4 ελληνικά άλμπουμ που μόλις κυκλοφόρησαν

4 άλμπουμ που μόλις κυκλοφόρησαν Facebook Twitter
0

MAZOHA

ΠΡΤΘΛΤΣ 

(Inner Ear, 2021)

Ο πολυγράφοτατος Τζίμης Πολιούδης επιστρέφει φέτος με την τρίτη ολοκληρωμένη δουλειά του ως Mazoha, το ελληνόφωνο πρότζεκτ του – το αγγλόφωνο είναι το Vagina Lips. Στον Πρωταθλητή –αυτό σημαίνει το ΠΡΤΘΛΤΣ– έχουμε οκτώ αντισυμβατικά τραγούδια «για την “άλλη πλευρά”, για οτιδήποτε η κοινωνία έχει ονομάσει διαφορετικό, για τους πραγματικούς “πρωταθλητές” της ζωής, που δεν προβάλλονται, ούτε επιβάλλονται μέσω της τηλεόρασης και των social media», όπως αναφέρει το δελτίο Tύπου. Ο ίδιος το περιγράφει ως concept άλμπουμ. Οι ελληνικοί στίχοι, αν και απλοϊκοί, αφορούν άμεσα την κοινωνικοπολιτική κατάσταση που διανύουμε αυτήν τη στιγμή και σε βάζουν σε σκέψεις για το πότε γράφτηκαν. Ο νευρώδης ήχος του διαφέρει από τη ’80s synth pop αισθητική που ακολούθησε στον «Μπάσταρδο». Θυμίζει έντονα το punk των ’90s και συγκροτήματα όπως οι Blink 182, αλλά με shoegaze και dream pop στοιχεία. Το τραγούδι που ξεχωρίζει με διαφορά είναι το «Ράδιο Κατάθλιψη». Σου δημιουργεί ένα ανάλογο αίσθημα, ειδικά όταν ξέρεις ότι δεν θα βρει στέγη σε κανένα ελληνικό ραδιόφωνο, που σε παλιότερες εποχές θα ήταν ο φυσικός του χώρος.  

mazoha.bandcamp.com

MAZOHA - ΠΡΤΘΛΤΣ (Official Video)

Mechanimal

Θόρυβος 

(Inner Ear, 2021)

Επιθετικοί ρυθμοί, επιθετικοί στίχοι, επιθετική ερμηνεία. O «Θόρυβος» των Mechanimal δεν είναι για τους ανυποψίαστους και σίγουρα αφορά περισσότερο όσους είναι εξοικειωμένοι με πιο σκοτεινούς ήχους. Το πέμπτο κατά σειρά άλμπουμ τους σηματοδοτεί μια νέα πορεία για την μπάντα που σχηματίστηκε τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης της χώρας. Πολλά έχουν αλλάξει από το 2011. Είναι κατανοητή η στροφή προς τον ελληνικό στίχο ή στον πιο γυναικείο τόνο, ώστε να συνάδει με το πνεύμα της εποχής. Παρ’ όλα αυτά, η απουσία του Freddie F είναι αισθητή σε όλη τη διάρκεια του «Θορύβου». Ταυτόχρονα, είναι η πιο σκληρή δουλειά τους μέχρι στιγμής. O Γιάννης Παπαϊωάννου συνεχίζει να χτίζει άψογα industrial ηχοτοπία, αλλά η διάθεση για σύγκρουση λειτουργεί ενάντια στην υπόγεια απειλητική ατμόσφαιρα που έκανε π.χ. το «Crux» τόσο ιδιαίτερο. Η φωνή της Θέκλας Τσελέπη ταιριάζει στις πιο ήρεμες στιγμές του δίσκου, όχι στις θυμωμένες, και δεν φαίνεται να πετυχαίνει την ιδανική ισοροπία. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τραγούδια που σου μένουν, πέρα από το ομώνυμο του άλμπουμ, είναι τα «Θαυμάσια που είσαι όταν χορεύεις» και «Είναι το Φάντασμα». Πάντως, για κομμάτια που θέλουν να μιλήσουν τόσο για το παρόν, κάτι χάνεται στη μετάφραση, ειδικά όταν έρχονται αντιμέτωπα με αναλόγου ύφους δουλειές, όπως αυτές των Metaman και Regressverbot.

innerear-mechanimal.bandcamp.com

Mechanimal – Κοιτάζω τις Σκιές στους Τοίχους (Official Video)

Athens Computer Underground

The Crying Came 

(Won Ton Records, 2021)

H τρίτη κυκλοφορία της Won Ton Records είναι το dance πρότζεκτ του Παντελή Θεοδωρίδη των Regressverbot. Στη νέα του αυτή απόπειρα αγκαλιάζει τον ήχο του TB 303 και την acid ηλεκτρονική μουσική. Τo λες και εξέλιξη του synth/punk χαρακτήρα των Regressverbot – ωστόσο δεν αποχωρίζεται εντελώς τα στοιχεία που έκαναν τόσο μοναδικό τον ήχο τους. Η μελαγχολία κυριαρχεί και εδώ, μόνο που δεν γίνεται ποτέ ζοφερή, περισσότερο παιχνιδιάρικη. Δεν λείπει ούτε η sci-fi εικονογραφία: το «Cascade 151» μοιάζει να έχει βγει από το σύμπαν του Πέμπτου Στοιχείου του Λικ Μπεσόν. Από την άλλη, το 9λεπτο ambient έπος «One afternoon of the Eternal Week» ακούγεται σαν σάουντρακ κάποιου ’80s mecha. Βέβαια, υπάρχουν και χαοτικές στιγμές, όπως το «Sprawl», και μετά υπάρχουν εξαιρετικές συνθέσεις, όπως το «Vitrines and Factories», που δεν εγκλωβίζονται απαραίτητα σε ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος. Συμβαίνει κάτι περίεργο με το «Crying Came»: ακόμα κι αν ερχεται σε μια εποχή που το drum ‘n’ bass αναβιώνει, ακούγεται εντελώς έξω από αυτό, σαν να μην ακολουθεί απλώς το ρεύμα αλλά να προσπαθεί να διαφοροποιηθεί. Τώρα, αν αυτό θα λειτουργήσει θετικά ή αρνητικά, μόνο το μέλλον θα το δείξει.

athenscomputerunderground.bandcamp.com

Athens Computer Underground -- A Night on Ninsei

Virginyah

Therapy Sessions 

(Timewarp Music, 2021)

Τo «Therapy Sessions» είναι η πρώτη επίσημη δουλειά της Virginyah. Η νεαρή ερμηνεύτρια έχει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Οι σπουδές της είναι πάνω στο κλασικό και μοντέρνο τραγούδι, ενώ για τέσσερα χρόνια, από το 2016 έως το 2020, συμμετείχε στο πολυφωνικό σύνολο Fonés. Εδώ συνεργάζεται με τον RSN, ο οποίος έχει αναλάβει την παραγωγή και τη σύνθεση των πέντε κομματιών που αποτελούν το συγκεκριμένο EP. Έχει όμως κι άλλους εκλεκτούς guests, όπως ο βραβευμένος με Grammy μπασίστας Παναγιώτης Ανδρέου, που έρχεται από τη Νέα Υόρκη. Τα κομμάτια έχουν αγγλόφωνο, αυτοαναφορικό στίχο και ακροβατούν μεταξύ της σόουλ και του R&B, με μια έξτρα έμφαση στο trip-hop, όπως στο «Why» και στο «Get Away». Από την άλλη, τo πιο φάνκι «Out of Control» φέρνει στον νου την εποχή που η Sugahspank! έκανε τα πρώτα της βήματα. Σε γενικές γραμμές, είναι ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο που βάζει τις σωστές βάσεις για μια ελπιδοφόρα συνέχεια.

timewarpmusic.bandcamp.com

Virginyah feat. Rsn - Do That Thing feat. Maya

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ