Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
0

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The Great Wave off Kanagawa

  

Το 2000 μία έρευνα του περιοδικού «Life» για τους καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει την παγκόσμια τέχνη έφερνε τον Χοκουσάι (1760-1849) στη 17η θέση. O Katsushika Hokusai θεωρείται σήμερα ο πιο διάσημος Ιάπωνας καλλιτέχνης στον κόσμο. Οι συνθέσεις του αντανακλούν τις παραδοσιακές αρχές της ιαπωνικής τέχνης και τις δυτικές επιρροές. Τα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα αναδεικνύουν την πνευματικότητα της χώρας του. Στην μεγάλη έκθεση έργων του στο Grand Palais στο Παρίσι παρουσιάζονται 500 έργα πολλά από τα οποία δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν ποτέ την Ιαπωνία μετά την ολοκλήρωση και τα εγκαίνια του Ινστιτούτου Χοκουσάι στο Τόκιο, την άνοιξη του 2015. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν. Έτσι, στην έκθεση  θα υπάρξει ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στις 21 και 30 Νοεμβρίου.

 

Στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν.

Η ανάπτυξη της χαρακτικής του τοπίου απαντάται σε δυο διάσημους εκπροσώπους αυτού του είδους, τον Κατσουσίκα Χοκουσάι (1760-1849) και τον Άντο Χιροσίγκε (1797-1858). Ο Χοκουσάι έστρεψε και μοίρασε το ενδιαφέρον του ανάμεσα στο τοπίο και την ανθρώπινη μορφή. Τα σχέδιά του έγιναν περιζήτητα στη Δύση ενώ πασίγνωστη και δημοφιλής παραμένει πάντα η σειρά "36 Όψεις του Όρους Φούτζι". Σε μεγάλη ηλικία αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο τις γκέισες, ήταν 58 ετών, ενώ όταν ζωγραφίζει το περίφημο «Κύμα» βρίσκεται στην έβδομη δεκαετία της ζωής του. Ο Χοκουσάι ζωγράφιζε μέχρι τα 90 του χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος των έργων του που είναι γνωστά, τα δημιούργησε μετά τα 60. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των σχεδίων που μας άφησε, καθώς ξεπερνούν τις 30.000. Όταν γνώρισε τον ευρωπαϊκό τρόπο της απεικόνισης του τοπίου, εισήγαγε την προοπτική και τη φωτοσκίαση στα έργα του. Γύρω στα 1880 τα ιαπωνικά χαρακτικά έγιναν μόδα στην Ευρώπη. Τα έργα του Χοκουσάι μελετήθηκαν από τους δυτικούς καλλιτέχνες όπως  ο Βαν Γκογκ, ο Ντεγκά, ο Μανέ. Το στιλ της αναπαράστασης που προέκυψε στην τέχνη ονομάστηκε "ιαπωνισμός."

 

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2015. 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The ghost of Oiwa

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
« Le Pavillon du turbo cornu »

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Ocean waves

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bay of Noboto

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kajikazawa in Kai Province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bridge in the Clouds

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Climbing on Mt. Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cranes from Quick Lessons in Simplified Drawing

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dawn at Isawa in the Kai province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dragon ascending Mount Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cargo ship and wave

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Fuji, Mountains in clear Weather (Red Fuji)

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Hodogaya on the Tokaido

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kuwana


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Rainstorm beneath the Summit


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A mean man will kill a woman with his sword







 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ