Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
0

 

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε...

Η τελευταία  έκθεση του Victor Castillo αυτές τις μέρες στο Los Angeles έχει τίτλο «Born in΄73». Ο Χιλιανός καλλιτέχνης μεγάλωσε κάτω από το καθεστώς του δικτάτορα  Πινοσέτ, ένα γεγονός που διαμόρφωσε τον ίδιο και την τέχνη του. Μέσα από τους ήρωες των έργων του, τα παιδιά που στην θέση των ματιών τους  έχουν μαύρες τρύπες, αναπαριστά την κτηνωδία της ανθρώπινης φύσης. Ας ακούσουμε τι έχει να πει στο LIFO.gr.

 

— Ποια είναι η πιο δυνατή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θα διαλέξω μια φριχτή ανάμεσα σε τόσες. Ήμουν έξι ή επτά χρονών και ένας γείτονας μας έπνιξε με τα χέρια του ένα γατάκι σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό. Θυμάμαι τόσο καθαρά το απελπισμένο πρόσωπο της γάτας που δεν μπορούσε να υπερασπιστεί τον εαυτό της, αυτά τα απεγνωσμένα μάτια που θα τα κουβαλάω μέσα μου και θα με εντυπωσιάζουν για πάντα. Ένα μάθημα πάνω στο τι σημαίνει κτηνωδία.

H Χιλή είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα. Μια πλούσια χώρα με φτωχούς ανθρώπους.

— Μεγάλωσες στην Χιλή σε καθεστώς δικτατορίας. Το 1990 ήσουν 17 χρονών. Τι σημαίνει για έναν έφηβο να μεγαλώνει μέσα στην δικτατορία;

Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν. Μεγαλώνεις με τον φόβο και με μια βαθιά καχυποψία για κάθε μορφή εξουσίας. Και φυσικά έρχεται εκείνη η στιγμή όπου μισείς όλη αυτή την κακομεταχείριση που έχεις υποστεί άδικα.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Lovely Head @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Play Safe @Victor Castillo

— Το 2006 στην κηδεία του Pinochet υπήρξαν και εκατοντάδες άνθρωποι που περίμεναν στην ουρά για το τελευταίο αντίο πάνω από τον νεκρό δικτάτορα. Έχεις κάποια εξήγηση για αυτό;

Εκείνες τις ημέρες ήμουν στην Βαρκελώνη, όμως θα μπορούσα να πω ότι αυτό το μοντέλο εξουσίας που επιβλήθηκε στην Χιλή είναι αυτό που κρατάει τους ανθρώπους σε άγνοια. Μέσα από αυτό η εκμετάλλευση των χαμηλών κοινωνικών τάξεων γίνεται ευκολότερη. Έτσι ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της Χιλής πιστεύει ότι ο Πινοσέτ ήταν ήρωας που μας έσωσε από τους διαβολικούς κομμουνιστές και αυτό ήταν καλό γιατί τα εμπορικά κέντρα χρεοκόπησαν. Αρκετοί ήθελαν να τον δουν νεκρό από περιέργεια, απλή περιέργεια. Άλλοι, που δεν ήταν λίγοι, πήγαν στην κηδεία για να ρίξουν τις κατάρες τους. Κάποιος τον έφτυσε στο πρόσωπο.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Ακολούθησα το φυσικό μου ένστικτο. Στα πέντε μου ήδη στην οικογένεια μου έλεγαν ότι εγώ είμαι καλλιτέχνης επειδή περνούσα όλη την ημέρα ζωγραφίζοντας.

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
The Big Dream @Victor Castillo

— Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι! Όλες οι δουλειές γίνονται για κάποιο σκοπό. Ο καλός καλλιτέχνης μας ευαισθητοποιεί, μας δείχνει το καλό και το κακό, μας κάνει να σκεφτόμαστε, και μας υπενθυμίζει ποιοι είμαστε.

— Η ζωή σου στην Χιλή διαλύθηκε και μετακόμισες στην Βαρκελώνη. Έχεις πει σε συνέντευξη σου: «Πιστεύω ότι ήμουν εξουθενωμένος με το γεγονός ότι ζούσα σε μια χώρα η οποία στην πραγματικότητα πότε δεν άφησε οριστικά την δικτατορία. Δεν θα μπορούσα να εξελιχθώ ως καλλιτέχνης εκεί». Πως αισθάνεσαι σήμερα για την χώρα σου; Είσαι θυμωμένος;

H Χιλή παραμένει η ίδια, μεγαλώνει αλλά δεν αναπτύσσεται. Είναι ένα καπιταλιστικό πείραμα που βασίζεται στην λεηλασία των φυσικών της πόρων. Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός είναι μια καταστροφή. Μια πλούσια χώρα γεμάτη φτωχούς ανθρώπους. Είναι απογοητευτικό να βλέπεις ότι καθετί φαίνεται χειρότερο από τα προηγούμενα χρόνια σε μια χώρα γεμάτη ταλαντούχους νέους. Θα είναι αυτό το πρόβλημα η μήτρα της εφευρετικότητας για το μέλλον της χώρας;

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

Αρκετά! Στην εφηβεία μου υπήρχαν πολλά που είχαν ένα ισχυρό αντίκτυπο.

Θα αναφερθώ όμως σε ένα, στους «Αδερφούς Καραμάζοφ» διότι ήταν η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο μάθαινα πράγματα για την ζωή

— Η δουλειά σου εξερευνά την ανθρώπινη φύση. Γιατί έχεις επιλέξει παιδιά ως πρωταγωνιστές στα έργα σου;

Ζωγραφίζω βαριεστημένους ενήλικες. Εν αντιθέσει με τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo

— Μια από τις αγαπημένες μου δουλειές είναι το «Big Boss». Ποιος πιστεύεις ότι είναι το «Big Boss» στον κόσμο της τέχνης σήμερα;

Εκείνοι που χωρίς να είναι καλοί καλλιτέχνες είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον 16χρονο εαυτό σου. Τι θα του έλεγες;

Μην παίρνεις τον εαυτό σου στα σοβαρά, διασκέδασε την κάθε μέρα, είμαστε περαστικοί

Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Futuro Esplendor mural at the Centro Gabriela Mistral in Santiago, Chile. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Τα παιδιά που έχουν κάτι το αθώο και το σκληρό που σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία μας...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Resistencia @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Born in 73@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Όταν μεγαλώνεις μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
"Big Boss" στην τέχνη σήμερα είναι καλλιτέχνες που δεν είναι καλοί αλλά είναι τόσο εύστροφοι στις μπίζνες ώστε δημιουργούν στο κοινό μια υπερεκτιμημένη εικόνα για τους ίδιους. @Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Μέσα στην δικτατορία το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις είναι ότι όλη η δημόσια διοίκηση είναι ένα ψέμα, και ότι αυτοί οι θεσμοί πρόκειται να σε διαλύσουν...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
Το να είσαι σφετεριστής θέλει κότσια...@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo
Ο Victor Castillo μεγάλωσε μέσα στην δικτατορία του Πινοσέτ και αποτύπωσε την φρίκη στην τέχνη του Facebook Twitter
@Victor Castillo


 

Ευχαριστούμε την Ethel Seno για την πολύτιμη συμβολή της στην πραγματοποίηση αυτής της συνέντευξης καθώς και για την παραχώρηση των έργων του καλλιτέχνη. Η αναπαραγωγή των εικόνων δεν επιτρέπεται χωρίς την άδεια της.

Info:

Η έκθεση "Born in '73" του Victor Castillo στo Los Angeles συνεχίζεται στην MK Gallery μέχρι της 2 Απριλίου. Περισσότερα για τον Victor Castillo στο site του

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ