Creative Space/Spectraliquid

Creative Space/Spectraliquid Facebook Twitter
0

Μπορεί να μην είναι καινούργιο φαινόμενο και στο εξωτερικό να το συναντάς σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, αλλά η έκρηξη των μικρών εταιρειών που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική αρχίζει να γίνεται τάση και στην Ελλάδα. Αυτό που είναι άξιο προσοχής για κάποιες από αυτές είναι ότι, ενώ εδώ περνούν σχεδόν απαρατήρητες, στο εξωτερικό έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν αίσθηση με πολύ καλές κριτικές, airplay σε δημοφιλείς σταθμούς και πωλήσεις που είναι πολύ μεγαλύτερες από των περισσότερων ελληνικών hit. Η Creative Spaceκαι η Spectraliquid, που κυκλοφορούν κυρίως ηλεκτρονική μουσική καλύπτοντας ένα ευρύ ηχητικό φάσμα της, δημιουργήθηκαν ως μέσα έκφρασης δημιουργικών ιδεών, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη βαρύτητα στα events που οργανώνουν. «Στην Αθήνα παρατηρούσα ένα κενό στο χώρο των events» λέει ο Νίκος της Creative Space. «O ήχος στο 99% απ' αυτά ήταν απαράδεκτος (κι ακόμα είναι), το VJing δεν υπήρχε παρά στη μορφή "screen saver", η πειραματική μουσική, κυρίως στην πιο "ακαδημαϊκή", non-dance πλευρά της, ήταν περιορισμένη σε χώρους που απευθύνονταν σε λίγους. Μέσα από τα events που ξεκινήσαμε με τον Αποσυντονισμό, τους μόνιμους συνενόχους μας εκείνη τη χρονιά, το 2004, προσπαθήσαμε να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: πειραματική dance μουσική σε χώρους πιο «underground», ανοιχτούς σε όλους. Αρχικά σε υπόγεια μικρών μαγαζιών και στη συνέχεια, όταν είδαμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, σε πανεπιστημιακά άσυλα, με το visual κομμάτι να έχει ίδιο βάρος με το ακουστικό, με πραγματικά ηχοσυστήματα και καλεσμένους που σεβόμαστε, Έλληνες και ξένους. Γενικά, ήταν όλα αυτά που θα θέλαμε να βλέπουμε στα αθηναϊκά κλαμπ με πολύ μικρή ή ελεύθερη είσοδο».

Ο πυρήνας της Spectraliquid αποτελείται από 4 άτομα: τον Άγγελο (Mobthrow), τον Κώστα (Subheim), τον Γιάννη (Xsoz) και την Κάτια (Katja), που, εκτός από μέλη της εταιρείας και promoters, είναι και δημιουργοί που κυκλοφορούν ή ετοιμάζουν δουλειές τους στο label τους. «Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2006» εξηγεί ο Κώστας. «Όλοι σπουδάζαμε στη Σάμο, σε μια πολύ κλειστή κοινωνία, που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε events, δεν υπήρχαν μουσική και ερεθίσματα και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι. Η αρχική ιδέα ήταν να φέρνουμε guests στην Αθήνα, να γίνουμε μια ομάδα promoter. Αρχίσαμε να κάνουμε event το 2007 στο Μικρό Μουσικό Θέατρο, και στην αρχή του 2008 είχαμε την πρώτη μας κυκλοφορία, μια συλλογή, την Konkrete, με αρκετά πειραματικό ήχο. Ακολούθησε το άλμπουμ ενός πολύ ιδιαίτερου καλλιτέχνη, του Blackfilm, το οποίο πήρε εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό και είναι ήδη sold-out. «Όλους τους καλλιτέχνες τους βρίσκουμε μέσα από το MySpace» λέει. Έτσι προέκυψε και η συνεργασία τους με δυο πολύ γνωστά ξένα ονόματα από το χώρο του dubstep που δέχτηκαν να κυκλοφορήσουν τις νέες δουλειές τους στη σειρά Mutant Dubstepτης Spectraliquid, τον Άγγλο Ebolaκαι τον Ισπανό Cardopusher. «Ο ήχος και στα δύο ep δεν είναι καθαρόαιμο dubstep, είναι ένα cross gender που ξεφεύγει αρκετά από το είδος. Δεν είναι καθαρόαιμα τα releases μας, ούτε είμαστε προσανατολισμένοι αποκλειστικά εκεί. «Η Spectraliquid δεν είναι επιχείρηση» τονίζουν, «είναι κάτι συλλογικό στο οποίο έχουμε επενδύσει πολύ αγάπη και πολύ πάθος».

«Το κριτήριο είναι πάντα η ποιότητα» συνεχίζει ο Νίκος της C.S., «και αυτό για μένα σημαίνει ιδιαιτερότητα, σημαίνει πρωτοτυπία, σημαίνει συναίσθημα. Παρ' ότι οι κυκλοφορίες της εταιρείας καλύπτουν μια αρκετά μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικής μουσικής, αυτά είναι κοινά χαρακτηριστικά που πιστεύω ότι υπάρχουν σε όλες. Η Creative Space δεν ενδιαφέρεται για τίποτα generic, είτε αυτό λέγεται techno, dubstep, electronica, jazz ή μοντέρνα κλασική μουσική, όπως δεν ενδιαφέρεται και για τίποτα συναισθηματικά απαθές - κάτι πολύ συνηθισμένο στη σύγχρονη μουσική. Ίσως επιχειρηματικά να μην είναι η καλύτερη επιλογή, αφού το κοινό προτιμάει να ταυτίζει ένα label με ένα συγκεκριμένο ήχο, αλλά ποτέ δεν είδα τη C.S. σαν μια εταιρεία με τους στόχους που χρησιμοποιούνται στην καπιταλιστική αγορά, τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και το κέρδος. Θα προτιμούσα και προσπαθώ να μας ταυτίζουν με ένα συγκεκριμένο τόνο-συναίσθημα-άποψη». Η C.S. έχει αποκλειστική συνεργασία με την Αγγλική Cargo, μια μεγάλη εταιρεία διανομής, και τoBoomkat, το σημαντικότερο on-line δισκάδικο της Ευρώπης τα τελευταία 3 χρόνια. «Ακόμα και πουθενά αλλού να μη βρίσκονται οι κυκλοφορίες σου, το Boomkat αρκεί για να πουλήσουν αρκετά ώστε να δουλέψει η εταιρεία» λέει ο Νίκος. Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει ένα single κι ένα άλμπουμ του Spyweirdosπου πάει πολύ καλά σε πωλήσεις έξω, δύο άλμπουμ του industrial ambient Αυστραλού συνθέτη Ollie Olsen, δύο του επίσης Αυστραλού «σκληροπυρηνικού»Nam Shub Of Enki, δύο του Ισπανού και designer του labelMario Ferrer και το εξαιρετικό νέο άλμπουμ του Σταύρου Γασπαράτου. Επίσης, φέτος κυκλοφόρησαν δύο βινύλια των technoCane και τα dubstep 12ιντσα των Sully, Starkey και Threnody. Το 2009 θα είναι πολύ δραστήριο και για τις δύο εταιρείες, αφού έχουν προγραμματίσει αρκετές κυκλοφορίες και event.

«Υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται στα event μας επειδή γουστάρουν» λέει ο Κώστας, «αλλά υπάρχουν κι αυτοί που δεν τους νοιάζει πού πάνε και δεν θα συγκρατήσουν τι είδαν. Με θλίβει ο κόσμος, δεν ξέρω πόσο είναι ένα trend αυτό που γίνεται με το dubstep, έστω και περιορισμένο, και όχι ένα κίνημα. Είναι ακόμα πιο θλιβερό όμως να βλέπω τις ουρές στην Ιερά Οδό με κόσμο που φοράει τα καλά του και πάει στα μπουζούκια. Είναι άλλη εντελώς κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής και μια συμπεριφορά που με τρελαίνουν. Οι χώροι στην Αθήνα είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα. Κάποια φορά παίξαμε στο πάνω μέρος, σε ένα μαγαζί που ο ιδιοκτήτης δεν μας επέτρεπε να πάμε ούτε στην τουαλέτα, γιατί κάτω ήταν πιο κυριλέ και θα του χαλάγαμε το image!».

Δείγματα από τις κυκλοφορίες και των δύο εταιρειών στα www.myspace.com/creativespacerecs και www.myspace.com/spectraliquid, www.spectraliquid.com.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT