Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.

O Gilbert Proesch γεννήθηκε στην Ιταλία μάλλον το 1943. Ο George Passmore γεννήθηκε στο Ντέβον το 1942. Συναντήθηκαν ως φοιτητές στο Saint Martin και έχουν εργαστεί από κοινού ως «ένας καλλιτέχνης" για περισσότερα από 40 χρόνια. Παντρεύτηκαν το 2008, μόλις είχαν περάσει τα 70 τους. Δείχνουν να αγαπούν το βρετανικό κατεστημένο με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο το σχολιάζουν. Για τις εκθέσεις τους γράφουν γράφουν συχνά ότι «δύσκολα γνωρίζουμε εν είναι προσβλητικές, προοδευτικές ή απλά αναρχικές». Πέρα από την ανάλυση πολλά από τα έργα τους είναι λαμπρά έργα τέχνης. Η έκθεσή τους στη γκαλερί White Cube, λέγεται Scapegoating Pictures. Πρόκειται για μια καλειδοσκοπική απεικόνιση του Ανατολικού Λονδίνου, στο οποίο κατοικούν από τις αρχές της δεκαετίας του 60.

 

Το θέμα της έκθεσης είναι η παράνοια, ο φονταμενταλισμός, η επιτήρηση, η θρησκεία, η κατηγορία, η θυματοποίηση.Τα έργα έχουν τη δύναμη τραγουδιών διαμαρτυρίας, αλλά ο πολιτικός στόχος τους είναι ασαφής. «Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος». Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση. Στο κέντρο της είναι πάντα οι καλλιτέχνες οι οποίοι είναι ένα μέρος του έργου τους ως ζωντανά γλυπτά ή μάρτυρες των ιστοριών τους. Οι εικόνες των «αποδιοπομπαίων τράγων» της τελευταίας τους έκθεσης, εμφανίζουν την οπτική τους. Έχουν θέα στη σύγχρονη ανθρωπότητα, υπερασπίζονται την ελεύθερη σκέψη και μάχονται τη μισαλλοδοξία. Ιστορικά η τέχνη τους είναι μια ακούραστη και βαθιά συναισθηματική εμπλοκή με τον θεατή και τον σύγχρονο κόσμο. Περιγράφουν την μυστηριώδη πραγματικότητα του τεχνολογικού πολυπολιτισμικού και πολυθρησκευτικού μας κόσμου. 

 

Οι Gilbert & George κάνουν τέχνη που έχει σημασία. Προκαλούν τον θεατή να διαφωνήσει, να σκεφτεί. Η τέχνη τους είναι κομμάτι της ζωής. Μια ζωής στης οποίας το κέντρο βρίσκονται δυο άντρες ερωτευμένοι με αυτό που βλέπουν γύρω τους. 

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
«Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος παρακολουθεί ποιον, ποιος μισεί ποιον, ποιος κατηγορεί ποιον, ποιος στην πραγματικότητα είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος»... Fast & Furious, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Welcome, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Σχεδόν για πέντε δεκαετίες η τέχνη τους έχει ως κέντρο τη σύγχρονη αστική ύπαρξη σε μια επική και σπλαχνική απεικόνιση... Zeal, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Smithers, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
Astro Star, 2013
Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι των Gilbert and George Facebook Twitter
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ