Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε

0

Με περισσότερα από 200 έργα του εξπρεσιονιστή ζωγράφου Έγκον Σίλε, το μουσείο Albertina επιχειρεί την πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση των έργων του Αυστριακού καλλιτέχνη από το 1948. Η έκθεση προσφέρει στους επισκέπτες μια μοναδική προοπτική για την υφολογική εξέλιξη του Σίλε κατά τη διάρκεια μιας έντονα παραγωγικής δεκαετίας που κόβεται απότομα από τον πρόωρο θάνατό του στα 28 του. Καλύπτει κάθε στάδιο της καριέρας του, από τα πρώτα του έργα ενώ σπούδαζε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης που ήταν επηρρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από τον Gustav Klimt και τον βιεννέζικο Μοντερνισμό της Απόσχισης μέχρι και τα έργα των τελευταίων χρόνων της ζωής του -όπου έκανε ένα διάλειμμα με τον νατουραλισμό- που χαρακτηρίζονται από τη ριζοσπαστική χρήση του χρώματος και τα συνταρακτικά μοτίβα όπως ωμά ερωτικά γυμνά ή πορτραίτα παιδιών.

Ο Σίλε έζησε στις αρχές του περασμένου αιώνα στη Βιέννη, σε μια εποχή όπου τα πάντα ήταν σε αναβρασμό: πολιτικές ιδέες, τέχνη, λογοτεχνία, μουσική, επαναστατική τέχνη. Δανείστηκε στοιχεία από τον ερωτισμό του Κλιμτ, αλλά τον απογείωσε με την εκφραστική τόλμη του, με τις απεικονιστικές στρεβλώσεις του, με τις επιτηδευμένες επιμηκύνσεις στις φόρμες του και κυρίως με τη σεξουαλική ειλικρίνειά του. Ήταν σπουδαίος στις αυτοπροσωπογραφίες του, εξαιρετικός στον τρόπο που χρησιμοποιούσε το χρώμα και τολμηρός στις συνθέσεις του. Αλλά ίσως το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Σίλε είναι η σχεδιαστική του δεινότητα και η γεμάτη αυτοπεποίθηση έμφαση των γραμμών του. Στην τραγικά σύντομη ζωή του και στα μόλις δέκα χρόνια ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δραστηριότητας (1908-1918) που έζησε, ο Egon Schiele παρήγαγε μια πλούσια καλλιτεχνική κληρονομιά, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 2.500 έργα σε χαρτί και περισσότερα από 330 έργα σε πίνακες, για να μην αναφέρουμε τα επιμέρους διάσπαρτα έργα στα σημειωματάρια του.

Η έκθεση Egon Schiele στο μουσείο Albertina θα είναι ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 18 Ιουνίου του 2017. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Παλιά σπίτια στο Krumau, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο 1916
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό, 1917
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Τοπίο με χωράφια, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο ζευγάρι, 1915.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο φίλες, 1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ηλιοτρόπια, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Πορτραίτο της Adele Harms, 1917.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με πορτοκαλί κάπα, 1913.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο,1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό κορίτσι με μαύρα μαλλια, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Νεαρό κορίτσι με ύφασμα στο χρώμα της ώχρας, 1911.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με κίτρινο γιλέκο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ο ζωγράφος Max Oppenheimer, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναίκα που κάθεται ανασηκώνοντας το φόρεμά της, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ψαρόβαρκα, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο, Grimacing, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο γυμνό με πράσινο σκούφο, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό με κόκκινη φόυστα, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, πιέζοντας προς τα κάτω τη βλεφαρίδα, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό, ο αγκώνας ξεκουράζεται στο δεξί γόνατο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ζευγάρι που κάθεται,1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο κορίτσια που κάθονται, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Κορίτσι αγροτών, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Anton Josef Trcka, ο Egon Schiele, 1914
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Εικαστικά / Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Μια από τις κορυφαίες δημιουργούς της εννοιολογικής αλλά και της ψυχεδελικής τέχνης μίλησε στη LifO για την Ελλάδα, τη ζωή, τη δουλειά της και το ενδεχόμενο να αποπληρώσει το ελληνικό χρέος σε ελιές!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ