10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman Facebook Twitter
Ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο που δεν θα προοριζόταν να μπει κάτω από την ομπρέλα ενός συγκεκριμένου είδους ή δισκογραφικής εταιρείας.
0

1.

Ο John Monkman ανήκει στην ιδιαίτερη κατηγορία καλλιτεχνών που αποφάσισαν να κάνουν το άλμα από το «παιδί-θαύμα του στούντιο» πίσω από τις κονσόλες και τα κουμπάκια στα φώτα της δημοσιότητας, ως αυτόνομοι καλλιτέχνες.


2.

Σπούδασε πιάνο, κιθάρα και ντραμς μέχρι τα 18 του χρόνια, με τα ντραμς να έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του. Στον τομέα της παραγωγής είναι αυτοδίδακτος. Ξεκίνησε να μαθαίνει μόνος του το Cubase το 1999 και μετά πέρασε στο Logic.


3.

Αν και είχε παρελθόν στον χώρο της μουσικής, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό το 2015 μέσω δύο κυκλοφοριών που έκαναν τεράστια επιτυχία εκείνο το καλοκαίρι: του remix του στο «Twilight» του Solomon Grey και της συνεργασίας του με τον Pete Tong στο «PHØENIX».

 

Solomon Grey - Twilight (John Monkman Remix)


4.

Έχοντας εδραιώσει ένα πολύ συγκεκριμένο και ξεχωριστό μουσικό αποτύπωμα και εμπνέοντας συνεχώς την εμπιστοσύνη χάρη στην ποιοτική δουλειά του, δεν του ήταν δύσκολο να συμπεριλάβει ανάμεσα στους υποστηρικτές και θαυμαστές του τους Damian Lazarus, Maceo Plex, Adam Beyer και Sasha και να επικυρώσει αυτή την αξιοπιστία με κυκλοφορίες στις εταιρείες τους.


5.

Το σήμα κατατεθέν του John Monkman είναι η μελωδία. Πιστεύει πως μπορείς να ανακαλύψεις στοιχεία της ακόμα και στο πιο δυναμικό drum roll ενός Roland TR-909.


6.

Ο Monkman είναι ο ιδρυτής της Beesemyer Music, που «στεγάζει» κυρίως τις δικές του κυκλοφορίες αλλά και ξεχωριστά, πολύ μελωδικά πρότζεκτ των Martin Roth, Chaim, Theo Kottis, Anaphase, κ.ά., που δεν προορίζονται απαραίτητα για το dancefloor.


7.

Έχει δουλέψει ως σύμβουλος και έχει κάνει την παραγωγή και το mixing σε πολλούς δίσκους mainstream καλλιτεχνών. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται ο Bryan Ferry, αφού ο Monkman έκανε το μεγαλύτερο μέρος του programming στο «Olympia». Σε αυτόν τον δίσκο συνεργάστηκε στενά με μέλη των Radiohead, Chic, Pink Floyd και Groove Armada.

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman Facebook Twitter
Έχει δουλέψει ως σύμβουλος και έχει κάνει την παραγωγή και το mixing σε πολλούς δίσκους mainstream καλλιτεχνών.


8.

Πρόσφατα παρουσίασε ένα νέο πρότζεκτ-δίσκο με τον τίτλο «Asriel», με διάθεση να καταρρίψει τα δεδομένα που είχε στο μυαλό του το κοινό για τις κυκλοφορίες του. Ηχογραφήθηκε μέσα από μια σειρά απροβάριστων και αυθόρμητων sessions στο στούντιο σε δύο εβδομάδες και πήρε το όνομά του από τον Lord Asriel, έναν χαρακτήρα από την τριλογία του Philip Pullman, «His Dark Materials».


9.

Το «Asriel» έρχεται σε μια εποχή παγκόσμιας παύσης και απομόνωσης. Το χαρακτηρίζουν οι καταπραϋντικοί τόνοι ως επιθυμητή ατμόσφαιρα στις δυσκολίες της εποχής, ενώ παρέχει τη βάση σε όποιον έχει διάθεση να εμβαθύνει στην ενδοσκόπηση. Μπλέκοντας στοιχεία ενός ambient σχεδιασμού περιβάλλοντος με τον αφηρημένο μινιμαλισμό, προκαλεί στιγμές ευφορίας, αλλά και άγχους ή αγωνίας, αντικατοπτρίζοντας στον ήχο τον ψυχισμό μας αυτή την περίοδο.


10.

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο που δεν θα προοριζόταν να μπει κάτω από την ομπρέλα ενός συγκεκριμένου είδους ή δισκογραφικής εταιρείας. Στο παρελθόν, ο βασικός μου στόχος στο στούντιο ήταν να γράφω μουσική με σκοπό να κάνω τους ανθρώπους να χορεύουν, να κινούνται και να μπαίνουν σε μια κατάσταση έκστασης και χαράς, που τους πρόσφερε μια βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό τους αλλά και με τους άλλους γύρω τους» εξηγεί. «Αυτό είναι πολύ ικανοποιητικό από μόνο του, ωστόσο υπάρχει μια τεράστια παλέτα ανθρώπινων συναισθημάτων που δεν θέλω απαραίτητα να συμπεριλάβω στο περιβάλλον του dancefloor».

Το «Asriel» του John Monkman κυκλοφορεί από την Beesemyer Music και μπορείτε να το ακούσετε εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Βιβλίο / Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Μια «underground» συζήτηση με τον Λέανδρο Κυριακόπουλο περί ρέιβ, νέων τεχνολογιών και άλλων «δαιμονίων», με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου «Αναπαραστάσεις του ανοίκειου - νομαδισμός και αισθητική στην ρέιβ ψυχεδελική σκηνή» (εκδ. Νήσος).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«In Orbit»: Ένα μουσικό φεστιβάλ-στοίχημα για το πώς θα γίνονται οι συναυλίες στο μέλλον

Μουσική / «In Orbit»: Ένα μουσικό φεστιβάλ-στοίχημα για το πώς θα γίνονται οι συναυλίες στο μέλλον

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος δίνει την ευκαιρία σε λίγους θεατές να παρακολουθήσουν το διήμερο εναλλακτικό μουσικό φεστιβάλ ζωντανά, στον χώρο της εκδήλωσης, ενώ ταυτόχρονα θα μεταδίδεται μέσω streaming.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT