Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1931
0

Η Ilse Bing γεννήθηκε την τελευταία χρονιά του 19ου αιώνα στη Φραγκφούρτη σε ένα εύπορο σπίτι. Οι γονείς την ενθάρρυναν την πλούσια καλλιτεχνική εκπαίδευση που πήρε και το 1920 γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης για να σπουδάσει μαθηματικά και  φυσική, αλλά σύντομα άλλαξε σπουδές και έκανε Ιστορία της Τέχνης. Σε μια διδακτορική διατριβή για το έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Φρίντριχ Gilly αποφάσισε να αγοράσει μια νέα, επαναστατική εκείνη την εποχή φωτογραφική μηχανή Leica, 35 χιλιοστών, μια μηχανή που έδωσε τη δυνατότητα, τότε στους φωτογράφους να συλλαμβάνουν πιο γρήγορα την κίνηση. Αυτή είναι πάνω-κάτω η αρχή μιας καριέρας και μιας φωτογράφου που ακόμα και σήμερα θεωρείται μοντέρνα και οι φωτογραφίες της εκτίθενται στις μεγάλες γκαλερί και τα μουσεία του κόσμου.

Το 1929, η Bing, άρχισε να κερδίζει παραγγελίες για φωτορεπορτάζ στο Das Illustriete, μια συνεργασία που κράτησε για δυο χρόνια. Παράλληλα ξεκίνησε μια συνεργασία με τον αρχιτέκτονα του Μπάουχάους, Mart Stam, ο οποίος της ανέθεσε να καταγράψει το σύνολο των σχεδίων του στην Φραγκφούρτη. Ήταν αυτός που την έβαλε στους avant-garde καλλιτεχνικούς κύκλους της Φρανκφούρτης. Πήρε την απόφαση που σόκαρε την οικογένειά της και εγκατέλειψε τις σπουδές της, για να μετακομίσει στο Παρίσι, πρωτεύουσα τότε της avant-garde και επίκεντρο των εξελίξεων της σύγχρονης φωτογραφίας.

 

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Στο Παρίσι η Bing προσαρμόζεται γρήγορα και χρησιμοποιεί το γκαράζ ενός φίλου της για σκοτεινό θάλαμο. Σταδιακά αρχίζει να συνεργάζεται με γαλλικά έντυπα όπως το L'Illustration, την  Le Monde, τη  Vogue και το Harpers Bazaar. Έκανε την πρώτη της έκθεση στην γκαλερί του νεοσύστατου οίκου La Pleiade το 1931. Το θέμα της ήταν μια σειρά φωτογραφιών από το Moulin Rouge, χορεύτριες την ώρα του καν-καν. Την ίδια χρονιά φωτογραφίες της έχουν συμπεριληφθεί στο 26ο Σαλόνι Internationale d'Art.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1986

 

Η κριτικοί αγάπησαν τον δυναμισμό των φωτογραφιών της και την αποκάλεσαν «η βασίλισσα της Leica».

Ο προστάτης της Hendrik Willem van Loon, παρουσίασε το έργο της στην Αμερική. Και το 1932 πήρε μέρος σε μια έκθεση για τη Νεότερη Ευρωπαϊκή φωτογραφία στη Νέα Υόρκη. Στο Παρίσι η δουλειά της άρχισε να εκτίθεται δίπλα σε αυτή των Man Ray, Brassaï, Henri Cartier-Bresson και André Kertész. Η Bing αργότερα ισχυρίστηκε ότι είχε ελάχιστη επαφή με άλλους φωτογράφους κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Παρίσι.

  

Η Bing ήταν πολύ εντυπωσιασμένη από τη Νέα Υόρκη. Σε μια συνέντευξή της, το 1936 στην εφημερίδα New York World Telegraph, την αποκαλούν διάσημη Γερμανίδα και εκεί αναφέρεται με ενθουσιασμό στο «ρυθμό της τζαζ» της Νέας Υόρκης, και από τον καινοτόμο χαρακτήρα των αμερικανικών πόλεων, καθώς και την άγρια αμερικάνικη φύση. Είδε τον ορίζοντα της Νέας Υόρκης ως ένα υβρίδιο όλων αυτών των τόσο διαφορετικών στοιχείων. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στις ΗΠΑ συναντήθηκε με τον Alfred Stieglitz, πρύτανη του αμερικάνικου φωτογραφικού κόσμου και μεγάλου εκφραστή της σύγχρονης φωτογραφίας. Αυτή η συνάντηση ήταν, όπως αργότερα δήλωσε, ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή της και μπορούμε να δούμε την επίδραση της ματιάς του Στίγκλιτζ στις φωτογραφίες της Bing της Νέας Υόρκης. Η αισθητική των άλλων σύγχρονων Αμερικανών καλλιτεχνών και οι σκηνές του δρόμου άσκησαν μεγάλη επίδραση στο έργο της.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1932

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Συνέχισε να αντλεί έμπνευση από το Παρίσι και το 1938 έκανε το μόνο τεκμηριωμένο της ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου αναγκάστηκε ως Εβραία να εγκαταλείψει το Παρίσι, πέρασε έξι εβδομάδες σε ένα στρατόπεδο στο GURS, στα Πυρηναία, και από τη Μασσαλία, έφυγε για την Αμερική το 1941. Ως εκ θαύματος σώθηκαν οι εκτυπώσεις των φωτογραφιών της, που ήταν σε μια ναυτιλιακή αποθήκη στο Παρίσι. Όταν όλη της η φωτογραφική εργασία έφτασε τελικά στη Νέα Υόρκη, η Bing δεν μπορούσε να πληρώσει τους τεράστιους δασμούς με αποτέλεσμα μερικές από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες της να χαθούν.

 

Άρχισε να φωτογραφίζει παιδιά, και να δουλεύει με μια μεγαλύτερη Rolleiflex κάμερα, πειραματιζόμενη στην μεγάλη αντίθεση και το φλας. Πέρασε κάποια στιγμή στην  αφάνεια, αλλά το 1976, το ενδιαφέρον για τη δουλειά της αναζωπυρώθηκε όπως και το ενδιαφέρον για τη φεμινιστική ιστορία της τέχνης δίνοντας στη σταδιοδρομία των γυναικών καλλιτεχνών τη δέουσα σημασία. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε κάποια από τα έργα της Bing. Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση, «Ilse Bing: τρεις δεκαετίες της Φωτογραφίας» παρουσιάστηκε στο New Orleans Museum of Art το 1985. Το Musée Carnavalet, Παρίσι, ακολούθησε το 1988 με μια αναδρομική έκθεση φωτογραφιών της. Το 2005, μια μεγάλη έκθεση έργων της άνοιξε στο V & A, στο Λονδίνο. Η Ilse Bing κληροδότησε τα έργα της σε μερικές από τις σημαντικότερες συλλογές της φωτογραφίας στον κόσμο. Οι φωτογραφίες της την έκαναν ένα από τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα αυτής της τέχνης. Οι φωτογραφίες της εκτίθενται αυτή την εποχή σε μια μεγάλη έκθεση στην Henry Art Gallery, στο Σιάτλ. 

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Σέντραλ Παρκ, 1936
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Moving railway
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Η θέα από τον πύργο του Άιφελ
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Θυρωρός, Παρίσι
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παπούτσια για το Harpers Bazaar 1935
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Το παιδί που κοιμάται, 1945


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ellen Auerbach, 1949.


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Καν-καν στο Μουλέν Ρουζ, 1931


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ιταλοί χαρτοπαίκτες, 1936


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
“Hammer, Plier, Nails,” 1939

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ