Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα

Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το νέο μουσείο Munk, έτοιμο να υποδεχθεί το κοινό το φθινόπωρο του 2021 | Munchmuseet
0

Τα αριστουργήματα του Έντβαρτ Μουνκ, του σπουδαιότερου Νορβηγού ζωγράφου, του πιο εξαγώγιμου ονόματος της χώρας, μαζί με αυτό του Ίψεν, θα στεγαστούν στο νέο μουσείο που φέρει το όνομά του, ένα εντυπωσιακό κτίριο με 13 ορόφους που υπογράφουν οι αρχιτέκτονες του Estudio Herreros από τη Μαδρίτη.

Το Munchhausen βρίσκεται στην περιοχή Bjørvika του Όσλο, στο λιμάνι του, που έχει μεταμορφωθεί σε πολιτιστικό κόμβο για τους κατοίκους της νορβηγικής πρωτεύουσας, και φιλοδοξεί να γίνει και παγκόσμιος προορισμός με όχημα το όνομα του Μουνκ, που αποτελεί ένα brand name στο χώρο της τέχνης. MUNK γράφει με πελώρια γράμματα στους τοίχους του, που ορθώνονται πάνω από το λιμάνι, το «κάθετο αυτό μουσείο» με τον εντυπωσιακό όγκο.

Το πολυαναμενόμενο μουσείο θα ανοίξει τις πόρτες του το φθινόπωρο του 2021 και διαφημίζεται ότι είναι φτιαγμένο στα μέτρα των αναγκών της έκθεσης των έργων και της συλλογής Κλιμτ σε έντεκα αίθουσες, που καθεμιά από αυτές θα έχει διαφορετικό πλάτος και μήκος και διαφορετικό ύψος οροφής.

Η σπουδαία κληρονομιά του Μουνκ περιλαμβάνει 28.000 έργα τέχνης και περισσότερα από 42.000 μοναδικά μουσειακά αντικείμενα, μια από τις μεγαλύτερες συλλογές έργων του κόσμου, το δώρο που κληροδότησε ο καλλιτέχνης στην πόλη του, το Όσλο, το 1940.

Η σπουδαία κληρονομιά του Μουνκ περιλαμβάνει 28.000 έργα τέχνης και περισσότερα από 42.000 μοναδικά μουσειακά αντικείμενα, μια από τις μεγαλύτερες συλλογές έργων του κόσμου, το δώρο που κληροδότησε ο καλλιτέχνης στην πόλη του, το Όσλο, το 1940.

Εκτός από το κληροδότημα του μουνκ, το Μουσείο φιλοξενεί επίσης τις συλλογές των Rolf Stenersen, Amaldus Nielsen και Ludvig O. Ravensberg. Οι τέσσερις αυτές συλλογές δίνουν μια εικόνα για μια μοναδική περίοδο ιστορικής τέχνης που εκτείνεται σε περισσότερα από 100 χρόνια. Καθώς ο Μουνκ δεν είχε απογόνους που θα μπορούσαν να φροντίσουν το έργο της ζωής του, μετά τον θάνατό του το 1941 κληροδότησε όλα τα έργα τέχνης που είχε ακόμη στην κατοχή του στην πόλη του Όσλο. Αναλυτικά άφησε 1.200 πίνακες, 7.050 σχέδια και σκίτσα, 18.322 σχέδια με 842 διαφορετικά μοτίβα και 14 γλυπτά. Επιπλέον το μουσείο διαχειρίζεται τις πρωτότυπες φωτογραφίες του Μουνκ, πλάκες εκτύπωσης και λιθογραφικές πλάκες, πολλές χιλιάδες χειρόγραφα κείμενα και γράμματα, καθώς και 9.830 προσωπικά αντικείμενα.

Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Ο Μουνκ στο Έκελι, 1943. Photo © Munchmuseet

Το καλοκαίρι, μετά από πολλές καθυστερήσεις, εξαιτίας της πανδημίας, αναμένεται να φτάσει στο Όσλο το τεράστιο γλυπτό της Bρετανίδας εικαστικού Τρέισι Έμιν που τιτλοφορείται «The Mother», ένα έργο από χαλκό ύψους εννέα μέτρων που απεικονίζει μια γονατιστή γυναίκα πάνω από ένα αόρατο παιδί. Η περίπλοκη κατασκευή του έχει καθυστερήσει την παραγωγή του έργου που έγινε μέσα στην πανδημία και το στούντιο της Έμιν, που αναγκάστηκε να κλείσει για αρκετό καιρό λόγω των μέτρων. Κατασκευάστηκε από 97 ξεχωριστά κομμάτια τα οποία συγκολλήθηκαν μεταξύ τους σε τρία τμήματα.

Το μέρος στο οποίο θα τοποθετηθεί το γλυπτό περιβάλλεται από ένα μικρό λιβάδι λουλουδιών. Η Έμιν είχε πει το 2019 ότι αυτό το χάλκινο άγαλμα είναι η μητέρα της, η Παμ, που πέθανε το 2016, και αυτή η ηλικιωμένη γυναίκα, ριζωμένη μπροστά από το Μουσείο, προστατεύει το έργο του Μουνκ, με τα πόδια ανοιχτά προς το φιόρδ, καλωσορίζοντας τους επισκέπτες.

«Ο Μουνκ δεν είχε ποτέ μητέρα, οπότε του χαρίζω μια» λέει η Έμιν, της οποίας η έκθεση στη Royal Academy of Arts, με τίτλο «The Loneliness of the Soul», πήρε παράταση μέχρι την 1η Αυγούστου του 2021 (μπορείτε να δείτε online το virtual tour) εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας της.

Σε αυτή την έκθεση ορόσημο στην καριέρα της, η Έμιν διάλεξε 19 ελαιογραφίες και υδατογραφίες του Μουνκ, που προέρχονται από το Μουσείο Μουνκ, δίπλα στις οποίες τοποθετήθηκαν περισσότερα από 25 έργα της που αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο ο Νορβηγός καλλιτέχνης υπήρξε μια συνεχής έμπνευση για εκείνη, δηλώνοντας με τον πιο σαφή τρόπο τη μοναξιά της ψυχής και τη φθορά του σώματος, τη θλίψη, την απώλεια και τη λαχτάρα που απεικόνισε ο καθένας στην εποχή του και με τον τρόπο του. Η ίδια χαρακτηρίζει τα έργα της ως μια εξερεύνηση της μοναξιάς και οι κριτικοί χαρακτήρισαν την έκθεση ως μια ερωτική επιστολή της Έμιν προς ένα συγγενικό της πνεύμα, που γεννήθηκε 100 χρόνια πριν.

Η ιστορία της Έμιν με τον Μουνκ ξεκινά από την ηλικία των 18, όταν είδε για πρώτη φορά την «Κραυγή», πολύ πριν φοιτήσει στο Royal College of Art και γίνει μέλος της πιο υποσχόμενης ομάδας νέων καλλιτεχνών, των περίφημων Νέων Βρετανών Καλλιτεχνών ή YBA, που άλλαξαν το εικαστικό τοπίο στο Λονδίνο με την πρώτη κιόλας εμφάνισή τους το 1989.

«Είμαι ερωτευμένη με αυτόν τον άντρα από τα 18 μου» λέει η Έμιν. «Ο Mουνκ ήταν πολύ σέξι, σαν σταρ του Χόλιγουντ. Ήταν ο πρώτος που είχε αμερικανικό αυτοκίνητο στο Όσλο και ένας από τους πρώτους που είχε τηλέφωνο. Ντυνόταν πολύ κομψά με λιλά, πράσινα και ροζ ρούχα, κάτι πρωτοποριακό τη δεκαετία του 1880 και του 1890».

Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Η Τρέισι Έμιν στο στούντιό της με το γλυπτό «My Mother», που θα τοποθετηθεί έξω από το Μουσείο Μουνκ | Tracey Emin Studio

Τόσο ο Έντβαρντ Μουνκ όσο και ο Έγκον Σίλε διαμόρφωσαν καλλιτεχνικά την Τρέισι Έμιν, που δεν σταμάτησε ποτέ να μελετά προσεκτικά τα έργα τους και τη ζωή τους, που συνδέεται σχεδόν μεταφυσικά με τη δική της. Η Έμιν επικαλείται διαρκώς στο έργο της τον Μουνκ, τον είδε ως «φίλο στην τέχνη» και ήδη από το 1982 αναφερόταν άμεσα στον καλλιτέχνη και στο έργο του. Μάλιστα, το 1998 δημιούργησε ένα βίντεο που γυρίστηκε στην ίδια προβλήτα του Όσλο που ήταν η τοποθεσία πολλών από τα γνωστά έργα του Μουνκ. Αν και τους χωρίζουν 100 χρόνια, εξερευνούν στα έργα τους το ίδιο συναισθηματικό τοπίο με αξιοσημείωτη ένταση.

Τα πρώτα τραγικά γεγονότα της ζωής του Μουνκ, ο θάνατος της μητέρας του όταν ήταν μόλις πέντε ετών, ο θάνατος της αγαπημένης του αδερφής λίγο αργότερα και μια σειρά καταδικασμένες ερωτικές σχέσεις, συγκρότησαν ένα σύνολο έργων στα οποία είναι προφανή τα τραύματα που τον καθόρισαν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και εκφράστηκαν στο έργο του.

Η Έμιν, που βιάστηκε όταν ήταν 13 ετών στο Margate, όπου ζούσε, κάτι που συνέβαινε στην περιοχή σε πολλά κορίτσια, όπως έχει πει, δεν έπαψε να εξερευνά τον αντίκτυπο των αληθινών γεγονότων της ζωής της στο έργο της, ενώ παρουσίασε το σώμα ως πεδίο μάχης σε έργα όπως το «My bed» και το «Everyone I Have Ever Slept With», ένα αντίσκηνο στο οποίο ανέφερε 102 ανθρώπους με τους οποίους είχε κοιμηθεί. Μπορεί να ήταν από τα πιο προκλητικά έργα της εποχής που εκτέθηκαν, αλλά δεν έπαψαν να εκφράζουν την οδύνη της και μια μοναξιά που έχει εκφράσει προκαλώντας, πίνοντας, κάνοντας απίθανες δηλώσεις που έδιναν τροφή και «αίμα» στα ταμπλόιντ.

Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Η έκθεση «Tracey Emin / Edvard Munch: The Loneliness of the Soul» στην Royal Academy of Arts

Με τον χρόνο σύμμαχό της, η Έμιν αποκάλυψε το μεγάλο ταλέντο, τη βαθιά γνώση και την προσήλωση στην τέχνη της. Το προκλητικό κορίτσι των '80s μεταμορφώθηκε σε μια εικαστικό που εξέθεσε με νέους τρόπους τα συναισθήματά της. Μέσα στην καραντίνα, στη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, μια σειρά έργων στην White Cube με τίτλο «Ευδοκιμώ στη μοναξιά» αποκάλυψαν τη γοητεία της απομόνωσης και μια νέα δημιουργική ευτυχία που βίωνε μέσα σε μια οδυνηρή κατάσταση.

Τα έργα που παρουσίασε ήταν επηρεασμένα από τον Βερμέερ και τον Μπονάρ, μια ανασύνθεση του εσωτερικού ενός τυπικού λονδρέζικου σπιτιού του 18ου αιώνα, που αφήνει μετά από 20 χρόνια. Ζωγράφισε το σαλόνι, το υπνοδωμάτιο και το μπάνιο της, την ιδιωτική της ζωή. Στη αρχή του λοκντάουν δεν πίστευε ότι μπορεί να τα καταφέρει, ο ξάδερφός της πέθανε από Covid-19 και η ίδια δεν μπόρεσε να το σκάσει για τη Γαλλία και το προσωπικό της καταφύγιο.

Η απομόνωση την έκανε τελικά να ανασυνταχθεί και να εστιάσει σε πράγματα που δεν μπορούσε καν να σκεφτεί νωρίτερα. «Καλύτερα να μείνεις στο σπίτι διαβάζοντας ένα βιβλίο για τον Βελάσκεθ από το να πας στην επόμενη έκθεση τέχνης» είπε στον Guardian. Απελευθερωμένη από την υποχρέωση να κινείται διαρκώς από έκθεση σε έκθεση σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ότι αν ο κόσμος της τέχνης πρέπει να μάθει κάτι από την καραντίνα είναι πως καλλιτέχνες πρέπει να έχουν χρόνο για να δημιουργήσουν, να μετακινούνται λιγότερο και να μην είναι διαρκώς τόσο απασχολημένοι και ανήσυχοι.

Ο χρόνος που πέρασε αποκάλυψε τη μια και μοναδική εμμονή της, την τέχνη, μέσα σε μια δύσκολη συνθήκη για την ίδια, που διαγνώσθηκε με καρκίνο. Ωστόσο αισθάνεται τυχερή που δεν πέθανε από Covid, μόνη σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου. «Δεν θα πέθαινα μόνη και θα είχα έξι μήνες να προγραμματίσω τις τελευταίες μέρες μου» είπε. Όταν της αφαίρεσαν την ουροδόχο κύστη ένιωσε ότι έφυγε από πάνω της μια κατάρα. «Απλά θέλω να ζήσω. Θέλω να είμαι εδώ».

Σε λίγο καιρό θα βρίσκεται στο Όσλο με το έργο της να συμπληρώνει το νέο μουσείο Μουνκ, έχοντας εκπληρώσει το όνειρό της, τη δια βίου σύνδεσή της με τον ζωγράφο που δεν παύει να επηρεάζει την ίδια και το έργο της, υπογραμμίζοντας για ακόμα μια φορά το σπουδαίο μητρώο συναισθημάτων που δεν φοβάται να μας δείξει απλόχερα και συγκινητικά, ανοίγοντας ένα νέο, συναρπαστικό κεφάλαιο.

Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το νέο μουσείο Μουνκ στο Όσλο | ©Adrià Goula | Munchmuseet
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Η σπουδαία κληρονομιά του Κλιμτ περιλαμβάνει 28.000 έργα τέχνης και περισσότερα από 42.000 μοναδικά μουσειακά αντικείμενα. | Guttorm Stilèn Johansen | Munchmuseet
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Ο «Ήλιος» του Μουνκ, ένα από τα κορυφαία έργα του μουσείου. Oil on canvas, 1910-1911. Photo © Munchmuseet.
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
H Έμιν διάλεξε 19 ελαιογραφίες και υδατογραφίες του Μουνκ, που προέρχονται από το Μουσείο Μουνκ, δίπλα στις οποίες τοποθετήθηκαν περισσότερα από 25 έργα της που αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο ο Νορβηγός καλλιτέχνης υπήρξε μια συνεχής έμπνευση για εκείνη. «Tracey Emin / Edvard Munch: The Loneliness of the Soul» στη Royal Academy of Arts
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Η μακέτα του αγάλματος «The Mother» έξω από το μουσείο Μουνκ. | Tracey Emin Studio
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Τα νέα έργα της Τρέισι Έμιν στην έκθεση «Tracey Emin / Edvard Munch: The Loneliness of the Soul» στη Royal Academy of Arts.
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Ο Μουνκ απέκτησε φωτογραφική μηχανή το 1902. Συνήθιζε να ζωγραφίζει επάνω στις φωτογραφίες που τραβούσε. Edvard Munch: The villa at Ekely in the snow I. Photograph with drawing, 1927. Photo © Munchmuseet
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Ο πατέρας του Μουνκ, Κρίστιαν, γιατρός και ανώτερος υγιειονομικός υπάλληλος. | Christian Munch on the Couch. Oil on unprimed paper, 1883. | Photo © Munchmuseet
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Στην καραντίνα η Τρέισι Έμιν έφτιαξε ένα σώμα έργων με το εσωτερικό του σπιτιού της | Thriving on Solitude, 2020, Acrylic on canvas | White Cube Gallery
Το νέο μουσείο Μουνκ, η Τρέισι Έμιν και μια ιστορία έρωτα με τον μεγάλο ζωγράφο του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Η «Κραυγή», το πιο διάσημο έργο του Μουνκ στο νέο μουσείο που σχεδιάστηκε ειδικά για να στεγάσει τα έργα που άφησε στην πόλη του Όσλο | The Scream. Tempera and oil on cardboard. Photo: Munchmuseet
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα ακόμα μυστήριο αποκαλύφθηκε στην «Κραυγή» του Έντβαρντ Μουνκ

Εικαστικά / Ένα ακόμα μυστήριο αποκαλύφθηκε στην «Κραυγή» του Έντβαρντ Μουνκ

Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες στον κόσμο φαίνεται πως εξακολουθεί να επιφυλάσσει καλά κρυμμένα μυστικά, τη στιγμή που δύο άλλα έργα του Νορβηγού καλλιτέχνη αναμένεται να σπάσουν ρεκόρ σε προσεχή δημοπρασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ