Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Το κελί του Ρέντινγκ μετά την εικαστική παρέμβαση της Ναν Γκόλντιν
0

 

Μια εικαστική εγκατάσταση στα κελιά της φυλακής του Ρέντινγκ, επί δύο χρόνια τόπο μαρτυρίου και απομόνωσης του ιρλανδού δραματουργού Όσκαρ Ουάϊλντ, επιμελήθηκαν με μεγάλη ευρηματικότητα και συναισθηματισμό, η φωτογράφος Ναν Γκόλντιν, ο εικαστικός Άι Γουέι Γουέι, ο σκηνοθέτης Στιβ ΜακΚουίν και η ζωγράφος Μαρλέν Ντιμάς. 

Στόχος του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού πρότζεκτ δεν είναι μόνο η αναβίωση των παθών του συγγραφέα, ως κοινωνικού απόβλητου μετά την περίφημη καταδίκη του για σοδομισμό, ούτε η αναπαράσταση του κελιού, στο οποίο αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει τη μοναξιά, τον εαυτό του και τη δριμεία κοινωνική κριτική της εποχής του. Στόχος είναι, όπως εξηγεί και η Γκόλντιν, να ξορκιστεί αυτή η αναγκαστική σιωπή και η μοναξιά του τότε με σύγχρονο υλικό - βίντεο και φωτογραφίες.

Όπως εξηγεί η Γκόλντιν στο διάσημο κελί C.3.3., εκεί που ο Ουάιλντ πέρασε αυτά τα δύο δραματικά χρόνια, δεν αισθάνεται καταπίεση ή μελαγχολία τώρα πια. "Παραδόξως, δεν αισθάνομαι πίεση, είναι σα να έχω απευαισθητοποιηθεί απέναντι σε αυτό το κομμάτι. 

Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να 

 γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει. Θυμώνω και να το σκέφτομαι ακόμη...", εξηγεί η Γκολντίν, που ποτέ δεν έκρυψε την επιρροή που άσκησε στο έργο και τη ζωή της ο Ουάιλντ.

Εκείνο που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει.

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
"Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει", λέει η Ναν Γκόλντιν.

Η κεντρική εικαστική εγκατάσταση της Γκολντίν είναι το κελί γεμάτο από γυμνές φωτογραφίες του Γερμανού ηθοποιού Clemens Schick, με τον οποίο γνωρίστηκαν και είχαν μια σύντομη ιστορία το 1996.  Όσο για την παρέμβαση του ΜακΚουίν, αυτή είναι μια διπλή κουκέτα καρφωμένη στον τοίχο, κάτω από ένα μικρό στενό παράθυρο με κάγκελα, να ρίχνει φως σε μία χρυσή κουνουπιέρα. Η εγκατάσταση φέρει τον τίτλο "Χειμώνας", μια αναφορά στην εποχή που ο Ουάιλντ πέρασε στη φυλακή και στον κοινωνικό χειμώνα που αναγκάστηκε να αντέξει. 

 

Η ιδιαίτερη αυτή έκθεση που διεξάγεται στον χώρο των φυλακών του Ρέντινγκ υπό τον τίτλο "Inside" θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως τις 30 Οκτωβρίου. 

Με στοιχεία από την Guardian

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Η εικαστική εγκατάσταση του σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Inside"

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X» το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ