Bittersweet Melodies

Bittersweet Melodies Facebook Twitter
0
A metal lady

Θυμάμαι σαν να ‘ναι τώρα τη μέρα που είδα για πρώτη φορά το βιντεοκλίπ του «Inside and Out» της Feist. Μου έκαναν εντύπωση απ’ την πρώτη στιγμή τα χαρακτηριστικά αυτής της παράξενης Καναδής, το έντονο βλέμμα, η βραχνάδα της φωνής που ισορροπεί ως εκεί που φτάνει η αισθαντικότητα (ποτέ παραπάνω). Η Leslie Feist διασκεύαζε Bee Gees τ όσο α βίαστα, τόσο φυσικά, με μια ποπ διακριτικό- τητα που είχαμε ν' ακούσουμε απ’ την εποχή των Swing Out Sister. Τραγουδούσε «Blow out the candle / I will burn again tomorrow» με την ορμή μιας γυναίκας που είναι ερωτευμένη και δεν φοβάται ακόμα και να ταπεινωθεί γι’ αυτό.

Το δεύτερο άλμπουμ της «Let it die» περιείχε επίσης το υπέροχο «One Evening» και το «Mushaboom», κάνοντας μεμιάς παρελθόν την αποτυχία του ντεμπούτου της. Το «Reminder» του 2007 που ακολούθησε ήταν μια τεράστια επιτυχία, πουλώντας παγκοσμίως πάνω από 1 εκατομμύριο δίσκους. Το φετινό της άλμπουμ «Metals» είναι μια επιστροφή στη φόρμα. Αποστειρωμένο, θα ‘λεγε κανείς απ’ τις χλιδάτες ενορχηστρώσεις του «Reminder», το «Metals» είναι ένα φολκ κατά βάση άλμπουμ, λιτό και προσωπικό. Έχουν χαθεί στη λήθη τα παστέλ χρώματα του «Let it die» και τα πάντα έχουν μεταμορφωθεί σε μινιμαλιστικά, ψυχρά σκιαγραφήματα.

Η Feist σε όλο το άλμπουμ ψιθυρίζει, αφηγείται ιστορίες για πουλιά κι ερημωμένα νεκροταφεία, λιβάδια και λόφους, για τη «μεγάλη αμερικανική εξοχή». Και, δυστυχώς, το «Metals» θέλει συνεχόμενες ακροάσεις για να σε βγάλει σε φωτεινό μονοπάτι, κι ας έχεις την αίσθηση πως όλα κάπου τα έχεις ξανακούσει (το «Caught a long wind» θυμίζει πολύ έντονα το «Water» απ’ το «Reminder»).

Είναι επίσης εμφανές πως το βάρος έχει δοθεί στους (διφορούμενους) στίχους παρά στις συνθέσεις. Τι είναι, τελικά, αυτό που σε κάνει να θες ν’ ακολουθήσεις τον δύσκολο δρόμο της δημιουργού κι όχι της (indie) ποπ σταρ; Η ματαιοδοξία; Ή η στροφή προς ένα μέλλον μουσικά πιο φτωχό κι απέριττο, που όμως θα διατηρήσει μαζί σου μόνο τους πραγματικούς φαν; Είναι αυτή η υπόγεια αίσθηση που κάνει το «Metals» να μην αναζητά την άμεση επαφή με τον ακροατή. Χειραψία, όχι αγκαλιά. Οι πιστοί της Leslie Feist, όμως, καταλαβαίνουν.

Το «Metals» της Feist κυκλοφορεί από την Polydor.

Ο κόσμος των Lego

Φαντάσου ένα ολόκληρο βουνό από καλώδια, vintage Casio και Korg συνθεσάιζερ, ξεχασμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια από Atari και Amiga υπολογιστές, cult ταινίες τρόμου σε VHS, εξώφυλλα δίσκων με απαρχαιωμένα γραφικά και φωτογραφίες σαν ξεθωριασμένες φωτοτυπίες, minisamplers και Yamaha sequencers, σάουντρακ από ταινίες giallo. Μια εικόνα απ’ τo στούντιο του Legowelt θ’ αρκούσε για να βάλει στο νόημα κάθε αμύητο ακροατή.

Ο Danny Wolfers, ή αλλιώς Legowelt, ξεκίνησε τη μουσική διαδρομή του στα μέσα των ‘90s. Η αγάπη του για το Detroit techno και το acid house αλλά και το electro/techno που βγήκε απ’ την πατρίδα του, την Ολλανδία, στις αρχές της δεκαετίας (Χάγη και Ουτρέχτη, μια σκηνή underground και υποτιμημένη) αποτυπώθηκε στο «Space Force» του 1996 που κυκλοφόρησε σε κασέτα. Οι επιρροές προφανείς: Aphex Twin περιόδου «Selected Ambient Works» , jackin’ house αλλά και italo disco, ο μ-Ziq κι οι Drexciya, οι μουσικές του John Carpenter κι οι Goblin. Έκτοτε, έχει ηχογραφήσει πολλά άλμπουμ πίσω από εξωφρενικά ψευδώνυμα, όπως Nacho Patrol, Salamandos ή Smackos, με το οποίο κάνει τα περίφημα Astro Unicorn Radio Shows στον διαδικτυακό Intergalactic FM κάθε εβδομάδα.  Φέτος, διέθεσε δωρεάν το νέο του άλμπουμ «The TEAC Life» μέσω του site του, ηχογραφημένο, όπωςλέει, σ’ ένα cassete deck με φτηνά συνθεσάιζερ.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το EP του «Poverties Paradise» που κυκλοφορεί στην ελληνική εταιρεία Echovolt. Έχοντας προϊστορία στο ίδιο label σε remix στον Ron Morelli, στο συγκεκριμένο EP επιστρέφει στην παράδοση του κλασικού Chicago house. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ν’ ανακαλύψεις ένα αγνοημένο απ’ τα mainstream media ηλεκτρονικό outsider.

Το «TEAC Life» το κατεβάζεις δωρεάν απ’ το legowelt.com. Το «Poverties Paradise» κυκλοφορεί απ’ την Echovolt Records (echovoltrecords.com). Τα Astro Unicorn Radio Shows βρίσκονται στο robotdj.net/?dj=AstroUnicornRadio.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM