατα, το one-off άλμπουμ των Testera (που δυστυχώς δεν είχαν συνέχεια), βλέπουμε μια τόσο δυναμική frontwoman σε πανκ γκρουπ να κρατάει όλη την μπάντα στους ώμους της.

Οι Enough! είναι το new thing στην ελληνική σκηνή Facebook Twitter
«Η mainstream μουσική έχει μεγάλη απόκλιση από αυτό που κάνουμε εμείς, όπως και η πανκ σκηνή στην Ελλάδα είναι διαφορετική. Δεν με εκφράζει τόσο πολύ. Θεωρώ, όμως, ότι πάντα κάτι καινούργιο είναι καλό». Φωτ.: Μαρία Αλεξοπούλου

Η μικροκαμωμένη Lou βγάζει τόσο θυμό και ιδρώτα πάνω στη σκηνή που απλώς σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Η ειρωνεία είναι, όπως μου λέει η Αθηνά για το alter-ego της, ότι δεν είναι καθόλου έτσι στην πραγματική της ζωή. «Nιώθω καμιά φορά ότι δεν μπορώ να συνδεθώ με πιο σύγχρονες γυναικείες μπάντες επειδή είμαι soft άτομο. Τo στυλ μου είναι πιο συντηρητικό και girly και καμιά φορά νιώθω ότι είναι μεγάλη η απόσταση που έχω από το πανκ. Μπορεί η φωνή και οι στίχοι μου να βγάζουν μια αγριάδα, αλλά όταν με βλέπει κάποιος, βλέπει ένα κοριτσάκι, εξού και το logo μας», μου εκμυστηρεύεται.

Στη σελίδα τους στο bandcamp έχουν μόνο ένα κομμάτι, το «Break up your band», το πρώτο που έγραψαν, όπως μου λένε ο Chino (Θανάσης) και η Lou (Αθηνά) στο venue που τους πρωτοείδα, στο Ρομάντσο. Στην μπάντα παίζουν ο αδερφός του Chino, Johanan (μπάσο), και ο Plath (ντραμς), ιδρυτής της πανκ μπάντας Memory και πρώην μέλος Bazooka.

Το «Break up your band» ήταν καθοριστικό για το αν θα έφτιαχναν το συγκρότημα, το οποίο ήταν μια ιδέα του Chino – παρεμπιπτόντως το ψευδώνυμο το έχει πάρει από την ομώνυμη ταινία του Τσαρλς Μπρόνσον, του ’73. Είχε γράψει κάποια πανκ κομμάτια και προσπαθούσε να φτιάξει μια μπάντα για να ολοκληρώσει το πρότζεκτ. Είχε κολλήσει στη φωνή. Αισθανόταν ότι τα ανδρικά φωνητικά ήταν χιλιοακουσμένα και παρότι δοκίμασε αρκετό κόσμο, δεν του ταίριαζαν.

ENOUGH! - Break Up Your Band (Music Video)

Επιπλέον, δεν θεωρούσε ότι μπορούσε να περάσει κάποιο μήνυμα έτσι. «Τι άλλο έχει να πει ο άντρας στην πανκ; Η απάντησή ήταν “απολύτως τίποτα”», αναφέρει «Ήθελα αυθεντικό δυναμισμό στα φωνητικά, ούτε διαφραγματικές, ούτε αρρενωπά γρεζια, ούτε τεχνικές ωδείων. Ωμή γυναικεία αντίδραση. Ένας άντρας δεν έχει πια κάτι να πει». Την Αθηνά την πέτυχε να χορεύει Μαντόνα σε ένα στόρι της στο Instagram. «Είχε femme fatale αύρα και της έστειλα κατευθείαν την ιδέα που είχα».

Του απάντησε ότι μοιράζονταν το ίδιο παιδικό όνειρο, να φτιάξουν ένα συγκρότημα. Και έτσι έγινε. Όλα αυτά πριν από περίπου δύο χρόνια. Ξεκίνησαν αμέσως να γράφουν φωνητικά πάνω στη μουσική που είχε ετοιμάσει και έτσι προέκυψε το χιουμοριστικό, όπως το χαρακτηρίζουν, πρώτο τους τραγούδι, που αναφέρεται στην κοινοτοπία των σημερινών πανκ συγκροτημάτων. Το ηχογράφησαν σε σπίτι, στο δώμα φίλων, για να μην τους ακούνε οι γείτονες να ουρλιάζουν και να κάνουν θόρυβο. Το βίντεο, επίσης, το γύρισαν μόνοι τους. Γενικά, έχουν μια DIY φιλοσοφία. Ο Chino έχει σχεδιάσει και το logo και το artwork της μπάντας.

«No talent and no respect / Always on a losing bet / We used to jam for the game / Now you suck at everything» (Ούτε ταλέντο ούτε σεβασμός / Πάντα σε ένα χαμένο στοίχημα / Τζαμάραμε μαζί για την πλάκα / Τώρα είσαι χάλια παντού) τραγουδά αυθάδικα η Lou.

Φαίνεται να κρύβουν μια πιο βαθιά απογοήτευση όσον αφορά την εγχώρια σκηνή. «Η σκηνή, λέει ότι είναι μαζί μας, στην πράξη όμως δεν είναι πουθενά», λέει ο Chino. «Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι υπάρχει σκηνή. Υπάρχουν 3-4 μπάντες συνολικά και μεταξύ τους μοιράζονται τα venues. Όσον αφορά το κοινό, τα ίδια άτομα θα έρθουν στα live.

Σίγουρα θα δεις ένα καινούργιο γκρουπ, απλώς θα είναι τα ίδια άτομα που παίζουν σε πέντε διαφορετικές μπάντες και θα αλλάζουν το ύφος τους ανάλογα με την κουλτούρα και τη μόδα που επικρατεί κάθε φορά στη μουσική. Γιατί να προσαρμόσεις τον δικό σου χαρακτήρα και να βάλεις όρια στον εαυτό σου, στο τι μπορείς να κάνεις; Μοιάζει σαν τελετουργικό η ψευδαίσθηση ότι αν συνδυάσεις ένα mainstream είδος, που κάθεται εύκολα στο μέσο αυτί, με τα στοιχεία της χώρας σου και σε χαρακτηρίσουν πρωτοπόρο, θα τα έχεις καταφέρει στη σκηνή της Ελλάδας».

Οι Enough! είναι το new thing στην ελληνική σκηνή Facebook Twitter
Το «Break up your band» ήταν καθοριστικό για το αν θα έφτιαχναν το συγκρότημα, το οποίο ήταν μια ιδέα του Chino. Φωτ.: Κατερίνα Μωραΐτου

Φυσικά, το «Break up your band» δεν είναι το μόνο κομμάτι που έχουν γράψει. Θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τους ΕP προς την άνοιξη, όπως μου λένε. Στο Ρομάντσο παρουσίασαν ένα ολόκληρο σετ και μια απίθανη διασκευή στο «Rebel Girl» των Bikini Kill, με αναφορές περισσότερο στους Melvins, όμως, πιο γρήγορο και aggressive δηλαδή, με περισσότερα χτυπήματα σε έγχορδα και ντραμς. Και οι δυο είναι άμεσες επιρροές τους.

Ένα από τα πρότυπα της Lou τα τελευταία χρόνια είναι η Tobi Veil, λόγω της μπάντας. Η Αθηνά γεννήθηκε στη Βοστώνη, όπου έζησε για δέκα χρόνια, προτού γυρίσει πίσω στην Ελλάδα. Της έμεινε η άψογη προφορά, γι’ αυτό κάποιοι νομίζουν ότι το συγκρότημα είναι από το εξωτερικό, και η αλήθεια είναι ότι αν αυτήν τη στιγμή έπαιζαν σε Αμερική ή Βρετανία, θα έκαναν ήδη καριέρα ‒ είναι τόσο άρτιοι. 

«Η mainstream μουσική έχει μεγάλη απόκλιση από αυτό που κάνουμε εμείς, όπως και η πανκ σκηνή στην Ελλάδα είναι διαφορετική. Δεν με εκφράζει τόσο πολύ. Θεωρώ, όμως, ότι πάντα κάτι καινούργιο είναι καλό», τονίζει η Lou.

«Σκοπός μας είναι να εμπνεύσουμε κι άλλες κοπέλες να βγουν με θάρρος και θράσος στη μουσική σκηνή της χώρας μας. Θέλω να εμψυχώσω τις γυναίκες, πιστεύω στη γυναικεία ενδυνάμωση ‒ μπορεί να φαίνομαι μικρό κοριτσάκι, αλλά όταν βγαίνω στη σκηνή, τα σπάω. Θέλω όσες με βλέπουν να αισθάνονται ότι είναι frontwomen και είναι ωραίο που με τον Θανάση συμφωνούμε σε αυτό, κυρίως επειδή στην Ελλάδα υπάρχουν κάποια γυναικεία πρότυπα τα οποία είναι πολύ στερεοτυπικά. Πρέπει να είμαστε ο εαυτός μας και αυτό αρκεί για να μας ενδυναμώσει. Δεν χρειάζεται να πλασάρεσαι ως bitch επειδή είναι το νέο τρεντ».

Βρείτε τους ENOUGH! στο bandcamp εδώ. 

Instagram: @worldsyummiestband

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλέκα Κανελλίδου

Μουσική / Αλέκα Κανελλίδου: «Δεν είμαι περιπετειώδης τύπος, ούτε της καριέρας»

H τραγουδίστρια που έχει απομονωθεί εδώ και πολλά χρονιά στη Ραφήνα προτιμά να ντύνεται ωραία και να τραγουδάει μία φορά την εβδομάδα από το να παίζει μπιρίμπα και να βλέπει ταινίες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΝΑΝΤΙΝ ΣΙΕΡΡΑ

Μουσική / Ναντίν Σιέρρα: «Δεν θα ήθελα η προσωπική μου ζωή να μοιάζει με της Κάλλας»

Μία από τις διασημότερες και πολυβραβευμένες Αμερικανίδες σοπράνο μιλά για τις γυναίκες που τη διαμόρφωσαν και επηρέασαν την πορεία της λίγο πριν ερμηνεύσει τη Βιολέτα στην «Τραβιάτα» του Βέρντι, στο Ηρώδειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Μουσική / Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Έγραψε σε ένα θρανίο το «Μια αγάπη για το καλοκαίρι» για να μην τον πάρει ο ύπνος στο μάθημα. Με αφορμή τα εξήντα χρόνια της στιχουργικής του διαδρομής και τον εορτασμό τους, o Γιώργος Παπαστεφάνου κάνει μια αναδρομή σε αξέχαστες ημέρες του ραδιοφώνου και του ελληνικού τραγουδιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Άραγε το πρωί της 7ης Μαΐου του 1824 ο Μπετόβεν διαισθανόταν πως σε λίγες ώρες θα παρουσίαζε στον κόσμο τη σύνθεση που επρόκειτο να αλλάξει για πάντα την ιστορία της μουσικής; Η Ματουλα Κουστένη αναρωτιέται, παρουσιάζοντας τη δοξασμένη Ένατη, τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ