Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία

Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
0

Μέχρι τις 19 Μαρτίου, οι θαυμαστές του Ντέιβιντ Χόκνεϊ θα μπορούν να απολαύσουν τα έργα του, φτιαγμένα με το αγαπημένο του μέσο των τελευταίων ετών, το iPad, ένα σώμα εργασίας που έφτιαξε στη διάρκεια της καραντίνας και εκτίθεται online στην γκαλερί Ρίτσαρντ Γκρέι της Νέας Υόρκης.

Ο πάντα τεχνολογικά ανήσυχος Χόκνεϊ μοιράζεται αυτήν τη φορά την εμπειρία της καραντίνας που πέρασε στο σπίτι του στη Βρετάνη. Τα έργα του, με εσωτερικά του στούντιο και του σπιτιού του, το αναμμένο τζάκι, που έγινε εξώφυλλο και στο περιοδικό New Yorker, τη φύση από το παράθυρό του και τα αγαπημένα του σύνεργα ζωγραφικής είναι πολύ δημοφιλή. 

Μάλιστα ο Χόκνεϊ δεν παραλείπει, όταν τα ανεβάζει στα σόσιαλ μίντια, να δίνει και ένα ελπιδοφόρο μήνυμα όπως πέρσι, στην αρχή της καραντίνας, που έγραψε «δεν μπορούν να ακυρώσουν την άνοιξη».

Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία.

Η εξερεύνηση της τεχνολογίας από τον Χόκνεϊ χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980, όταν δημιούργησε ένα πρωτοποριακό σώμα από Polaroids, μια σειρά από τα οποία εκτέθηκαν στη Richard Gray Gallery το 1983. Το ενδιαφέρον του για την τεχνολογία έγινε ακόμα πιο έντονο όταν πειραματίστηκε με εξοπλισμό μαζικής χρήσης, εκτυπωτές, φαξ, υπολογιστές Macintosh και Photoshop.

Αυτή η πρώιμη ψηφιακή ευχέρεια τον οδήγησε να αγκαλιάσει τις δυνατότητες εργασίας στο iPhone και το iPad. Δουλεύοντας με πινέλα και άλλες εφαρμογές που αναπτύχθηκαν για σχεδίαση σε οθόνες αφής, ο Χόκνεϊ άρχισε να σχεδιάζει εκατοντάδες εικόνες στο iPhone του το 2009 και στη συνέχεια το 2010 στο iPad, το οποίο του επέτρεψε να εργαστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα και με περισσότερες λεπτομέρειες.

Έχοντας πάντα ένα tablet στο κομοδίνο του, ανέπτυξε μια τελετουργική συνήθεια να κάνει πολλούς ψηφιακούς πίνακες ζωγραφικής, συχνά στο επίκεντρο μιας οικείας και εντυπωσιακής αίσθησης της καθημερινής ζωής.

Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery

Καθ 'όλη τη διάρκεια του 2019 και της καραντίνας του 2020, ο Χόκνεϊ προσπάθησε να παραμείνει θετικός και παραγωγικός όσο ποτέ, φτιάχνοντας κάθε μέρα ένα σκίτσο, απεικονίζοντας αυτό που έβλεπε γύρω από το στούντιο του, φρέσκα λουλούδια με έξυπνες πινελιές στο iPad, και στη συνέχεια στέλνοντας τις εικόνες μέσω email σε φίλους και την οικογένειά του.

Το σπίτι του ένα κτίσμα του 17ου αιώνα και η φύση γύρω τους, που αλλάζει σχεδόν κάθε μέρα, έγιναν το νέο φόντο του έργου του.

Στα 83 του χρόνια ο Χόκνεϊ καταφέρνει, σε μια εποχή που κυριαρχείται από τα ψηφιακά μέσα, να δώσει τον δικό του τόνο, να μοιραστεί τη δική του παρατήρηση και τη μοναδική οπτική του γλώσσα με όλο τον κόσμο.

Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
Τα έργα της καραντίνας του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στη Νορμανδία Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του περιοδικού New Yorker | Hockney in Normandy | David Hockney | Richard Grey Gallery
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ