Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
0

Τι είναι το κιμονό; Καθημερινά ένδυμα; Αντικείμενο τέχνης; Σύμβολο της Ιαπωνίας;  Το κιμονό έχει υπηρετήσει όλους αυτούς τους ρόλους με τη σημασία του να αλλάζει στο πέρασμα του χρόνου.

«Κιμονό: Μια σύγχρονη ιστορία», η έκθεση που εμπνεύστηκαν στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και θα διαρκέσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2015. Η έκθεση δε μας λέει μόνο την ιστορία ενός διακριτικού ενδύματος με συνεχώς μεταβαλλόμενες λειτουργίες και εικόνα, αλλά μας μια νέα οπτική για τον εκσυγχρονισμό της Ιαπωνίας και τη συνάντησή της  με τη Δύση.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Swimming at Ōiso, Distant View of Mount FujiUtagawa Kokunimasa (Japanese, 1874–1944)
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Buddhist Vestment (Kesa) with Maple Leaves and Fans

Το κιμονό συμβολίζει ακόμα και σήμερα την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη που διαμορφώνεται από το διάλογο των ιαπωνικών παραδόσεων, με τις σύγχρονες εφευρέσεις, και τις δυτικές ιδέες.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Buddhist Vestment (Kesa) with Maple Leaves and Fans
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

Τον δέκατο έβδομο και τον δέκατο όγδοο αιώνα μπαίνουν τα θεμέλια της βιομηχανίας της μόδας του κιμονό. Η τέχνη και η μόδα συνδέονται με ένα τρόπο μοναδικό σε μια περίοδο κατά την οποία οι διάσημοι ζωγράφοι ζωγράφιζαν κατευθείαν επάνω στα υφάσματα. Με την έξοδο της Ιαπωνίας προς τη Δύση, τον δέκατο ένατο αιώνα, παύει να είναι το καθημερινό ρούχο και αρχίζει να συμβολίζει την εξωτική κουλτούρα και τη σαγηνευτική γυναικεία μορφή.  Η βιομηχανία του κιμονό άρχισε να ακμάζει ξανά στον απόηχο του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, ενώ στη Δύση, διάσημοι σχεδιαστές ανεβάζουν το ρούχο στις πασαρέλες, ή το κάνουν ένα χρηστικό καθημερινό ρούχο. Τα κιμονό αρχίζουν να κοσμούν τα μουσεία.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Kαλοκαιρινό κιμονό με νούφαρα


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κιμονό με πουλιά εν πτήσει


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κιμονό Ταμάμο


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Κορίτσι με κιμονό της Τζόαν Σλόαν


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Λευκό κιμονό - Τσάιλντ Χασάμ

Από το 1600 μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός του, η λειτουργία και σημασία του έχουν αλλάξει δραματικά. Το κιμονό συμβολίζει ακόμα και σήμερα την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη που διαμορφώνεται από το διάλογο των ιαπωνικών παραδόσεων, με τις σύγχρονες εφευρέσεις, και τις δυτικές ιδέες. Στην έκθεση του Μετροπόλιταν τα κιμονό αντικατοπτρίζουν τις τάσεις στην εικαστική και διακοσμητική τέχνη της κάθε εποχής. Την έκθεση συνοδεύουν και εμπλουτίζουν και άλλα παραδείγματα ιαπωνικής τέχνης όπως έργα ζωγραφικής, χαρακτικά, κεραμικά και εικονογραφημένα βιβλία.

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
 

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
 

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Ο ηθοποιός Inwai Hanshido IV ως γυναίκα με μαύρο κιμονό


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter
Πατρόν για κιμονό


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter


Το κιμονό όπως δεν το έχετε ξαναδεί Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ