12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
0
12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
Το αληθινό του όνομα ήταν Αρτέμης Βεντούρης Ρούσσος.

Aν δεν ήταν η τόσο χαρακτηριστική φωνή θα ήταν σίγουρα το στιλ, ένα στιλ αμίμητο, έθνικ που τον έκανε να ξεχωρίζει από όλους τους άλλους τη δεκαετία του 70.

Ο Ντέμης Ρούσσος με την τόσο μοναδική φωνή και τις άλλο τόσο μοναδικές επιλογές του στη σκηνή, τις κελεμπίες, είχε μια οπτική ταυτότητα που ξεχώριζε από όλα τα ενδυματολογικά στιλ μιας εποχής όπου το χίπικο ήταν μέινστριμ και ο κάθε τραγουδιστής τολμούσε άφοβα την στυλιστική ακροβασία.

O Ντέμης Ρούσσος επέβαλε ένα πρότυπο που δεν ήταν μίμηση του δυτικού στιλ. Οι γούνες και τα καφτάνια του έμπαιναν μαζί με τον ψυχεδελικό του ήχο στα σαλόνια κάθε τάξης, ήταν ένας πρωτοπόρος της μετέπειτα γκλαμ -ροκ, με τους δικούς του όρους.

  

Την ιστορία της κελεμπίας, είναι μια ιστορία που προέκυψε τυχαία. Την αφηγήθηκε σε μια παλιότερη συνέντευξη στον Δημήτρη Ρηγόπουλο, στην Καθημερινή. «Εκανα περιοδεία στην Ιταλία και ήταν μια πολύ ζεστή ημέρα. Το μεσημέρι βρήκα ένα κατάστημα που πουλούσε κελεμπίες. Την αγόρασα μεταξύ σοβαρού κι αστείου, αλλά εκείνη τη μέρα με είχε σώσει. Πήγα στη συναυλία με την κελεμπία, ο κόσμος ενθουσιάστηκε και η κελεμπία έμεινε. Εφτασε μια στιγμή που τις πούλησα και τις πούλησα σε πολύ καλή τιμή. Ολα τα χρήματα πήγαν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Τώρα στο σπίτι μου δεν θα βρείτε ούτε μισή. Από τη στιγμή που τελειώνει κάτι, τελειώνει. Επιβιώνει ως ανάμνηση αλλά μέχρις εκεί, δεν έχει νόημα να κάθεσαι πάνω τους».

O Ντέμης Ρούσσος επέβαλε ένα πρότυπο που δεν ήταν μίμηση του δυτικού στιλ. Οι γούνες και τα καφτάνια του έμπαιναν μαζί με τον ψυχεδελικό του ήχο στα σαλόνια κάθε τάξης, ήταν ένας πρωτοπόρος της μετέπειτα γκλαμ -ροκ, με τους δικούς του όρους.

  

  • Το αληθινό του όνομα ήταν Αρτέμης Βεντούρης Ρούσσος. Παιδί μιας Αλεξανδρινής οικογένειας, που έχασε τα πάντα και επέστρεψε στην Ελλάδα,  με μητέρα την διάσημη τότε Νέλλη Μασλούμ.

 

  • Όταν έφτασε στην Ελλάδα άρχισε να δραστηριοποιείται στη μουσική. Τα ποπ συγκροτήματα έκαναν την εμφάνισή τους και ο 17χρονος Ντέμης Ρούσσος συνέπραξε με ένα από τα καλύτερα της εποχής, τους The Idols και τους λιγότερο διάσημους We Five.

 

  • Το 1968 ανατέλει στο μουσικό στερέωμα ένα μοναδικό συγκρότημα οι Aphrodite's Child. Ένα συγκρότημα προοδευτικής ροκ μουσικής που ιδρύθηκε το 1967 από τους Βαγγέλη Παπαθανασίου (πλήκτρα), Ντέμη Ρούσσο (μπάσο κιθάρα και φωνητικά), τον Λουκά Σιδερά (ντράμς και φωνητικά) και Αργύρη "Silver" Κουλούρη (κιθάρα).

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter

 

  • Ταξίδεψαν στη Γαλλία και την Αγγλία και τον Ιανουάριο του 1969 ηχογράφησαν ένα τραγούδι στα ιταλικά για το Φεστιβάλ του Σαν χωρίς όμως να λάβουν τελικά συμμετοχή. Η επόμενη επιτυχία τους ήταν το I want to live, μια διασκευή του τραγουδιού Plaisir d'amour. Για το δεύτερο λεύκωμά τους, πήγαν τελικά στα διάσημα στούντιο Trident Studios στο Λονδίνο.

 

  • Το 1972, δηλαδή, κυκλοφορεί το τελευταίο άλμπουμ του συγκροτήματος, το «666», που πούλησε 20 εκατομμύρια δίσκους σε όλο τον κόσμο.

 

  • Μετά την διάλυση των Aphrodite's Child, o Ντέμης Ρούσσος άρχισε σόλο καριέρα, με το τραγούδι "We Shall Dance". Έγινε πολύ σύντομα γνωστός και ένας από τους πιο γνωστούς, διάσημους τραγουδιστές της Νότιας Ευρώπης. Η σταδιοδρομία του έφτασε στο ζενίθ τη δεκαετία του '70 με πολλούς δίσκους που έγιναν επιτυχίες. Το "Forever and Ever" ανέβηκε σε πολλά ευρωπαϊκά charts το 1973.
  • Tο όνομά του θα απογειωθεί με μεγάλες επιτυχίες. Το 1980 έκανε επιτυχία με το «Lost in Love», που το τραγούδησε ντουέτο μαζί με την Florence Warner των «Air Supply» και με τον Ντικ Μορισέι στο σαξόφωνο. Με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου συνεργάστηκαν ξανά στο «Race to the End», μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Οσκαρ «Δρόμοι της φωτιάς».

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter

 

  • Τα ελληνικά τραγούδια που διασκεύασε έγιναν επιτυχίες στη στιγμή, ενώ οι εμφανίσεις και οι περιοδείες του στην Γαλλία είναι ιστορικές. Ο Demis ήταν ο Έλληνας που έκανε υπερήφανη την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο.

 

  • Ιδιόρρυθμος, μοναχικός, ασχολήθηκε με ένα θέμα που τον ταλαιπωρούσε σε όλη του τη ζωή, το θέμα της παχυσαρκίας και το 1982 εξέδωσε το βιβλίο "A Question of Weight" ("Είναι θέμα βάρους").

 

  • Το 1993, επανέρχεται στο προσκήνιο μετά από μια περίοδο σιωπής και κλινικής κατάθλιψης τη δεκαετία του '80, ηχογραφεί νέους δίσκους και επαναδραστηριοποιείται στις εμφανίσεις και τις περιοδείες.

 

  • Το διακριτικό φωνητικό του ύφος, άμεσα αναγνωρίσιμο, γοήτευσε ακόμα και τους αεροπειρατές σε πτήση της TWA, το 1985, οι οποίοι μόλις έμαθαν ότι στην πτήση ήταν ο ο Ντέμης Ρούσσος διοργάνωσαν μια μικρή γιορτή για τα γενέθλιά του! Το σουρεαλιστικό αυτό περιστατικό το έχει διηγηθεί αμέτρητες φορές. Αλλά είναι ένα περιστατικό της ζωής του μέσα από το οποίο μπορεί να καταλάβει κάποιος την παγκόσμια ακτινοβολία και δημοφιλία του.

 

  • Η εμφάνιση στις 25 Ιουνίου 2010 στο Ηρώδειο ήταν η πρώτη του Ντέμη Ρούσσου στην Ελλάδα ύστερα από 37 χρόνια! Τα εισιτήρια της μιας και μοναδικής συναυλίας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών εξαφανίστηκαν μέσα σε λίγες ώρες.  

 

Ο Ντέμης Ρούσσος, πέθανε τα ξημερώματα της Κυριακής σε ηλικία 68 χρονών στο νοσοκομείο Υγεία στην Αθήνα όπου νοσηλευόταν. Δίπλα του ήταν η κόρη του Έμιλι. 

 

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
Η εμφάνιση στις 25 Ιουνίου 2010 στο Ηρώδειο ήταν η πρώτη του Ντέμη Ρούσσου στην Ελλάδα ύστερα από 37 χρόνια!
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM