Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
0

Τι είναι το κιμονό; Καθημερινά ένδυμα; Αντικείμενο τέχνης; Σύμβολο της Ιαπωνίας;  Το κιμονό έχει υπηρετήσει όλους αυτούς τους ρόλους με τη σημασία του να αλλάζει στο πέρασμα του χρόνου.

«Κιμονό: Μια σύγχρονη ιστορία», η έκθεση που εμπνεύστηκαν στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και θα διαρκέσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2015. Η έκθεση δε μας λέει μόνο την ιστορία ενός διακριτικού ενδύματος με συνεχώς μεταβαλλόμενες λειτουργίες και εικόνα, αλλά μας μια νέα οπτική για τον εκσυγχρονισμό της Ιαπωνίας και τη συνάντησή της  με τη Δύση.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Swimming at Ōiso, Distant View of Mount FujiUtagawa Kokunimasa (Japanese, 1874–1944)
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Buddhist Vestment (Kesa) with Maple Leaves and Fans

Το κιμονό συμβολίζει ακόμα και σήμερα την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη που διαμορφώνεται από το διάλογο των ιαπωνικών παραδόσεων, με τις σύγχρονες εφευρέσεις, και τις δυτικές ιδέες.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Buddhist Vestment (Kesa) with Maple Leaves and Fans
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

Τον δέκατο έβδομο και τον δέκατο όγδοο αιώνα μπαίνουν τα θεμέλια της βιομηχανίας της μόδας του κιμονό. Η τέχνη και η μόδα συνδέονται με ένα τρόπο μοναδικό σε μια περίοδο κατά την οποία οι διάσημοι ζωγράφοι ζωγράφιζαν κατευθείαν επάνω στα υφάσματα. Με την έξοδο της Ιαπωνίας προς τη Δύση, τον δέκατο ένατο αιώνα, παύει να είναι το καθημερινό ρούχο και αρχίζει να συμβολίζει την εξωτική κουλτούρα και τη σαγηνευτική γυναικεία μορφή.  Η βιομηχανία του κιμονό άρχισε να ακμάζει ξανά στον απόηχο του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, ενώ στη Δύση, διάσημοι σχεδιαστές ανεβάζουν το ρούχο στις πασαρέλες, ή το κάνουν ένα χρηστικό καθημερινό ρούχο. Τα κιμονό αρχίζουν να κοσμούν τα μουσεία.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Kαλοκαιρινό κιμονό με νούφαρα


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κιμονό με πουλιά εν πτήσει


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κιμονό Ταμάμο


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κορίτσι με κιμονό της Τζόαν Σλόαν


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Λευκό κιμονό - Τσάιλντ Χασάμ

Από το 1600 μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός του, η λειτουργία και σημασία του έχουν αλλάξει δραματικά. Το κιμονό συμβολίζει ακόμα και σήμερα την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη που διαμορφώνεται από το διάλογο των ιαπωνικών παραδόσεων, με τις σύγχρονες εφευρέσεις, και τις δυτικές ιδέες. Στην έκθεση του Μετροπόλιταν τα κιμονό αντικατοπτρίζουν τις τάσεις στην εικαστική και διακοσμητική τέχνη της κάθε εποχής. Την έκθεση συνοδεύουν και εμπλουτίζουν και άλλα παραδείγματα ιαπωνικής τέχνης όπως έργα ζωγραφικής, χαρακτικά, κεραμικά και εικονογραφημένα βιβλία.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
 

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
 

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Ο ηθοποιός Inwai Hanshido IV ως γυναίκα με μαύρο κιμονό


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Πατρόν για κιμονό


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ