Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
0

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The Great Wave off Kanagawa

  

Το 2000 μία έρευνα του περιοδικού «Life» για τους καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει την παγκόσμια τέχνη έφερνε τον Χοκουσάι (1760-1849) στη 17η θέση. O Katsushika Hokusai θεωρείται σήμερα ο πιο διάσημος Ιάπωνας καλλιτέχνης στον κόσμο. Οι συνθέσεις του αντανακλούν τις παραδοσιακές αρχές της ιαπωνικής τέχνης και τις δυτικές επιρροές. Τα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα αναδεικνύουν την πνευματικότητα της χώρας του. Στην μεγάλη έκθεση έργων του στο Grand Palais στο Παρίσι παρουσιάζονται 500 έργα πολλά από τα οποία δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν ποτέ την Ιαπωνία μετά την ολοκλήρωση και τα εγκαίνια του Ινστιτούτου Χοκουσάι στο Τόκιο, την άνοιξη του 2015. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν. Έτσι, στην έκθεση  θα υπάρξει ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στις 21 και 30 Νοεμβρίου.

 

Στην έκθεση ορισμένα «ευαίσθητα» έργα του, θα εκτίθενται για λίγες ημέρες ενώ θα τα αντικαθιστούν εκτυπώσεις, προκειμένου να μην αλλοιωθούν.

Η ανάπτυξη της χαρακτικής του τοπίου απαντάται σε δυο διάσημους εκπροσώπους αυτού του είδους, τον Κατσουσίκα Χοκουσάι (1760-1849) και τον Άντο Χιροσίγκε (1797-1858). Ο Χοκουσάι έστρεψε και μοίρασε το ενδιαφέρον του ανάμεσα στο τοπίο και την ανθρώπινη μορφή. Τα σχέδιά του έγιναν περιζήτητα στη Δύση ενώ πασίγνωστη και δημοφιλής παραμένει πάντα η σειρά "36 Όψεις του Όρους Φούτζι". Σε μεγάλη ηλικία αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο τις γκέισες, ήταν 58 ετών, ενώ όταν ζωγραφίζει το περίφημο «Κύμα» βρίσκεται στην έβδομη δεκαετία της ζωής του. Ο Χοκουσάι ζωγράφιζε μέχρι τα 90 του χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος των έργων του που είναι γνωστά, τα δημιούργησε μετά τα 60. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των σχεδίων που μας άφησε, καθώς ξεπερνούν τις 30.000. Όταν γνώρισε τον ευρωπαϊκό τρόπο της απεικόνισης του τοπίου, εισήγαγε την προοπτική και τη φωτοσκίαση στα έργα του. Γύρω στα 1880 τα ιαπωνικά χαρακτικά έγιναν μόδα στην Ευρώπη. Τα έργα του Χοκουσάι μελετήθηκαν από τους δυτικούς καλλιτέχνες όπως  ο Βαν Γκογκ, ο Ντεγκά, ο Μανέ. Το στιλ της αναπαράστασης που προέκυψε στην τέχνη ονομάστηκε "ιαπωνισμός."

 

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2015. 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
The ghost of Oiwa

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
« Le Pavillon du turbo cornu »

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A woman ghost appeared from a well

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Ocean waves

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bay of Noboto

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kajikazawa in Kai Province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Bridge in the Clouds

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Climbing on Mt. Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cranes from Quick Lessons in Simplified Drawing

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dawn at Isawa in the Kai province

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Dragon ascending Mount Fuji

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Cargo ship and wave

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Fuji, Mountains in clear Weather (Red Fuji)

 

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Hodogaya on the Tokaido

Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Kuwana


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
Rainstorm beneath the Summit


Κύμα Χοκουσάϊ ξεσπάει στο Παρίσι Facebook Twitter
A mean man will kill a woman with his sword







 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ