Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Όφις του Ωκεανού, μόνιμη εγκατάσταση στις όχθες του Λίγηρα
0

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Wu Zei, εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας στο Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο του Μονακό, 2012

 

Από το 2007 η Monumenta αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη διεθνούς βεληνεκούς να αναμετρηθεί με τον επιβλητικό χώρο του Κλίτους του Grand Palais. Πρόκειται για ένα υπερμεγέθες υαλοστάσιο επιφανείας 13.500 τ.μ. και ύψους 35 μέτρων, εντός του οποίου το Παρίσι απόλαυσε τους ερειπωμένους και κατακλυσμένους από ζωγραφικούς πίνακες πύργους του Anselm Kiefer, τους χαλύβδινους μονολίθους του Richard Serra, το σεληνιακό και ερημικό τοπίο του Christian Boltanski, το ζωντανό και άλικο τέρας που προσομοιάζει με εντόσθια του Anish Kapoor, τον χαρούμενο και πολύχρωμο δαίδαλο του Daniel Buren και τα λογοτεχνικά και επιστημονικα όνειρα μιας Ρωσίας που περιορίζεται από την πολιτική και την καταπίεση από τους Ilya και Emilia Kabakov. Κάθε καλλιτέχνης αντιμετώπισε την πρό(σ)κληση αυτή διαφορετικά.

 

Γεννημένος το 1954 στην Κίνα, ο Huang Yong Ping ζει στην Γαλλία από το 1989 και αποτελεί σημαντική μορφή της κινεζικής avant-garde της δεκαετίας του ’80. Ήταν ο ιδρυτής του κινήματος “Xiamen Dada” με το motto «Το ζεν είναι Dada, το Dada είναι ζεν». Θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης τέχνης στην Κίνα ενώ με την ομάδα αυτή πραγματοποίησαν ριζοσπαστικές δράσεις που αποτέλεσαν γόνιμο έδαφος για την άνθηση του παραδόξου και την αμφισβήτηση μέσω του παραλόγου στην κινεζική τέχνη. Ήδη από την εποχή εκείνη στο έργο του διακρίνονται συνδέσεις και αναφορές στην τέχνη, την ζωή και την πολιτική, πολύ πριν από τον καλλιτέχνη-έμβλημα της αντικαθεστωτικής δράσης του Ai Wewei.

Ο Huang Yong Ping στο εσωτερικό του Grand Palais, αυτού του αριστουργήματος της βιομηχανικής περιόδου, παρουσιάζει την αλλαγή του κόσμου μας, τις μεταμορφώσεις των οικονομικών και πολιτικών εξουσιών, την άνοδο νέων γεωγραφικών περιοχών, την πτώση παλαιών αυτοκρατοριών και την προσωρινή εμφάνιση νέων υποψηφίων γεμάτων με φιλοδοξίες για εξουσία και βία.

 

Εμπνεόμενος από θρησκευτικούς ή φιλοσοφικούς μύθους, ο Huang Yong Ping  στα έργα του επανεφευρίσκει κι αναμιγνύει πεποιθήσεις και σημεία αναφοράς του Δυτικού και του Ανατολικού πολιτισμού θέτοντας υπό αμφισβήτηση τις βεβαιότητες μας. Γοητεύει ενώ ταυτόχρονα ξυπνά την ανησυχία μας για τις παγκόσμιες αλλαγές, σκηνοθετεί μεγαλειωδώς και με ονειρικό τρόπο ζώα για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την οχληρή και οδυνηρή επικαιρότητα αυτών των μύθων.

 

Πρόκειται για τον κατ’ εξοχήν καλλιτέχνη της υπερβολής. Οι μνημειώδεις εγκαταστάσεις αποτελούν το σήμα κατατεθέν του, όπως η συμμετοχή του στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1999 με το Ένας Άνδρας, εννέα ζώα, όπου τα μυθολογικά ζώα της εγκατάστασης διαπερνούσαν την οροφή του Γαλλικού Περιπτέρου. Η πρωτοτυπία των έργων του έγκειται στο θέμα και το ιστορικό, πολιτικό, κοινωνικό και αρχιτεκτονικό τους συγκείμενο.

 

 

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Circus, 2012-2013, Gladstone Gallery Νέα Υόρκη

 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Όφις του Ωκεανού, μόνιμη εγκατάσταση στις όχθες του Λίγηρα, είναι ένας μεταλλικός σκελετός φιδιού μήκους 120 μέτρων, ένα τεράστιο τέρας που μοιάζει να έχει εξοκείλει προ αμνημονεύτων ετών. Λειτουργεί ως φάντασμα της εν εξελίξει οικολογικής καταστροφής και μιμείται επίσης τις παλιές πλωτές εξέδρες αλιείας που τον συντροφεύουν συμβολίζοντας έτσι το τέλος των παραδοσιακών δραστηριοτήτων και την εξάντληση των θαλάσσιων πόρων.

 


 

Για την Monumenta 2016 ο Huang Yong Ping θα δημιουργήσει μια “τεράστια εγκατάσταση μέσα στην οποία ο θεατής θα περιπλανηθεί». Το έργο αναμένεται εντυπωσιακό. Πρόκειται για μια σύνθεση ενός «έγχρωμου αρχιτεκτονήματος που θα αποτελείται από οκτώ νησίδες, υπερκαλυπτόμενες από μια δομή της οποίας η φέρουσα σκιά θα συνδέεται εννοιολογικά και φορμαλιστικά με τις μεταλλικές νευρώσεις του υαλοστασίου.»

 

Κατευθυνόμενοι προς την κεντρική αλέα οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν οπτικά το σύνολο της εγκατάστασης και το μεγαλειώδες Κλίτος με το οποίο θα αναμετρηθεί ο καλλιτέχνης.

 

Ο επιμελητής της Monumenta 2016 Jean de Loisy, νυν Πρόεδρος του Palais de Tokyo και επιμελητής της Monumenta 2011 όπου θριάμβευσε ο Anish Kapoor, μας προϊδεάζει για την φιλοσοφία του έργου του Huang Yong Ping:

 

“Όπως οι ατμοί που υψώνονται από τις κοιλάδες στην κινέζικη ζωγραφική απεικονίζοντας τη συνεχή μετάλλαξη των ενεργειών και των ουσιών, όπως τα πρώτα τοπία των ιμπρεσσιονιστών που παρουσίαζαν τις φυσικές και οπτικές συνέπειες την μεταμόρφωσης του περιβάλλοντος από τις μηχανές, έτσι κι ο Huang Yong Ping στο εσωτερικό του Grand Palais, αυτού του αριστουργήματος της βιομηχανικής περιόδου, παρουσιάζει την αλλαγή του κόσμου μας, τις μεταμορφώσεις των οικονομικών και πολιτικών εξουσιών, την άνοδο νέων γεωγραφικών περιοχών, την πτώση παλαιών αυτοκρατοριών και την προσωρινή  εμφάνιση νέων υποψηφίων γεμάτων με φιλοδοξίες για εξουσία και βία. Στρατηγικές, τακτικές, πολιτική, τέχνη και τέχνη του πολέμου, δίψα για εξουσία και πλούτο, κατάπτωση, γέννηση ή αναγέννηση των κοινωνιών: κάθε χώρα, κάθε όμιλος ή πολυεθνική που συμμετέχουν στις αέναες διαδοχές μεγαλείου και παρακμής επιδιώκουν να αποτελέσουν, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, μια Αυτοκρατορία.»

 

Monumenta 2016: Huang Yong Ping στο Grand Palais, Παρίσι, 8 Μαϊου με 18 Ιουνίου 2016.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ