Μενδώνη για Τσεκλένη: «Το έργο του ξεπερνούσε τα όρια της μόδας και της Ελλάδας»

Μενδώνη για Τσεκλένη: «Το έργο του ξεπερνούσε τα όρια της μόδας και της Ελλάδας» Facebook Twitter
AΠΕ-ΜΠΕ
0

Συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του σχεδιαστή μόδας Γιάννη Τσεκλένη που πέθανε χθες σε ηλικία 82 ετών έστειλε η υπουργός Λίνα Μενδώνη

«Η φαντασία, η τόλμη, το όραμα χαρακτήριζαν τη δουλειά του Γιάννη Τσεκλένη. Το έργο του ξεπερνούσε τα στενά όρια της μόδας, όπως ξεπέρασε και τα όρια της Ελλάδας, φτάνοντας σε κάθε άκρη του κόσμου. Είναι ένας από τους ελάχιστους και οπωσδήποτε ο πιο ονομαστός, από εκείνους που πέτυχαν να ακουστεί ο όρος "ελληνική μόδα" στο εξωτερικό» αναφέρει η Λίνα Μενδώνη. 

«Με ξεχωριστή δημιουργικότητα και ευρηματικότητα, ο Γιάννης Τσεκλένης αξιοποίησε τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού με τα περίφημα prints, που αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν της σχεδιαστικής του υπογραφής. Από τα αρχαία αγγεία, μέχρι τα βυζαντινά ψηφιδωτά και τα έργα σύγχρονης Τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών, οι δημιουργίες του Γιάννη Τσεκλένη υπήρξαν ένα μέσο διεθνούς προβολής και της Ελλάδας. Με την ευφυΐα που τον διέκρινε, αξιοποίησε κάθε δημιουργική δυνατότητα» προσθέτει η υπουργός. 

«Οι ιδέες του και η υπογραφή του βρέθηκαν στην καθημερινότητά μας. Στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, στον σχεδιασμό χώρων, ακόμη και στα σχολεία. Ήταν ένας άνθρωπος αγαπητός, θαρραλέος και δυνατός. Ο θάνατός του είναι απώλεια και για την αισθητική της καθημερινότητάς μας. Εκφράζω τα θερμά και ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην Έφη Μελά, στον γιο τους Κωνσταντίνο, στους πολυπληθείς φίλους του» καταλήγει. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.