Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Paul Cézanne στο ατελιέ του. Les Lauves, 1904. Φωτ. του ζωγράφου και φίλου του Émile Bernard.
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΤΑΒΕΡΗ

 

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne το 1861. Δεξιά: Πορτρέτο του Cézanne από τον Emile Bernard (Aix-en-Provence, 1904).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Atelier Les Lauves, 13 Απριλίου του 1906. Πορτρέτο του Paul Cézanne από την Gertrude Osthaus, γυναίκα του Karl Ernst Osthaus, ιδρυτή του Folkwang Museum στη Γερμανία.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne σε μία φωτογραφία του Émile Bernard. Δεξιά: Φωτογραφία του 1874, Cézanne, Taschen Verlag 2007.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Cézanne και ο Camille Pissarro επί το έργον (οι φωτογραφίες του Cézanne είναι από τον ζωγράφο Kerr-Xavier Roussel - 1906). Ο Camille Pissarro με τον Paul Cézanne στο προάστειο του Παρισιού Pontoise το 1873 (φωτο κάτω αριστερά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Φιλική παρέα στον κήπο του Camille Pissarro στην Pontoise (1877). Ο Paul Cézanne κάθεται στο παγκάκι. Ο Pissarro στέκεται όρθιος (δεξιά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Asnieres, 1886. O Emile Bernard με τον Van Vogh (πλάτη).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το σπίτι-ατελιέ του Paul Cézanne. Κάτω φωτο: Neil Folberg.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το όρος Sainte-Victoire, από τα αγαπημένα θέματα του Paul Cézanne. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Mont Sainte-Victoire.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'horloge de marbre noire, 1869-1871. Ανήκει στη συλλογή Stavros Niarchos.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Portrait d' Achille Emperaire (1868). Musée d'Orsay. Δεξιά: Αυτοπροσωπογραφία. Ο ζωγράφος Achille Emperaire υπήρξε στενός φίλος του Cézanne. Τα έργα του, στα οποία ο ίδιος δεν έδινε μεγάλη σημασία σε αντίθεση με τον Cézanne που τα θαύμαζε, σώθηκαν από θαύμα από έναν άλλο φίλο του ζωγράφο τη στιγμή που ο ανηψιός του ετοιμαζόταν να τα κάψει.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense allaitant au sein Paul. Η σχέση του Paul Cézanne με την Hortense Fiquet κρατήθηκε πολλά χρόνια κρυφή από τον πατέρα του Cézanne. Μπόρεσαν τελικά να παντρευτούν με τις ευλογίες του μετά από 17 χρόνια. Ο Cézanne, που κατηγορούσε τη γυναίκα του ότι την ενδιέφεραν μόνο η Ελβετία και η λεμονάδα, άφησε όλη την περιουσία του στο γιο του Paul.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense Fiquet en robe rouge (1890). New York Metropolitan Museum of Art. Δεξιά, η Hortense Fiquet σε γάμο (?).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Jeune fille au piano ou L'Ouverture de Tannhäuser (1869). Musée de l'Ermitage, St. Petersburg. Απεικονίζονται η μητέρα και η αδερφή του ζωγράφου.

Ο χειρότερος ζωγράφος της Γαλλίας είναι ακριβώς ο κύριος Paul Cezanne. Είναι ο ζωγράφος ο πιο αδέξιος, ο πιο καταστροφικός, αυτός που βούτηξε τη σύγχρονη τέχνη μέσα στα μεγαλειώδη σκατά που μας καταπίνουν όλους. Αντιθέτως, ο Ernest Meissonier, ξεχασμένος όπως θα ξέρετε, είναι ο πραγματικός βιρτουόζος, ένα αληθινό αηδόνι του πινέλου. - Salvador Dali

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Grandes Baigneuses (1874-75). Metropolitan Museum of Art, New York.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Sept Baigneurs (1900). Fondation Beyeler Riehen, Basel. Ο πίνακας εκτίθεται αυτές τις μέρες στο Leopold Museum της Βιέννης στα πλαίσια της έθεσης "Ανδρες γυμνοί".
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'Enlèvement (1867). The Keynes collection.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
La Tentation de Saint Antoine (1870).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Meurtre (1870). Walker Art Gallery, Liverpool.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Nature morte aux pommes et aux oranges (1895-1900). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (Pasha).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'après-midi à Naples ou le punch au rhum (1876).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (1873-1874). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Joueurs de Cartes. Ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στον κόσμο. Πουλήθηκε στις αρχές του 2012 από την οικογένεια Εμπειρίκου στον Εμίρη του Qatar έναντι 191 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι ο "μαγνήτης" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Qatar.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οι άλλες τέσσερις εκδοχές του πίνακα Les Joueurs de Cartes. Fondation Barnes, Metropolitan Museum, Courtauld Gallery, Μusée ­d’Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"House on the Marne" by Paul Cezanne. Photo John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"The Forest" by Paul Cezanne. Photo: John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές, η αστυνομία της Σερβίας εντόπισε τον περασμένο Απρίλη τον πίνακα του Cézanne "Le Garçon au gilet rouge" που είχε κλαπεί από τη Συλλογή E.G. Bührle στη Ζυρίχη μαζί με άλλους τρεις πίνακες των Claude Monet, Vincent Van Gogh και Edgar Degas.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
After Cézanne (1999 - 2000), Lucian Freud.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ