Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε

0

Με περισσότερα από 200 έργα του εξπρεσιονιστή ζωγράφου Έγκον Σίλε, το μουσείο Albertina επιχειρεί την πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση των έργων του Αυστριακού καλλιτέχνη από το 1948. Η έκθεση προσφέρει στους επισκέπτες μια μοναδική προοπτική για την υφολογική εξέλιξη του Σίλε κατά τη διάρκεια μιας έντονα παραγωγικής δεκαετίας που κόβεται απότομα από τον πρόωρο θάνατό του στα 28 του. Καλύπτει κάθε στάδιο της καριέρας του, από τα πρώτα του έργα ενώ σπούδαζε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης που ήταν επηρρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από τον Gustav Klimt και τον βιεννέζικο Μοντερνισμό της Απόσχισης μέχρι και τα έργα των τελευταίων χρόνων της ζωής του -όπου έκανε ένα διάλειμμα με τον νατουραλισμό- που χαρακτηρίζονται από τη ριζοσπαστική χρήση του χρώματος και τα συνταρακτικά μοτίβα όπως ωμά ερωτικά γυμνά ή πορτραίτα παιδιών.

Ο Σίλε έζησε στις αρχές του περασμένου αιώνα στη Βιέννη, σε μια εποχή όπου τα πάντα ήταν σε αναβρασμό: πολιτικές ιδέες, τέχνη, λογοτεχνία, μουσική, επαναστατική τέχνη. Δανείστηκε στοιχεία από τον ερωτισμό του Κλιμτ, αλλά τον απογείωσε με την εκφραστική τόλμη του, με τις απεικονιστικές στρεβλώσεις του, με τις επιτηδευμένες επιμηκύνσεις στις φόρμες του και κυρίως με τη σεξουαλική ειλικρίνειά του. Ήταν σπουδαίος στις αυτοπροσωπογραφίες του, εξαιρετικός στον τρόπο που χρησιμοποιούσε το χρώμα και τολμηρός στις συνθέσεις του. Αλλά ίσως το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Σίλε είναι η σχεδιαστική του δεινότητα και η γεμάτη αυτοπεποίθηση έμφαση των γραμμών του. Στην τραγικά σύντομη ζωή του και στα μόλις δέκα χρόνια ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δραστηριότητας (1908-1918) που έζησε, ο Egon Schiele παρήγαγε μια πλούσια καλλιτεχνική κληρονομιά, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 2.500 έργα σε χαρτί και περισσότερα από 330 έργα σε πίνακες, για να μην αναφέρουμε τα επιμέρους διάσπαρτα έργα στα σημειωματάρια του.

Η έκθεση Egon Schiele στο μουσείο Albertina θα είναι ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 18 Ιουνίου του 2017. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Παλιά σπίτια στο Krumau, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο 1916
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό, 1917
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Τοπίο με χωράφια, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο ζευγάρι, 1915.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο φίλες, 1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ηλιοτρόπια, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Πορτραίτο της Adele Harms, 1917.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με πορτοκαλί κάπα, 1913.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο,1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό κορίτσι με μαύρα μαλλια, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Νεαρό κορίτσι με ύφασμα στο χρώμα της ώχρας, 1911.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με κίτρινο γιλέκο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ο ζωγράφος Max Oppenheimer, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναίκα που κάθεται ανασηκώνοντας το φόρεμά της, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ψαρόβαρκα, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο, Grimacing, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο γυμνό με πράσινο σκούφο, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό με κόκκινη φόυστα, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, πιέζοντας προς τα κάτω τη βλεφαρίδα, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό, ο αγκώνας ξεκουράζεται στο δεξί γόνατο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ζευγάρι που κάθεται,1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο κορίτσια που κάθονται, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Κορίτσι αγροτών, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Anton Josef Trcka, ο Egon Schiele, 1914
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Εικαστικά / Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Μια από τις κορυφαίες δημιουργούς της εννοιολογικής αλλά και της ψυχεδελικής τέχνης μίλησε στη LifO για την Ελλάδα, τη ζωή, τη δουλειά της και το ενδεχόμενο να αποπληρώσει το ελληνικό χρέος σε ελιές!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ