Mια εγκατάσταση τέχνης στο Βερολίνο με έμπνευση το Grindr κατεβαίνει άρον-άρον

 Mια εγκατάσταση τέχνης στο Βερολίνο με έμπνευση το Grindr κατεβαίνει άρον-άρον Facebook Twitter
0
 Mια εγκατάσταση τέχνης στο Βερολίνο με έμπνευση το Grindr κατεβαίνει άρον-άρον Facebook Twitter

Ο Ολλανδός καλλιτέχνης επικρίθηκε έντονα για την δημόσια μετάδοση προσωπικών μηνυμάτων με άλλους χρήστες του Grindr - συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών και ονομάτων προφίλ

Η αμφιλεγόμενη εγκατάσταση του Dries Verhoeven, "Wanna Play?" που έγινε στο Βερολίνο, διαλύθηκε μόλις πέντε ημέρες μετά την έναρξή της.


Ο Ολλανδός καλλιτέχνης επικρίθηκε έντονα για την δημόσια μετάδοση προσωπικών μηνυμάτων με άλλους χρήστες του Grindr - συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών και ονομάτων προφίλ. Ένας χρήστης θεώρησε την εμπειρία του με τον καλλιτέχνη «ψηφιακό βιασμό».

Ο αβάν γκαρντ καλλιτεχνικός οργανισμός Hebbel am Ufer (HAU) του Βερολίνου, ανακοίνωσε το «κλείσιμο» του έργου "Wanna Play?" στο Twitter χθες το βράδυ.

Αρχικά το HAU απάντησε στις επικρίσεις λέγοντας ότι θα εξαφάνιζε όλες τις φωτογραφίες του προφίλ του Grindr, ενώ προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τα ιντερνετικά «θύματα» του καλλιτέχνη.


Ο 38χρονος καλλιτέχνης, κατηγορείται για παραβίαση της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής των χρηστών Grindr. Η ανωνυμία στην εγκατάσταση του καλλιτέχνη, πραγματικά θα βοηθούσε και θα προστάτευε κάποιους άνδρες που δεν ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους έκθεση.

 Mια εγκατάσταση τέχνης στο Βερολίνο με έμπνευση το Grindr κατεβαίνει άρον-άρον Facebook Twitter
 Mια εγκατάσταση τέχνης στο Βερολίνο με έμπνευση το Grindr κατεβαίνει άρον-άρον Facebook Twitter

Ένας χρήστης συνειδητοποίησε ότι ήταν ένα μέλος στο πρότζεκτ "Wanna Play?" όταν είδε στη Heinrichplatz  προσωπικές του συνομιλίες να προβάλλονται στον τοίχο ενός γυάλινου κοντέινερ.

Το HAU διοργάνωσε δημόσια συζήτηση με παρόντα τον καλλιτέχνη, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες και τα παράπονα που εκδήλωσε το κοινό.

Ένας χρήστης έγραψε στο facebook:

«Το θέμα είναι πως αυτό το πρότζεκτ δε θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί. Είμαι σοκαρισμένος από την αφέλεια με την οποία αντιμετωπίζεται και υπάρχει πλήρης αδιαφορία για το πόσο επιβλαβείς συνέπειες μπορεί όλο αυτό να επιφέρει».

Αναμφισβήτητα, το κακό έγινε, αφού από την Παρασκευή το βράδυ, κάποιος προσπάθησε να ρίξει ένα τούβλο μέσα στο τρέιλερ που ζούσε ο Verhoeven.

Το Grindr καταφέρθηκε με τη σειρά του κατά του Verhoeven με την παρακάτω δήλωση: «Ενώ το Grindr ενισχύει τις τέχνες, ο Dries Verhoeven δελέαζε τους χρήστες μεπροσποιήσεις και στήνοντας παγίδες. Αυτό είναι μια παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών και έχει να κάνει με το θέμα της ασφάλειας του μέσου».
Εκπρόσωπος του Grindr επιβεβαίωσε ότι το προφίλ του Verhoeven έχει διαγραφεί. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: «Δεν έχω αισθανθεί ποτέ μόνη στον κόσμο της τέχνης»

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ