ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής

0

Μια σημαντική έκθεση παρουσιάζεται μέχρι τις 21 Ιανουαρίου στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. Πρόκειται για τη Vermeer and the Masters of Genre Painting: Inspiration and Rivalry, η οποία εξετάζει τις καλλιτεχνικές ανταλλαγές μεταξύ των Ολλανδών ζωγράφων από το 1650 ως το 1675, όταν έφτασαν στη κορύφωση της καλλιτεχνικής τους απόδοσης και της τεχνικής τους επιδεξιότητας, απεικονίζοντας θέματα από την καθημερινότητα και αναδεικνύοντας την απόλυτη ομορφιά του ορατού κόσμου.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 65 αριστουργήματα του Βερμέερ και των συγχρόνων του, όπως οι Gerard ter Borch, Gerrit Dou, Pieter de Hooch, Nicolas Maes, Eglon van der Neer, Caspar Netscher και Jacob Ochtervelt, οι οποίοι δημιούργησαν μέσα στο μεταβαλλόμενο καλλιτεχνικό κλίμα της ολλανδικής δημοκρατίας, στο τρίτο τέταρτο του 17ου αιώνα, ιδιαίτερα στο Άμστερνταμ, το Χάρλεμ, το Λάιντεν, το Ντέντερ, το Ρότερνταμ και το Ντελφτ.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει πώς οι σπουδαίοι δημιουργοί ήταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει το πώς όλοι αυτοί οι σπουδαίοι δημιουργοί θαύμαζαν, αμφισβητούσαν και επηρέαζαν βαθιά, σπρώχνοντας ο ένας τον άλλον σε μεγαλύτερα επιτεύγματα και όντας πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας στο Δουβλίνο (παρουσιάστηκε από τις 17 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου) και το Μουσείο του Λούβρου (παρουσιάστηκε από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαΐου 2017).

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Pieter de Hooch, Woman Weighing Coins, c. 1664, oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Holding a Balance, c. 1664, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Eglon van der Neer, Woman Washing her Hands, 1675, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague. Photography by Margareta Svensson
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Jan Steen, Young Woman Playing a Harpsichord to a Young Man, c. 1659, oil on panel. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Love Letter, c. 1669-70, oil on canvas. Rijksmuseum
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Visiting a Woman Washing her Hands, c. 1663-66, oil on canvas. Waddesdon Manor, The Rothschild Collection
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Writing a Letter, with her Maid, c. 1670-71, oil on canvas. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Lacemaker, c. 1670-71, oil on canvas transferred to panel. Musée du Louvre, Paris
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Caspar Netscher, Woman Feeding a Parrot, with a Page, 1666, oil on panel. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Young Woman Seated at a Virginal, c. 1675 oil on canvas. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Woman Reading a Letter, c. 1664–1666, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Writing a Letter, c. 1664-66, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer. A Lady Writing, c. 1665-67, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Woman Writing a Letter, c. 1655-56, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Young Woman at her Toilet with a Maid, c. 1650-51, oil on wood. The Metropolitan Museum of Art
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Astronomer by Candlelight, c. 1665, oil on panel. The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Woman at the Clavichord, c. 1665, oil on panel. Dulwich Picture Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman with a Pearl Necklace, c. 1662-65 oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Astronomer, 1668, oil on canvas. Musée du Louvre, Paris
Εικαστικά
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ