Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter
0

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ LIFO.gr:

Μια επιλογή δεκατριών τραγουδιών απ' το νέο διπλό άλμπουμ, λίγες μέρες πριν αυτό κυκλοφορήσει.

Η ημερομηνία κυκλοφορίας είναι η 26η Μαΐου

*Εικοσιπέντε παλιά ελληνικά τραγούδια που έρχονται από το μέλλον, σε ένα album με ρεμπέτικα, λαϊκά, σμυρναίικα και άλλα αγαπημένα του. Είναι ένα αφιέρωμα στα τραγούδια των προγόνων και των δασκάλων του και ταυτόχρονα ένα αφιέρωμα στο αγαπημένο του όργανο, την κιθάρα. Σε αυτό το διπλό άλμπουμ, o  Νίκος Πορτοκάλογου επιλέγει τραγούδια που αγάπησε απ’ την «Ανατολή» και τα σμιλεύει με όργανα, γραμμές και χρώματα της Δύσης. Τα παντρεύει όλα αρμονικά. Τον Τσιτσάνη με τον Jimi Hendrix, τον Γιοβάν Τσαούς με τους Τhe Beatles, τον Παναγιώτη Τούντα με τον Johnny Cash, τους ανατολίτικους αμανέδες με τις slide κιθάρες της δύσης.

Οι ηχογραφήσεις ξεκίνησαν πέρυσι τον Απρίλη. Ο Πορτοκάλογλου το ηχογράφησε ολόκληρο στο δικό του στούντιο, παίζοντας ο ίδιος το κάθε όργανο. To εικαστικό της έκδοσης επιμελήθηκε ο Γιάννης Κουρούδης (Κ2 Design)

 

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter

 

Σημείωμα του Νίκου Πορτοκάλογλου:

Πώς να αρχίσω / τι να σου πω γι’ αυτή τη δουλειά / ό,τι κι αν γράφω είναι λίγο / κρύο και άψυχο / στο’ πα και στο ξαναλέω μη μου γράφεις γράμματα / γιατί γράμματα δεν ξέρω και με πιάνουν κλάμματα / delete / κενό / πάλι απ’ την αρχή / μόνο σκόρπιοι στίχοι και σκόρπιες σκέψεις / σαν το κολάζ απέναντί μου / το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα / μαζί του θα σε πάρει αγάπη μου και σένα / ένα χρόνο τώρα μόνος εδώ στο υπόγειο / με τα τραγούδια του παππού και του πατέρα μου / και τις φτερωτές κιθάρες μου / μες του Αιγαίου τα νερά άγγελοι φτερουγίζουν / και μέσα στο φτερούγισμά τους τριαντάφυλλα σκορπίζουν / φόρος τιμής στους προγόνους και δασκάλους / ανώνυμους και επώνυμους / ίσως όχι «έντεχνους» αλλά σίγουρα ιδιοφυείς / φόρος τιμής και στον εφηβικό μου έρωτα που κρατάει ακόμα, την κιθάρα / ότι κι αν πω δε σε ξεχνώ και μπρος στην πόρτα σου περνώ / σου λέω λόγια μαγικά με την κιθάρα μου γλυκά / Τσιτσάνης και Χέντριξ / ψυχεδελικά ηπειρώτικα μπλουζ / Γιοβάν Τσαούς, Abbey Road, Ζαμπέτας και Φατμέ / δυο αγάπες πολεμάνε μέσα μου βαθιά / μη μ’ αφήσουν πως φοβάμαι μα δεν αφήνω και καμιά / γιατί το κάνω αυτό / γιατί αυτή η μανία / απ’ τον περσινό Απρίλη να ηχογραφώ ατελείωτες ώρες / παίζοντας μόνος όλα τα όργανα / το πλήρωσα με εγχείρηση στη μέση το καλοκαίρι / αλλά συνέχισα μέχρι τον φετινό Απρίλη / κι ας μη μου ‘χεις χαρίσει ποτέ ένα χάδι ως τώρα / με ρωτάς κι εσύ για το κάνω / τι νόημα έχει / τραγούδια που έρχονται από άλλοτε και ήχοι που έρχονται από αλλού συναντιούνται εδώ και τώρα / πρώτη φορά δουλεύω τόσο μόνος / πρώτη φορά με τόσο μεγάλη παρέα / μάτια σαν και τα δικά σου δεν υπάρχουν στον ντουνιά / κι όποιος τα γλυκοφιλήσει χάρο δε φοβάται πια / χάνομαι μεσ’ τις φωτογραφίες / τα πιο δικά μας πράγματα, τα δικά μας μέρη, οι δικοί μας άνθρωποι / ίσως να ‘ναι τελικά οι πιο άγνωστοι, οι πιο ξένοι / εγώ ο ξένος / εγώ ο ξένος / κοιτάζω το εξώφυλλο που μου έστειλε ο φίλος μου ο Γιάννης / χαίρομαι σαν παιδί / η κιθάρα, ο ήλιος, ο γαλάζιος ορίζοντας, το καραβάκι / το κρεμάω κι αυτό μέσα στο κολάζ / είναι’ οι θάλασσες μεγάλες και το πλοίο μου μικρό / κάποια μέρα σας τις άλλες θα μ’ ακούσεις να χτυπώ / η Μαρίνα σ’ αυτή τη φωτογραφία απ’ τα πρώτα ραντεβού μας / μικρότερη απ’ ότι είναι τώρα η κόρη μας / το φεγγάρι κάνει κύκλο στης αγάπης μας τον κήπο / το κορίτσι μας είναι πια γυναίκα που δε σταματά να με εκπλήσσει / το τραγούδι που τη συγκίνησε είναι της εποχής της γιαγιάς της / χθες το βράδυ ονειρεύτηκα πως ήσουνα κοντά μου / οι γονείς μου νέοι, ερωτευμένοι ατενίζουν με ενθουσιασμό το μέλλον / και φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη / που ‘ναι σα τριαντάφυλλα του Απρίλη / ο γιος μου γυρνάει απ’ το σχολείο με ακουστικά στα αυτά και λοξό χαμόγελο / ακούει κάτι όσο γίνεται πιο θορυβώδες / εκείνος ο αλήτης του ’60 μαζί με τον άσωτο υιό του ’80 σήμερα μάλλον ακούνε Black Keys / μπορεί και Arctic Monkeys / απ’ τον τόπο που είμαι εγώ ξέρουν ν’ αγαπούν / ξέρουν τον καϋμό να κρύβουν, ξέρουν να γλεντούν / θα μάθω κι εγώ ποτέ; / απ’ τη Σμύρνη στη Νέα Σμύρνη μέσω Βόλου / θυμάμαι τη γιαγιά Σοφία και τις ιστορίες της για την προσφυγιά / για τον χαμένο παράδεισο / για τον παππού που πέθανε στην κατοχή / κι όμως την θυμάμαι γελαστή / ελπίζω να μ’ έχει συγχωρέσει για τα καψόνια που της έκανα στην εφηβεία / οι κακές αναμνήσεις να γίνουν φιλιά / και ας παν στην ευχή τα παλιά / στα χρόνια του λυκείου μισούσα τα δημοτικά και τα λαϊκά / ήταν το σάουντρακ της χούντας / η μεγάλη μας απόδραση το ροκ κι ο Σαββόπουλος / μήλο μου κόκκινο ρόιδο βαμμένο / γιατί με μάρανες τον πικραμένο / 21 χρονώ στις Βρυξέλλες / Σχολή Καλών Τεχνών / στη δισκοθήκη του θείου Άλκη, η Μπέλλου να τραγουδά / σας απόκληρος γυρίζω στην κακούργα ξενιτιά / 4 μήνες που έμεινα εκεί μόνο αυτό άκουγα / το άλλο ροκ / μετά επέστρεψα με το τρένο / ακόμα επιστρέφω / από πείσμα και τρέλα / παράδοση; Μεγάλο ψέμα / τίποτα δε σου παραδίδεται δωρεάν / πρέπει να τα κερδίσεις όλα μόνος σου ξανά / με ταξίδι μακρύ και δύσκολο / σαν τον παππού όλων μας, τον Οδυσσέα / Αιγαίο μου γαλήνεψε τα γαλανά νερά σου / να’ ρθούνε τα ξενάκια σου στα ποθητά νησιά σου / πάμε λοιπόν μια βόλτα στην άγνωστη πατρίδα / δε θέλω μόνος / θέλω με σένα / πάμε να δούμε απ’ την αρχή τα πιο δικά μας μέρη σαν λιμάνια ξένα…

 

Νίκος Πορτοκάλογλου / Πρώτες μέρες της άνοιξης 2014

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM