Μια γκαλερί με παγκόσμια αναγνώριση άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
0

Σε μια όμορφη, κλασική αθηναϊκή πολυκατοικία στη συμβολή των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Ρηγίλλης, ένα μεγάλο διαμέρισμα διαμορφώθηκε σε εκθεσιακό χώρο∙ στεγάζει την γκαλερί Michael Werner που «διαχρονικά επιλέγει ως εκθεσιακούς της χώρους διαμερίσματα ή κτίρια σε οικιστικές γειτονιές, τα οποία αναδεικνύουν στο μέγιστο την αρχιτεκτονική του κάθε τόπου», όπως λέει ο διευθυντής της στην Ελλάδα, κ. Μάξιμος Στεργίου. «Στην περίπτωση της Αθήνας, η επιλογή της τοποθεσίας έγινε με γνώμονα η γκαλερί να είναι εύκολα προσβάσιμη και ταυτόχρονα να αναδεικνύεται η συμβολική σημασία της εν λόγω τοποθεσίας, αφού βρίσκεται κοντά σε τοπόσημα της πόλης, όπως το Λύκειο του Αριστοτέλη και ο Εθνικός Κήπος».

Η Αθήνα και το Λος Άντζελες είναι οι δύο προορισμοί στους οποίους άνοιξε νέους χώρους το 2024 η Michael Werner, μια από τις πιο γνωστές και καταξιωμένες γκαλερί παγκοσμίως. Η ιστορία της ξεκινά από το 1963, όταν ο Michael Werner άνοιξε την γκαλερί Werner & Katz μαζί με τον Benjamin Katz στο Βερολίνο, στο Kurfürstendamm. Η πρώτη έκθεση, που παρουσίασε έργα του Georg Baselitz, έκλεισε από την εισαγγελία για «πρόκληση δημόσιας όχλησης» και κατασχέθηκαν οι πίνακες «Die große Nacht im Eimer» (που τώρα βρίσκεται στο Μουσείο Λούντβιχ στην Κολωνία) και «Nackter Mann».

Με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γκαλερί να ενθαρρύνει και να υποστηρίζει τον ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε καταξιωμένους και ανερχόμενους δημιουργούς, από την ίδρυσή της έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μερικές από τις πιο σημαντικές μορφές της τέχνης του 20ού αιώνα, όπως οι Hans Arp, Piero Manzoni, Francis Picabia και Kurt Schwitters.

Την επόμενη χρονιά ο Werner άνοιξε τη δική του γκαλερί με το 1st Orthodox Salon σε ένα πρώην κατάστημα άνθρακα στην Pfalzburger Strasse στο Βερολίνο, ενώ το 1968 μετακόμισε στην Κολωνία και ανέλαβε την Galerie Hake, την οποία συνέχισε να διευθύνει ως Galerie Michael Werner από τον Οκτώβριο του 1969.

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Μάξιμος Στεργίου.

Από τότε, η γκαλερί έχει εκπροσωπήσει διεθνώς με επιτυχία μερικούς από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Γερμανούς καλλιτέχνες καθώς και εξέχοντες Αμερικανούς και Ευρωπαίους καλλιτέχνες. Καθιέρωσε καλλιτέχνες της γκαλερί στις ΗΠΑ, αρχικά μέσω της συνεργασίας με τις φημισμένες γκαλερί της Νέας Υόρκης Ileana Sonnabend, Pace Gallery, Xavier Fourcade, Marian Goodman και στη συνέχεια με τη Mary Boone Gallery. «Το 1990 άνοιξε νέο χώρο στη Νέα Υόρκη, καταλαμβάνοντας την ιστορική γκαλερί του Leo Castelli, όπου παρουσίασε σημαντικές εκθέσεις καλλιτεχνών όπως οι Sigmar Polke και Wilhelm Lehmbruck, καθώς και νέους δημιουργούς, όπως οι Hurvin Anderson, Aaron Curry και Enrico David. Το 2012 επεκτάθηκε στο Λονδίνο, εγκαινιάζοντας τον χώρο της με έκθεση του Peter Doig, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε ατομικές εκθέσεις των Jörg Immendorff, Peter Saul και Puvis de Chavannes. Το 2024, η γκαλερί συνέχισε την παγκόσμια ανάπτυξή της, ανοίγοντας νέους χώρους στο Beverly Hills και την Αθήνα, ενισχύοντας περαιτέρω τη διεθνή της παρουσία», λέει ο κ. Στεργίου.

 Faithfully Represented Facebook Twitter
Φωτογραφία από την τρέχουσα έκθεση με τίτλο Faithfully Represented της Barbara Wesołowska. © Michael Werner Gallery

Με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γκαλερί να ενθαρρύνει και να υποστηρίζει τον ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε καταξιωμένους και ανερχόμενους δημιουργούς, από την ίδρυσή της έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μερικές από τις πιο σημαντικές μορφές της τέχνης του 20ού αιώνα, όπως οι Hans Arp, Piero Manzoni, Francis Picabia και Kurt Schwitters. Με την επέκτασή της στη Νέα Υόρκη το 1990, σε συνεργασία με τον Gordon VeneKlasen, εμπλούτισε το δυναμικό της με καλλιτέχνες όπως οι Florian Krewer και Enrico David. Σήμερα, συνεχίζει να ενσωματώνει στη δραστηριότητά της καλλιτέχνες του 21ου αιώνα, όπως η Issy Wood και η Raphaela Simon, διατηρώντας την αφοσίωσή της στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης.

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery

Με την τέχνη να βρίσκεται σήμερα σε ένα σημείο καμπής και να αλλάζει, καθώς σε αυτήν ολοένα περισσότερο συναντάμε κυρίαρχα στοιχεία της ψηφιακής εποχής, η Werner επέλεξε την Ελλάδα με γνώμονα την πεποίθηση πως τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εδραιώνεται ως ένα σημαντικό κέντρο της παγκόσμιας καλλιτεχνικής σκηνής. «Βλέπουμε γκαλερί, μουσεία και πολιτιστικούς φορείς με διεθνή παρουσία να εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε να συμβάλουμε σε αυτήν την προσπάθεια, ενισχύοντας τον ρόλο της Ελλάδας ως ενός ζωντανού χώρου για τη σύγχρονη τέχνη. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να επισκεφτεί κανείς μια έκθεση μουσειακού επιπέδου από καταξιωμένους παγκόσμια καλλιτέχνες, των οποίων έργα εκτίθενται στην Ελλάδα για πρώτη φορά», λέει ο κ. Στεργίου.

Η γκαλερί στην Αθήνα θα φιλοξενεί εκθέσεις καλλιτεχνών από το πρόγραμμά της, μαζί με έργα από τη δευτερογενή αγορά καλλιτεχνών που δεν εκπροσωπούνται μόνιμα. Η γκαλερί  παρουσιάζει την ατομική έκθεση «The Thief» με έργα της Raphaela Simon, από το Σάββατο 1 Μαρτίου που θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Ιουνίου 2025.

Ως ζωγράφος, η Simon παραδίδεται στη διαδικασία, επιτρέποντας στους πίνακές της να διαμορφωθούν από μόνοι τους και να αποκτήσουν τη δική τους σημασία. Η ίδια πιστεύει ότι η λογική και η πρόθεση μπορούν να κάνουν έναν πίνακα εικονογραφικό. Αντίθετα, βασίζεται στη διαίσθηση και το συναίσθημα, δημιουργώντας έργα που είναι βαθιά προσωπικά και οικεία. Η Simon εξηγεί τη διαδικασία της: «Δεν υπάρχει κάποια προϋπάρχουσα εικόνα στην αρχή. Κατά τη γνώμη μου, ένας πίνακας δεν ξεκινά από ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ιδέα, μορφή, περιεχόμενο, μνήμη ή φαντασία. Μερικές φορές δουλεύω πιο κοντά στη "μορφή", άλλες φορές πιο κοντά στο "περιεχόμενο". Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η ένταση που δημιουργείται μεταξύ όλων αυτών των στοιχείων». Στα έργα της, η Simon φτάνει σε εικόνες που είναι ταυτόχρονα παραστατικές και αφηρημένες – δύο αντίθετα στοιχεία που, όπως λέει, δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα: «Χρειάζομαι και τα δύο, καθώς τρέφουν το ένα το άλλο».

Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Raphaela Simon, “Thief”, 2025 © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Raphaela Simon, Fall 2, 2025 © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Η Michael Werner Gallery άνοιξε έναν νέο χώρο στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρώτη ομαδική έκθεση με τίτλο Accrochage (31 Μαΐου – 26 Οκτωβρίου). © Michael Werner Gallery
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
Ανιχνεύοντας το έργο έντεκα εμβληματικών Ελλήνων και Ελληνίδων καλλιτεχνών

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ