Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα
0

 

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter

Το J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, ανακοίνωσε την απόκτηση 49 φωτογραφιών του  βρετανού φωτογράφου, Chris Killip. Το μουσείο είχε ήδη μία φωτογραφία στη συλλογή του, και πλέον  η συλλογή απαρτίζεται από 50 εικόνες, που υπάρχουν στο βιβλίο-oρόσημο του Killip, Ιn Flagrante. Αυτό ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς του Killip.

Τραβηγμένες μεταξύ 1973 και 1985, οι φωτογραφίες τεκμηριώνουν την κοινωνική κατάσταση της Βόρειας Αγγλίας κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, που μάστιζε την περιοχή. Οι εικόνες δείχνουν κυρίως ανθρώπους της εργατικής τάξης και των περιοχών που είχαν πληγεί από την αποβιομηχανοποίηση της Βρετανίας, και τα θέματα κυμαίνονται από εγκαταλελειμμένα τοπία και κτήματα μέχρι παρελάσεις και συναυλίες για τις απεργίες των ανθρακωρύχων του 1984. Η περίοδος που υπήρχαν αυτές οι κοινωνικές εντάσεις και η οικονομική αναταραχή στη Βρετανία είναι γνωστή ως η εποχή της Θάτσερ.

"Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα," λέει ο Timothy Potts, διευθυντής του μουσείου. ‘’Αυτή η απόκτηση ενισχύει και την επέκταση της συλλογής του φωτογράφου αλλά και τη συλλογή του Τμήματος του μουσείου με τις μεταπολεμικές ντοκιουμενταρίστικες φωτογραφίες από τη δεκαετία του 1970 και του 1980. Οι φωτογραφίες του Killip θα καταλάβουν τώρα μια σημαντική θέση ανάμεσα σε εκείνες του Bill Brandt, του Josef Koudelka, του Martin Parr, και του Graham Smith."

Ο Killip θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους της μεταπολεμικής γενιάς. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Isle of Man, ο ίδιος έχει κάνει μια καριέρα μελετώντας και απαθανατίζοντας τους ανθρώπους της Μεγάλης Βρετανίας και τα περιβάλλοντα μέσα στα οποία ζούσαν. Το έργο του έχει εκτεθεί διεθνώς, και τα τελευταία 15 χρόνια περνάει στις εκδόσεις με δουλειές όπως: Pirelli Work (2006), Here Comes Everybody (2009), Seacoal (2011), και Arbeit Work (2012). - Α.Μ.

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ