Creative Space/Spectraliquid

Creative Space/Spectraliquid Facebook Twitter
0

Μπορεί να μην είναι καινούργιο φαινόμενο και στο εξωτερικό να το συναντάς σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, αλλά η έκρηξη των μικρών εταιρειών που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική αρχίζει να γίνεται τάση και στην Ελλάδα. Αυτό που είναι άξιο προσοχής για κάποιες από αυτές είναι ότι, ενώ εδώ περνούν σχεδόν απαρατήρητες, στο εξωτερικό έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν αίσθηση με πολύ καλές κριτικές, airplay σε δημοφιλείς σταθμούς και πωλήσεις που είναι πολύ μεγαλύτερες από των περισσότερων ελληνικών hit. Η Creative Spaceκαι η Spectraliquid, που κυκλοφορούν κυρίως ηλεκτρονική μουσική καλύπτοντας ένα ευρύ ηχητικό φάσμα της, δημιουργήθηκαν ως μέσα έκφρασης δημιουργικών ιδεών, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη βαρύτητα στα events που οργανώνουν. «Στην Αθήνα παρατηρούσα ένα κενό στο χώρο των events» λέει ο Νίκος της Creative Space. «O ήχος στο 99% απ' αυτά ήταν απαράδεκτος (κι ακόμα είναι), το VJing δεν υπήρχε παρά στη μορφή "screen saver", η πειραματική μουσική, κυρίως στην πιο "ακαδημαϊκή", non-dance πλευρά της, ήταν περιορισμένη σε χώρους που απευθύνονταν σε λίγους. Μέσα από τα events που ξεκινήσαμε με τον Αποσυντονισμό, τους μόνιμους συνενόχους μας εκείνη τη χρονιά, το 2004, προσπαθήσαμε να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: πειραματική dance μουσική σε χώρους πιο «underground», ανοιχτούς σε όλους. Αρχικά σε υπόγεια μικρών μαγαζιών και στη συνέχεια, όταν είδαμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, σε πανεπιστημιακά άσυλα, με το visual κομμάτι να έχει ίδιο βάρος με το ακουστικό, με πραγματικά ηχοσυστήματα και καλεσμένους που σεβόμαστε, Έλληνες και ξένους. Γενικά, ήταν όλα αυτά που θα θέλαμε να βλέπουμε στα αθηναϊκά κλαμπ με πολύ μικρή ή ελεύθερη είσοδο».

Ο πυρήνας της Spectraliquid αποτελείται από 4 άτομα: τον Άγγελο (Mobthrow), τον Κώστα (Subheim), τον Γιάννη (Xsoz) και την Κάτια (Katja), που, εκτός από μέλη της εταιρείας και promoters, είναι και δημιουργοί που κυκλοφορούν ή ετοιμάζουν δουλειές τους στο label τους. «Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2006» εξηγεί ο Κώστας. «Όλοι σπουδάζαμε στη Σάμο, σε μια πολύ κλειστή κοινωνία, που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε events, δεν υπήρχαν μουσική και ερεθίσματα και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι. Η αρχική ιδέα ήταν να φέρνουμε guests στην Αθήνα, να γίνουμε μια ομάδα promoter. Αρχίσαμε να κάνουμε event το 2007 στο Μικρό Μουσικό Θέατρο, και στην αρχή του 2008 είχαμε την πρώτη μας κυκλοφορία, μια συλλογή, την Konkrete, με αρκετά πειραματικό ήχο. Ακολούθησε το άλμπουμ ενός πολύ ιδιαίτερου καλλιτέχνη, του Blackfilm, το οποίο πήρε εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό και είναι ήδη sold-out. «Όλους τους καλλιτέχνες τους βρίσκουμε μέσα από το MySpace» λέει. Έτσι προέκυψε και η συνεργασία τους με δυο πολύ γνωστά ξένα ονόματα από το χώρο του dubstep που δέχτηκαν να κυκλοφορήσουν τις νέες δουλειές τους στη σειρά Mutant Dubstepτης Spectraliquid, τον Άγγλο Ebolaκαι τον Ισπανό Cardopusher. «Ο ήχος και στα δύο ep δεν είναι καθαρόαιμο dubstep, είναι ένα cross gender που ξεφεύγει αρκετά από το είδος. Δεν είναι καθαρόαιμα τα releases μας, ούτε είμαστε προσανατολισμένοι αποκλειστικά εκεί. «Η Spectraliquid δεν είναι επιχείρηση» τονίζουν, «είναι κάτι συλλογικό στο οποίο έχουμε επενδύσει πολύ αγάπη και πολύ πάθος».

«Το κριτήριο είναι πάντα η ποιότητα» συνεχίζει ο Νίκος της C.S., «και αυτό για μένα σημαίνει ιδιαιτερότητα, σημαίνει πρωτοτυπία, σημαίνει συναίσθημα. Παρ' ότι οι κυκλοφορίες της εταιρείας καλύπτουν μια αρκετά μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικής μουσικής, αυτά είναι κοινά χαρακτηριστικά που πιστεύω ότι υπάρχουν σε όλες. Η Creative Space δεν ενδιαφέρεται για τίποτα generic, είτε αυτό λέγεται techno, dubstep, electronica, jazz ή μοντέρνα κλασική μουσική, όπως δεν ενδιαφέρεται και για τίποτα συναισθηματικά απαθές - κάτι πολύ συνηθισμένο στη σύγχρονη μουσική. Ίσως επιχειρηματικά να μην είναι η καλύτερη επιλογή, αφού το κοινό προτιμάει να ταυτίζει ένα label με ένα συγκεκριμένο ήχο, αλλά ποτέ δεν είδα τη C.S. σαν μια εταιρεία με τους στόχους που χρησιμοποιούνται στην καπιταλιστική αγορά, τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και το κέρδος. Θα προτιμούσα και προσπαθώ να μας ταυτίζουν με ένα συγκεκριμένο τόνο-συναίσθημα-άποψη». Η C.S. έχει αποκλειστική συνεργασία με την Αγγλική Cargo, μια μεγάλη εταιρεία διανομής, και τoBoomkat, το σημαντικότερο on-line δισκάδικο της Ευρώπης τα τελευταία 3 χρόνια. «Ακόμα και πουθενά αλλού να μη βρίσκονται οι κυκλοφορίες σου, το Boomkat αρκεί για να πουλήσουν αρκετά ώστε να δουλέψει η εταιρεία» λέει ο Νίκος. Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει ένα single κι ένα άλμπουμ του Spyweirdosπου πάει πολύ καλά σε πωλήσεις έξω, δύο άλμπουμ του industrial ambient Αυστραλού συνθέτη Ollie Olsen, δύο του επίσης Αυστραλού «σκληροπυρηνικού»Nam Shub Of Enki, δύο του Ισπανού και designer του labelMario Ferrer και το εξαιρετικό νέο άλμπουμ του Σταύρου Γασπαράτου. Επίσης, φέτος κυκλοφόρησαν δύο βινύλια των technoCane και τα dubstep 12ιντσα των Sully, Starkey και Threnody. Το 2009 θα είναι πολύ δραστήριο και για τις δύο εταιρείες, αφού έχουν προγραμματίσει αρκετές κυκλοφορίες και event.

«Υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται στα event μας επειδή γουστάρουν» λέει ο Κώστας, «αλλά υπάρχουν κι αυτοί που δεν τους νοιάζει πού πάνε και δεν θα συγκρατήσουν τι είδαν. Με θλίβει ο κόσμος, δεν ξέρω πόσο είναι ένα trend αυτό που γίνεται με το dubstep, έστω και περιορισμένο, και όχι ένα κίνημα. Είναι ακόμα πιο θλιβερό όμως να βλέπω τις ουρές στην Ιερά Οδό με κόσμο που φοράει τα καλά του και πάει στα μπουζούκια. Είναι άλλη εντελώς κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής και μια συμπεριφορά που με τρελαίνουν. Οι χώροι στην Αθήνα είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα. Κάποια φορά παίξαμε στο πάνω μέρος, σε ένα μαγαζί που ο ιδιοκτήτης δεν μας επέτρεπε να πάμε ούτε στην τουαλέτα, γιατί κάτω ήταν πιο κυριλέ και θα του χαλάγαμε το image!».

Δείγματα από τις κυκλοφορίες και των δύο εταιρειών στα www.myspace.com/creativespacerecs και www.myspace.com/spectraliquid, www.spectraliquid.com.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT