Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
0

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The Great Wave off Kanagawa

  

Το 2000 μία έρευνα του περιοδικού «Life» για τους καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει την παγκόσμια τέχνη έφερνε τον Χοκουσάι (1760-1849) στη 17η θέση. O Katsushika Hokusai θεωρείται σήμερα ο πιο διάσημος Ιάπωνας καλλιτέχνης στον κόσμο. Οι συνθέσεις του αντανακλούν τις παραδοσιακές αρχές της ιαπωνικής τέχνης και τις δυτικές επιρροές. Τα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα αναδεικνύουν την πνευματικότητα της χώρας του. Στην μεγάλη έκθεση έργων του στο Grand Palais στο Παρίσι παρουσιάζονται 500 έργα πολλά από τα οποία δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν ποτέ την Ιαπωνία μετά την ολοκλήρωση και τα εγκαίνια του Ινστιτούτου Χοκουσάι στο Τόκιο, την άνοιξη του 2015. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν. Έτσι, στην έκθεση  θα υπάρξει ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στις 21 και 30 Νοεμβρίου.

 

Στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν.

Η ανάπτυξη της χαρακτικής του τοπίου απαντάται σε δυο διάσημους εκπροσώπους αυτού του είδους, τον Κατσουσίκα Χοκουσάι (1760-1849) και τον Άντο Χιροσίγκε (1797-1858). Ο Χοκουσάι έστρεψε και μοίρασε το ενδιαφέρον του ανάμεσα στο τοπίο και την ανθρώπινη μορφή. Τα σχέδιά του έγιναν περιζήτητα στη Δύση ενώ πασίγνωστη και δημοφιλής παραμένει πάντα η σειρά "36 Όψεις του Όρους Φούτζι". Σε μεγάλη ηλικία αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο τις γκέισες, ήταν 58 ετών, ενώ όταν ζωγραφίζει το περίφημο «Κύμα» βρίσκεται στην έβδομη δεκαετία της ζωής του. Ο Χοκουσάι ζωγράφιζε μέχρι τα 90 του χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος των έργων του που είναι γνωστά, τα δημιούργησε μετά τα 60. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των σχεδίων που μας άφησε, καθώς ξεπερνούν τις 30.000. Όταν γνώρισε τον ευρωπαϊκό τρόπο της απεικόνισης του τοπίου, εισήγαγε την προοπτική και τη φωτοσκίαση στα έργα του. Γύρω στα 1880 τα ιαπωνικά χαρακτικά έγιναν μόδα στην Ευρώπη. Τα έργα του Χοκουσάι μελετήθηκαν από τους δυτικούς καλλιτέχνες όπως  ο Βαν Γκογκ, ο Ντεγκά, ο Μανέ. Το στιλ της αναπαράστασης που προέκυψε στην τέχνη ονομάστηκε "ιαπωνισμός."

 

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2015. 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The ghost of Oiwa

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
« Le Pavillon du turbo cornu »

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Ocean waves

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bay of Noboto

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kajikazawa in Kai Province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bridge in the Clouds

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Climbing on Mt. Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cranes from Quick Lessons in Simplified Drawing

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dawn at Isawa in the Kai province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dragon ascending Mount Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cargo ship and wave

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Fuji, Mountains in clear Weather (Red Fuji)

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Hodogaya on the Tokaido

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kuwana


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Rainstorm beneath the Summit


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A mean man will kill a woman with his sword







 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ