Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1931
0

Η Ilse Bing γεννήθηκε την τελευταία χρονιά του 19ου αιώνα στη Φραγκφούρτη σε ένα εύπορο σπίτι. Οι γονείς την ενθάρρυναν την πλούσια καλλιτεχνική εκπαίδευση που πήρε και το 1920 γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης για να σπουδάσει μαθηματικά και  φυσική, αλλά σύντομα άλλαξε σπουδές και έκανε Ιστορία της Τέχνης. Σε μια διδακτορική διατριβή για το έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Φρίντριχ Gilly αποφάσισε να αγοράσει μια νέα, επαναστατική εκείνη την εποχή φωτογραφική μηχανή Leica, 35 χιλιοστών, μια μηχανή που έδωσε τη δυνατότητα, τότε στους φωτογράφους να συλλαμβάνουν πιο γρήγορα την κίνηση. Αυτή είναι πάνω-κάτω η αρχή μιας καριέρας και μιας φωτογράφου που ακόμα και σήμερα θεωρείται μοντέρνα και οι φωτογραφίες της εκτίθενται στις μεγάλες γκαλερί και τα μουσεία του κόσμου.

Το 1929, η Bing, άρχισε να κερδίζει παραγγελίες για φωτορεπορτάζ στο Das Illustriete, μια συνεργασία που κράτησε για δυο χρόνια. Παράλληλα ξεκίνησε μια συνεργασία με τον αρχιτέκτονα του Μπάουχάους, Mart Stam, ο οποίος της ανέθεσε να καταγράψει το σύνολο των σχεδίων του στην Φραγκφούρτη. Ήταν αυτός που την έβαλε στους avant-garde καλλιτεχνικούς κύκλους της Φρανκφούρτης. Πήρε την απόφαση που σόκαρε την οικογένειά της και εγκατέλειψε τις σπουδές της, για να μετακομίσει στο Παρίσι, πρωτεύουσα τότε της avant-garde και επίκεντρο των εξελίξεων της σύγχρονης φωτογραφίας.

 

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Στο Παρίσι η Bing προσαρμόζεται γρήγορα και χρησιμοποιεί το γκαράζ ενός φίλου της για σκοτεινό θάλαμο. Σταδιακά αρχίζει να συνεργάζεται με γαλλικά έντυπα όπως το L'Illustration, την  Le Monde, τη  Vogue και το Harpers Bazaar. Έκανε την πρώτη της έκθεση στην γκαλερί του νεοσύστατου οίκου La Pleiade το 1931. Το θέμα της ήταν μια σειρά φωτογραφιών από το Moulin Rouge, χορεύτριες την ώρα του καν-καν. Την ίδια χρονιά φωτογραφίες της έχουν συμπεριληφθεί στο 26ο Σαλόνι Internationale d'Art.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1986

 

Η κριτικοί αγάπησαν τον δυναμισμό των φωτογραφιών της και την αποκάλεσαν «η βασίλισσα της Leica».

Ο προστάτης της Hendrik Willem van Loon, παρουσίασε το έργο της στην Αμερική. Και το 1932 πήρε μέρος σε μια έκθεση για τη Νεότερη Ευρωπαϊκή φωτογραφία στη Νέα Υόρκη. Στο Παρίσι η δουλειά της άρχισε να εκτίθεται δίπλα σε αυτή των Man Ray, Brassaï, Henri Cartier-Bresson και André Kertész. Η Bing αργότερα ισχυρίστηκε ότι είχε ελάχιστη επαφή με άλλους φωτογράφους κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Παρίσι.

  

Η Bing ήταν πολύ εντυπωσιασμένη από τη Νέα Υόρκη. Σε μια συνέντευξή της, το 1936 στην εφημερίδα New York World Telegraph, την αποκαλούν διάσημη Γερμανίδα και εκεί αναφέρεται με ενθουσιασμό στο «ρυθμό της τζαζ» της Νέας Υόρκης, και από τον καινοτόμο χαρακτήρα των αμερικανικών πόλεων, καθώς και την άγρια αμερικάνικη φύση. Είδε τον ορίζοντα της Νέας Υόρκης ως ένα υβρίδιο όλων αυτών των τόσο διαφορετικών στοιχείων. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στις ΗΠΑ συναντήθηκε με τον Alfred Stieglitz, πρύτανη του αμερικάνικου φωτογραφικού κόσμου και μεγάλου εκφραστή της σύγχρονης φωτογραφίας. Αυτή η συνάντηση ήταν, όπως αργότερα δήλωσε, ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή της και μπορούμε να δούμε την επίδραση της ματιάς του Στίγκλιτζ στις φωτογραφίες της Bing της Νέας Υόρκης. Η αισθητική των άλλων σύγχρονων Αμερικανών καλλιτεχνών και οι σκηνές του δρόμου άσκησαν μεγάλη επίδραση στο έργο της.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1932

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Συνέχισε να αντλεί έμπνευση από το Παρίσι και το 1938 έκανε το μόνο τεκμηριωμένο της ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου αναγκάστηκε ως Εβραία να εγκαταλείψει το Παρίσι, πέρασε έξι εβδομάδες σε ένα στρατόπεδο στο GURS, στα Πυρηναία, και από τη Μασσαλία, έφυγε για την Αμερική το 1941. Ως εκ θαύματος σώθηκαν οι εκτυπώσεις των φωτογραφιών της, που ήταν σε μια ναυτιλιακή αποθήκη στο Παρίσι. Όταν όλη της η φωτογραφική εργασία έφτασε τελικά στη Νέα Υόρκη, η Bing δεν μπορούσε να πληρώσει τους τεράστιους δασμούς με αποτέλεσμα μερικές από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες της να χαθούν.

 

Άρχισε να φωτογραφίζει παιδιά, και να δουλεύει με μια μεγαλύτερη Rolleiflex κάμερα, πειραματιζόμενη στην μεγάλη αντίθεση και το φλας. Πέρασε κάποια στιγμή στην  αφάνεια, αλλά το 1976, το ενδιαφέρον για τη δουλειά της αναζωπυρώθηκε όπως και το ενδιαφέρον για τη φεμινιστική ιστορία της τέχνης δίνοντας στη σταδιοδρομία των γυναικών καλλιτεχνών τη δέουσα σημασία. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε κάποια από τα έργα της Bing. Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση, «Ilse Bing: τρεις δεκαετίες της Φωτογραφίας» παρουσιάστηκε στο New Orleans Museum of Art το 1985. Το Musée Carnavalet, Παρίσι, ακολούθησε το 1988 με μια αναδρομική έκθεση φωτογραφιών της. Το 2005, μια μεγάλη έκθεση έργων της άνοιξε στο V & A, στο Λονδίνο. Η Ilse Bing κληροδότησε τα έργα της σε μερικές από τις σημαντικότερες συλλογές της φωτογραφίας στον κόσμο. Οι φωτογραφίες της την έκαναν ένα από τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα αυτής της τέχνης. Οι φωτογραφίες της εκτίθενται αυτή την εποχή σε μια μεγάλη έκθεση στην Henry Art Gallery, στο Σιάτλ. 

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Σέντραλ Παρκ, 1936
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Moving railway
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Η θέα από τον πύργο του Άιφελ
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Θυρωρός, Παρίσι
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παπούτσια για το Harpers Bazaar 1935
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Το παιδί που κοιμάται, 1945


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ellen Auerbach, 1949.


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Καν-καν στο Μουλέν Ρουζ, 1931


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ιταλοί χαρτοπαίκτες, 1936


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
“Hammer, Plier, Nails,” 1939

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ