ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Paul Cowan, Untitled, 2011, Enamel on canvas, 53 x 45 cm, courtesy the artist and Shane Campbell Gallery
0

Το φετινό ReMap, η διεθνής διοργάνωση τέχνης που θα ξεκινήσει στις 8 Σεπτεμβρίου και διοργανώνεται κάθε 2 χρόνια με εκθέσεις, καλλιτέχνες και επιμελητές απ' όλο τον κόσμο, είναι, παρά τον διεθνή της χαρακτήρα, μια αμιγώς αθηναϊκή διοργάνωση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει, καταρχάς, η γειτονιά στην οποία διοργανώνεται. Η περιοχή του Κεραμεικού-Μεταξουργείου, παρά τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζει, παραμένει μια γειτονιά παραδοσιακά αθηναϊκή, με έντονη αστική ομορφιά και χαρακτήρα, κάτι που η διοργάνωση φροντίζει να αναδεικνύει: γκαλερί, επιμελητές και καλλιτέχνες από τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή καλούνται να δημιουργήσουν σε ετερόκλητους αθηναϊκούς χώρους, από υπόγεια μέχρι νεοκλασικά και διαμερίσματα του '60. Δεν είναι τυχαίο ότι το κομβικό σημείο της διοργάνωσης, το ReMap 4 infopoint, είναι μια ειδικά διαμορφωμένη παλιά αθηναϊκή αυλή κτιρίου στην πλατεία Αυδή. Οι επισκέπτες –το ReMap είναι δωρεάν και ανοιχτό στο κοινό– καλούνται να περιπλανηθούν στη γειτονιά με έναν χάρτη στο χέρι, μπαινοβγαίνοντας σε κτίρια και χώρους για να δουν εκθέσεις, περφόρμανς και events. Απ' ό,τι φαίνεται, η συνταγή λειτουργεί: τo ReMap 3 είχε πάνω από 20.000 επισκέπτες. Υπάρχει τόσο μεγάλο κοινό για την τέχνη στην Ελλάδα; «Το κοινό του ReMap είναι το φιλότεχνο ή δυνητικά φιλότεχνο κοινό εντός και εκτός Ελλάδος που ενδιαφέρεται για τη δημιουργία και την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, δηλαδή της τέχνης που δημιουργείται και αφορά το σήμερα και που πιθανώς να επηρεάζει το αύριο» ισχυρίζεται ο Ιάσων Τσάκωνας, ιδρυτής του ReMap.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Jack McConville, Stranger In A Strange School, 2013, oil on canvas, 131 x 96 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Marc Klee “Zwischenbrand – Interburning”, 2011, courtesy oft he artist
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Kilian Rüthemann, Routinely Spectacular, 2012, 4 parts, Steel sheet 1mm 300 x 400 x 150 cm, Courtesy RaebervonStenglin, Zürich, photo: Gunnar Meier

Όπως δείχνουν οι αριθμοί, το φετινό ReMap θα είναι το μεγαλύτερο μέχρι τώρα. Θα παρουσιαστούν περισσότερες από 60 εκθέσεις, ανεξάρτητα projects και ειδικές εκδηλώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, θα είναι –όπως και στις άλλες τρεις διοργανώσεις– ένα μείγμα από καταξιωμένους καλλιτέχνες, επιμελητές και γκαλερί και πρωτοεμφανιζόμενους ή ανερχόμενους. «Το ReMap 4 αισθανόμαστε ότι είναι ένα ώριμο ReMap. Αυτό το συμπεραίνουμε από τον μεγάλο αριθμό και την πολύ υψηλή ποιότητα των προτάσεων που δεχτήκαμε απ' όλο τον κόσμο, όπως και από την άμεση και ζεστή ανταπόκριση όσων καλέσαμε φέτος να συμμετάσχουν» ισχυρίζεται ο Ιάσων Τσάκωνας και προσθέτει: «Έχω την αίσθηση ότι έχει πάρει τη θέση του στη διεθνή σκηνή της σύγχρονης τέχνης ως μια διοργάνωση που πιθανόν να απαντάει σε κάποια σημεία στην ενεργή αναζήτηση της επόμενης φάσης στη σύγχρονη τέχνη, ιδίως εν μέσω της γενικότερης κρίσης που διέρχεται ο δυτικός κόσμος, της οικονομικής κρίσης και της κρίσης αξιών, που σίγουρα αφορούν άμεσα τον κόσμο της τέχνης σήμερα».

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Achilles, untitled, 2013, spray & wall
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
This is Amateur, U.F.O (unidentified found object)
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Dimitris Taxis /The man who carried the cut tree 2012 / gouache & oil on canvas , 146 x 234 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Caitlin Keogh, Executed in Deep Maroon, 2012, acrylic on MDF, 43×30.5 cm
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
sahib, you and me both II, 2013, steel and paint, 10 x 30x 10 cm – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma

To πρόγραμμα χωρίζεται σε 4 βασικούς άξονες: Gallery Shows, Ιndependent Projects, Institutions και Εvents. Στα Gallery Shows συμμετέχουν 23 γκαλερί απ' όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και 11 από τις πιο καταξιωμένες ελληνικές γκαλερί. Την τιμητική της φέτος φαίνεται να έχει η Ιταλία με 5 συμμετοχές (ξεχωρίζουν η FedericoVavassori από το Μιλάνο και η Lorcan O' Neill από τη Ρώμη, ενώ η T293 από τη Νάπολη θεωρείται ιδιαίτερα cutting edge), η Ελβετία (η Galerie Eva Presenhuber ξεχωρίζει με τη διπλή έκθεση των Wyatt Kahn και Wesley Martin Berg) και η Βρετανία (πολύς κόσμος ανυπομονεί να δει το εκ Γλασκώβης Modern Institute, που έρχεται για 2η φορά στη διοργάνωση με την ατομική έκθεση του νέου καλλιτέχνη Alex Dordoy), ενώ δεν λείπουν η Αμερική (περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη δουλειά της διάσημης νεοϋορκέζικης γκαλερί Μaccarone), η Τουρκία και η Γερμανία (η βερολινέζικη γκαλερί Peres Ρrojects φέρνει το solo show του Jeff Elrod, που αποτελεί ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα στον χώρο της τέχνης αυτήν τη στιγμή). Μεγάλη αναμονή υπάρχει και για το installation του James Turrel από την γκαλερί Gagosian.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Christian Rosa, untitled, 2013, mixed media on canvas, 200×180

Ο δεύτερος και πολύ σημαντικός άξονας του προγράμματος –και εδώ είναι που το ReMap πάντα ξεχωρίζει– είναι τα Ιndependent Ρrojects. Θα δούμε 34 projects από επιμελητές και ομάδες καλλιτεχνών απ' όλο τον κόσμο. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, πάντως, είναι ότι φέτος θα συμμετάσχουν και ομάδες με μόνιμη έδρα στην περιοχή (Ε.Δ.Ω., Παραμυθίας χωρίς όνομα, Θέατρο Συνεργείο) του Κεραμεικού-Μεταξουργείου.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Nana Sachini, now logic must take care of itself, installation, detail, 2013, mixed media, variable dimensions
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Dylan Lynch, Falling Over, 2013, acrylic on steel, 30 ½ x 28 x 29 inches

Ο τρίτος άξονας έχει σχέση με τα ιδρύματα που συμμετέχουν φέτος (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης,  Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Κunsthalle Athena, Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Οργανισμός ΝΕΟΝ). Ανυπομονούμε να δούμε την έκθεση «Echoes of Silence» που θα παρουσιάσει ο Οργανισμός ΝΕΟΝ σε ένα αναπαλαιωμένο νεοκλασικό της οδού Αγησιλάου. Σε επιμέλεια των Douglas Fogle και Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η ομαδική έκθεση περιέχει έργα μερικών από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης τέχνης (Joseph Beuys, Louise Bourgeois κ.ά).

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Eleni Bagaki, Rock, 2013, photograph, dimensions variable

Ο τέταρτος και τελευταίος άξονας αφορά τα events: περφόρμανς, συναυλίες και ειδικές δράσεις θα εμπλουτίσουν τη βραδιά των εγκαινίων και όχι μόνο. Το Camp Contemporary Art Meeting Point θα παρουσιάσει μια σειρά προβολών με τίτλο «An urban film map», μια έρευνα πάνω στην αστική τοπιογραφία και την καταγραφή της μέσα από φιλμ, ενώ το ελληνο-αυστριακό project «Dada Da Academy and Psychonavigation» θα ντύσει μουσικά το ReΜap 4, εμπλουτίζοντάς το παράλληλα με διαδραστικές παραστάσεις. Παράλληλα, η γκαλερί The Breeder θα συνεχίσει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις της, που είχε ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2013 με τίτλο «The Bohemians», παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό τα στούντιο 4 καλλιτεχνών (Μιχάλης Κατζουράκης, Γιώργος Λαζόγκας, Γιώργος Ξένος, Κατερίνα Κανά) που ζουν και εργάζονται στο Μεταξουργείο και στον Κεραμεικό. Για το τέλος κρατήσαμε το πιο πιασάρικο event της διοργάνωσης: το «SοuzyTros» (!) και μια ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα πραγματοποιήσουν την περφόρμανς «Choco Bam Bam», μοιράζοντας στο κοινό σοκολατένιες εκπλήξεις στην πλατεία Αυδή.

ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
peake, bonrrrs, 2012, paint on polished stainless steel, 100×140 cm – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Jeff Elrod, Nobody Sees Like Us, MoMA PS1, 2013, Installation View, Courtesy MoMA PS1 and Peres Projects, Berlin, Photo: Matthew Septimus
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
sahib, back chat, 2013, black and white photographic print, 76.5 x 57.5 cm (with frame) – Courtesy Galleria Lorcan O’Neill Roma
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Rona Yefman, DAS (Skates), 2013, Digital Print, Dimensions Variable
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Michalis Katzourakis, studio view, 2013
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Alan Michael, Untitled I, 2013, oil on canvas, 95 x 70 cm. Courtesy of the artist & Galerie Micky Schubert, Berlin
ReMap 4: Tο μεγάλο διεθνές εικαστικό γεγονός επιστρέφει σε Κεραμεικό-Μεταξουργείο Facebook Twitter
Giorgos Gripeos, Of People I Love and Things I don’t Know, 2013 (Gillis, printed photograph)

=====

Για περισσότερες πληροφορίες, www.remapkm.org

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ