Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο

Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει 30 χρόνια από την εποχή που ο Σουηδός φωτογράφος Edo Bertoglio βρέθηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη και άρχισε να κάνει παρέα με όλους τους ηθοποιούς και τους ανερχόμενους σταρ της μουσικής αλλά και με όλο τον κόσμο που σύχναζε τότε στο Factory του Warhol αλλά και στα Studio 54 και CBGB.

Πέρασαν από τον φακό του όλοι σχεδόν οι πρωταγωνιστές της εποχής από την Grace Jones μέχρι τον Andy Warhol, ακόμη και η μούσα του, η σύζυγος του, η σκηνοθέτης και στυλίστρια Maripol. Συγκέντρωσε τις polaroids που τράβηξε εκείνη την εποχή σε ένα βιβλίο με τίτλο New York Polaroids 1976–1989.

 

Σε αυτό διηγείται την πρώτη δυνατή εμπειρία που είχε με την γυναίκα του όταν έφτασαν εκεί:

«Όλα ξεκίνησαν ένα φωτεινό και κρύο απόγευμα σε μια διασταύρωση των οδών. Ξαφνικά αγκαλιαστήκαμε με δάκρυα στα μάτια, τρομαγμένοι από την μητρόπολη από την δική μας μοναξιά και την έλλειψη μιας σταθερής δουλειάς. Σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουμε τα συναισθήματα μας, ανεβήκαμε στον 86ο όροφο του Empire State Building όπου η ζεστασιά από το φως μας καλωσόρισε και μας έδειξε την πραγματική ουσία της πόλης. Μας έγινε ξεκάθαρο ότι η Νέα Υόρκη ήταν το μόνο μέρος που θα θέλαμε να μείνουμε. Αυτή η πόλη έγινε το λαμπερό φόντο των φωτογραφιών μου».

Για 14 χρόνια ο Beroglio κατέγραφε την σκηνή την πόλης. Στις φωτογραφίες του βλέπεις ονειρικά νεοϋορκέζικα τοπία, γυμνά πορτρέτα, εικόνες από τρελά πάρτι αλλά και άτομα που αργότερα θα γίνουν μεγάλοι σταρ ή που είναι ήδη όπως η Debbie Harry και μια νεαρή Madonna στα πρώτα της βήματα λίγο πριν την τεράστια επιτυχία του "Like A Virgin". Είναι η Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80 μέσα από την ματιά ενός ανθρώπου που έζησε στην καρδιά της πόλης. 

Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Blouson De Cuir", New York, 1979
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Boy and Dominique", New York, 1979
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Debbie Outside a Bar", New York, 1979
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Hedy", New York, 1978
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Lorenza", New York, 1977
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Louise and Debi", New York, 1983
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Mama’s Bed", New York, 1984
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Modern Sunglasses", New York, 1977
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Pierre", Lugano, 1977
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Ramona", New York, 1977
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Red Lacoste", Lugano, 1976
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Sandy and Sandro", New York, 1983
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Smoking Grace", New York, 1986
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Soapy Maripol", New York, 1979
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"StripSexFuck", Lugano, 1976
Τα έξαλλα πάρτυ της Νέας Υόρκης των 80's σε ένα νέο βιβλίο Facebook Twitter
"Trash Bag Bikini", New York, 1985

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ