ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate

Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
0

 

Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Circus

 

Η λέξη λεπτή ισορροπία είναι ίσως η πιο ταιριαστή στο έργο του Αλεξάντερ Κάλντερ. Ο Αμερικανός γλύπτης ξεδίπλωσε έναν κόσμο που κινείται και ανταποκρίνεται στο παραμικρό φύσημα του αέρα,σε κάθε αλλαγή θερμοκρασίας και φωτός. Δίπλα στα κινούμενα υπάρχουν τα καταπληκτικά συρμάτινα γλυπτά του. Ένα μέρος από αυτά συγκροτεί το περίφημο τσίρκο του.

Η κινητή τεχνολογία του Κάλντερ έχει την τιμητική στην στην Tate, καθώς από το φθινόπωρο θα παρουσιαστεί η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση που έχει γίνει ποτέ σε έργο του. Λένε ότι τα έργα του μάγεψαν τον Αϊνστάιν και ότι ο επιστήμονας στάθηκε κοιτάζοντάς τα ολόκληρα 45 λεπτά.

Ο όρος «κινητά» επινοήθηκε από τον Μαρσέλ Ντισάν για να περιγράψει τις δημιουργίες του Αμερικανού φίλου του, ο οποίος ήταν μηχανικός πριν στραφεί προς την γλυπτική ακολουθώντας την πορεία του πατέρα του και του παππού του.

Στην έκθεση θα υπάρχει και το έργο του Black Widow, σχεδόν τέσσερα μέτρα ύψος, το οποίο έχει δωρίσει στο Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων στη Βραζιλία, και εκεί στροβιλίζεται από το 1948. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα έργα του Κάλντερ, το οποίο ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Ευρώπη.

Στην έκθεση θα συμπεριλαμβάνονται ακόμα, πορτρέτα από σύρμα των φίλων και συναδέλφων του που ανήκουν στην παρισινή πρωτοπορία, και με τους οποίους δούλεψε και σπούδασε στη δεκαετία του 1920 και 1930 συμπεριλαμβανομένων των Φερνάν Λεζέ, Χοάν Μιρό, αλλά και της τότε σταρ του καμπαρέ Ζοζεφίν Μπέικερ.

Ο Κάλντερ συνεργαζόταν στενά με αρχιτέκτονες, και η έκθεση έχει σχεδιαστεί από τους Herzog & de Meuron, την ελβετική εταιρεία αρχιτεκτόνων υπεύθυνη για το μετασχηματισμό της ίδιας της Tate από παλιά μονάδα παραγωγής ενέργειας σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μουσεία τέχνης στον κόσμο.

Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Circus
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Circus
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
'Portrait of a Man'
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Ο Κάλντερ με γλυπτά από σύρμα
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Fish-Mobile
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Mobile Rouge Triomphant
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Double Gong
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Speed
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Red and Yellow Vane 1934 , Calder Foundation, New York, NY, USA. Φωτο: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY © ARS, NY and DACS, London 2014
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
White Panel 1936, Calder Foundation, New York, NY, USA. Φωτο: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY © ARS, NY and DACS, London 2014
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Alexander Calder in his Roxbury studio, 194. Φωτο: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY © ARS, NY and DACS, London 2014
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Antennae with Red and Blue Dots 1953. Tate © ARS, NY and DACS, London 2015
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ έρχονται στην Tate Facebook Twitter
Triple Gong c.1948, Calder Foundation, New York, NY, USA. Φωτο: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY © ARS, NY and DACS, London 2015
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ