Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Paul Cézanne στο ατελιέ του. Les Lauves, 1904. Φωτ. του ζωγράφου και φίλου του Émile Bernard.
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΤΑΒΕΡΗ

 

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne το 1861. Δεξιά: Πορτρέτο του Cézanne από τον Emile Bernard (Aix-en-Provence, 1904).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Atelier Les Lauves, 13 Απριλίου του 1906. Πορτρέτο του Paul Cézanne από την Gertrude Osthaus, γυναίκα του Karl Ernst Osthaus, ιδρυτή του Folkwang Museum στη Γερμανία.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne σε μία φωτογραφία του Émile Bernard. Δεξιά: Φωτογραφία του 1874, Cézanne, Taschen Verlag 2007.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Cézanne και ο Camille Pissarro επί το έργον (οι φωτογραφίες του Cézanne είναι από τον ζωγράφο Kerr-Xavier Roussel - 1906). Ο Camille Pissarro με τον Paul Cézanne στο προάστειο του Παρισιού Pontoise το 1873 (φωτο κάτω αριστερά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Φιλική παρέα στον κήπο του Camille Pissarro στην Pontoise (1877). Ο Paul Cézanne κάθεται στο παγκάκι. Ο Pissarro στέκεται όρθιος (δεξιά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Asnieres, 1886. O Emile Bernard με τον Van Vogh (πλάτη).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το σπίτι-ατελιέ του Paul Cézanne. Κάτω φωτο: Neil Folberg.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το όρος Sainte-Victoire, από τα αγαπημένα θέματα του Paul Cézanne. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Mont Sainte-Victoire.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'horloge de marbre noire, 1869-1871. Ανήκει στη συλλογή Stavros Niarchos.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Portrait d' Achille Emperaire (1868). Musée d'Orsay. Δεξιά: Αυτοπροσωπογραφία. Ο ζωγράφος Achille Emperaire υπήρξε στενός φίλος του Cézanne. Τα έργα του, στα οποία ο ίδιος δεν έδινε μεγάλη σημασία σε αντίθεση με τον Cézanne που τα θαύμαζε, σώθηκαν από θαύμα από έναν άλλο φίλο του ζωγράφο τη στιγμή που ο ανηψιός του ετοιμαζόταν να τα κάψει.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense allaitant au sein Paul. Η σχέση του Paul Cézanne με την Hortense Fiquet κρατήθηκε πολλά χρόνια κρυφή από τον πατέρα του Cézanne. Μπόρεσαν τελικά να παντρευτούν με τις ευλογίες του μετά από 17 χρόνια. Ο Cézanne, που κατηγορούσε τη γυναίκα του ότι την ενδιέφεραν μόνο η Ελβετία και η λεμονάδα, άφησε όλη την περιουσία του στο γιο του Paul.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense Fiquet en robe rouge (1890). New York Metropolitan Museum of Art. Δεξιά, η Hortense Fiquet σε γάμο (?).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Jeune fille au piano ou L'Ouverture de Tannhäuser (1869). Musée de l'Ermitage, St. Petersburg. Απεικονίζονται η μητέρα και η αδερφή του ζωγράφου.

Ο χειρότερος ζωγράφος της Γαλλίας είναι ακριβώς ο κύριος Paul Cezanne. Είναι ο ζωγράφος ο πιο αδέξιος, ο πιο καταστροφικός, αυτός που βούτηξε τη σύγχρονη τέχνη μέσα στα μεγαλειώδη σκατά που μας καταπίνουν όλους. Αντιθέτως, ο Ernest Meissonier, ξεχασμένος όπως θα ξέρετε, είναι ο πραγματικός βιρτουόζος, ένα αληθινό αηδόνι του πινέλου. - Salvador Dali

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Grandes Baigneuses (1874-75). Metropolitan Museum of Art, New York.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Sept Baigneurs (1900). Fondation Beyeler Riehen, Basel. Ο πίνακας εκτίθεται αυτές τις μέρες στο Leopold Museum της Βιέννης στα πλαίσια της έθεσης "Ανδρες γυμνοί".
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'Enlèvement (1867). The Keynes collection.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
La Tentation de Saint Antoine (1870).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Meurtre (1870). Walker Art Gallery, Liverpool.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Nature morte aux pommes et aux oranges (1895-1900). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (Pasha).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'après-midi à Naples ou le punch au rhum (1876).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (1873-1874). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Joueurs de Cartes. Ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στον κόσμο. Πουλήθηκε στις αρχές του 2012 από την οικογένεια Εμπειρίκου στον Εμίρη του Qatar έναντι 191 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι ο "μαγνήτης" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Qatar.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οι άλλες τέσσερις εκδοχές του πίνακα Les Joueurs de Cartes. Fondation Barnes, Metropolitan Museum, Courtauld Gallery, Μusée ­d’Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"House on the Marne" by Paul Cezanne. Photo John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"The Forest" by Paul Cezanne. Photo: John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές, η αστυνομία της Σερβίας εντόπισε τον περασμένο Απρίλη τον πίνακα του Cézanne "Le Garçon au gilet rouge" που είχε κλαπεί από τη Συλλογή E.G. Bührle στη Ζυρίχη μαζί με άλλους τρεις πίνακες των Claude Monet, Vincent Van Gogh και Edgar Degas.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
After Cézanne (1999 - 2000), Lucian Freud.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ