Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter

Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας

0

Οι τέσσερις αιώνες των δυναστειών των Τσιν και των Χαν ήταν καθοριστικές για την μακρά ιστορία της Κίνας. Η βραχύβια δυναστεία των Τσιν (221-209 π.Χ.) και η μακραίωνη των Χαν (206 π.Χ.-AD 220) θεμελίωσαν τις πολιτικές και πνευματικές βάσεις που ακολούθησαν όλες οι επόμενες κινεζικές δυναστείες και οι επιπτώσεις της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής άνθησης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου συνεχίζει να έχει απήχηση ακόμα και σήμερα. Το πιο σημαντικό επίτευγμα των δύο δυναστειών ίσως ήταν το γεγονός ότι μέσα σε έναν αχανή πολιτικό χώρο λειτούργησαν ενοποιητικά και άνθρωποι από διαφορετικές περιφέρειες και υπόβαθρα συγκεντρώθηκαν κάτω από μια κεντρική κυβέρνηση και άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι μοιράζονται μία νέα κοινή ταυτότητα. 

Στις 3 Απριλίου στο The Metropolitan Museum of Art εγκαινιάστηκε η Age of Empires: Chinese Art of the Qin and Han Dynasties (221 B.C.– A.D. 220), μια έκθεση ορόσημο που ιχνηλατεί αυτή την εποχή απαράμιλλου μετασχηματισμού της Κίνας από την άνοδο της δυναστείας των Τσιν στα τέλη του τρίτου αιώνα π.Χ.. Με πρωτοφανή δάνεια από μουσεία και ιδρύματα απ' όλη την Κίνα, εκτίθενται περισσότερα από 160 αρχαία κινέζικα έργα τέχνης συμπεριλαμβανομένων των διάσημων πολεμιστών από τερακότα. Συνθέτοντας τη νέα σε βάθος έρευνα με τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις των τελευταίων 50 χρόνων, η Age of Empires: Chinese Art of the Qin and Han Dynasties (221 B.C.– A.D. 220), εξερευνεί τον κυρίαρχο ρόλο της τέχνης στην δημιουργία μιας νέας κινεζικής πολιτιστικής ταυτότητας. Τα έργα της έκθεσης – πολύ σπάνια κεραμικά, υφάσματα, μεταλλικά αντικείμενα, γλυπτά, καλλιγραφίες και αρχιτεκτονικά μοντέλα – έχουν επιλεχθεί από 32 μουσεία και αρχαιολογικά ιδρύματα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, και η πλειοψηφία τους, δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ πριν στη Δύση. Η έκθεση εξετάζει επίσης την σχέση της αρχαίας Κίνας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Ο Jason Sun, ο επιμελητής της έδρας Brooke Russell Astor της κινεζικής τέχνης στο τμήμα Ασιατικής τέχνης του MET, δήλωσε : «Η δυναστεία των Han, αντιπροσωπεύει την κλασική εποχή του κινεζικού πολιτισμού και συμπίπτει χρονικά αλλά και σε σημασία με τον Ελληνορωμαϊκό πολιτισμό στη Δύση. Όπως και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, η πολιτεία των Han, συγκέντρωσε ανθρώπους από διαφορετικά περιβάλλοντα κάτω από μια κεντρική κυβέρνηση και δημιούργησε μια νέα Κινεζική ταυτότητα. Ακόμα και σήμερα, οι περισσότεροι Κινέζοι αναφέρονται στον εαυτό τους σαν «οι άνθρωποι του Han» - η πολυπληθέστερη εθνική ομάδα του κόσμου. Χάρη στις νέες σπουδές αλλά και σε εξαιρετικά ευρήματα που είδαν το φως της ημέρας τα τελευταία 50 χρόνια, αυτή η έκθεση προσφέρει νέα καλλιτεχνικά, πολιτιστικά και πολιτικά δεδομένα. Είμαι πανευτυχής που η έκθεση Age of Empires μπορεί να γνωρίσει αυτή την σε μεγάλο βαθμό άγνωστη εποχή του Κινεζικού πολιτισμού στο παγκόσμιο κοινό μας.» 

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του μουσείου πατώντας εδώ

—Μαρούσα Θωμά

Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Γονατιστός Τοξότης (λεπτομέρεια). Δυναστεία Qin (221–206 π.Χ.). Ανακαλύφθηκε το 1977 στο μαυσωλείο του Qin Shihuangdi (πέθανε το 210 π.Χ), στη Lintong, στη περιφέρεια Shaanxi. Φωτογραφία: Courtesy Qin Shihuangdi Mausoleum Site Museum, Lintong
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Μοντέλο 'Αμαξας (μοντέρνο αντίγραφο του αυθεντικού). Δυναστεία των Qin (221–206 π.Χ.). Χαλκός με χρωστικές ουσίες (150 cm). Φωτογραφία: Courtesy Qin Shihuangdi Mausoleum Site Museum, Lintong
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Επιγραφή από τη Στήλη του όρους Yi. Χρονολογία: Δυναστεία των Song (960-1279). Καλλιγραφία από τον Xu Xuan (916–991). Μελάνι σε χαρτί. The Metropolitan Museum of Art, New York, Seymour and Rogers Fund, 1977 (1977.375.7a, b). Φωτογραφία: Courtesy The Metropolitan Museum of Art
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
24. Δυνατός άντρας. Δυναστεία των Qin (221–206 π.Χ.). Φωτογραφία: Courtesy The Metropolitan Museum of Art
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Ζευγάρι διακοσμητικών με τη μορφή μυθικών τεράτων. Δυναστεία των Qin (221–206 π.Χ.). Επιχρυσωμένος χαλκός με ένθετο γυαλί (27 x 9 x 3 cm). Ήρθαν στο φως το 1972 στο βόρειο προάστειο της πόλης Xi’an, στην περιφέρεια Shaanxi.Φωτογραφία: Courtesy Xi’an Museum.
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Διακοσμητικό για το κεφάλι της περιόδου των Εμπόλεμων Κρατών (475–221 π.Χ.). Χρυσός, τιρκουάζ και κορνεόλης (0.3–0.6 cm). Ανασκάφηκε το 2008–9 από τάφο στο Majiayuan, Zhangjiachuan στην περιφέρεια Gansu. Φωτογραφία: Courtesy Gansu Provincial Institute of Cultural Relics and Archaeology, Lanzhou
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Έξι καμπάνες Niuzhong του 1ου αιώνα π.Χ. από την πρώιμη περιόδο των Han. Ανασκάφηκαν το 2015 από τον τάφο του Μαρκησίου του Haihun (Liu He, πέθανε το 59 π.Χ.C.), στο Nanchang, στην περιφέρεια Jiangxi. Φωτογραφία: Courtesy Jiangxi Provincial Institute of Cultural Relics and Archaeology, Nanchang
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Δοχείο φαγητού με τρία πόδια (Ding) με ζωγραφιστά μοτίβα του 2ου αιώνα π.Χ. από την πρώιμη περίοδο της Δυναστείας των Χαν. Λακαρισμένο ξύλο (25.6 cm). Ήρθε στην επιφάνεια το 1972 σε τάφο (της Lady Dai, πέθανε περίπου το 168 π.Χ.) στη Mawangdui, Changsha, στην περιφέρεια Hunan. Φωτογραφία: Courtesy Hunan Provincial Museum, Changsha
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Ρινόκερος του 2ου π.Χ. αιώνα από την πρώιμη περίοδο της Δυναστείας των Χαν. Επιχρυσωμένος χαλκός (19.8 x 8.4 x 9.8 cm). Βρέθηκε το 2010 στον τάφο του Liu Fei, πρίγκπα το Jiangdu, (πέθανε το 129 π.Χ.), στο Dayunshan του Xuyi, στην περιφέρεια Jiangsu. Φωτογραφία: Courtesy Nanjing Museum
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Το νεκρικό κουστούμι του Dou Wan από την πρώιμη περίοδο της Δυναστείας των Χαν. Νεφρίτης με χρυσό σύρμα (172 cm). Ήρθε στο φως το 1968, όταν ανακαλύφθηκε ο τάφος του Dou Wan, στο Mancheng, στην περιφέρεια Hebei. Φωτογραφία: Courtesy Hebei Provincial Museum, Shijiazhuang
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Δοχείο με ταύρους και έφιππο αναβάτη της πρώιμης δυναστείας των Χαν. Ανακαλύφθηκε το 1956 σε τάφο στο Shizhaishan, Jinning της περιφέρειας Yunnan. Φωτογραφία: Courtesy Yunnan Provincial Museum, Kunming
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Διακοσμητικό με δύο χορευτές της πρώιμης δυναστείας των Χαν. Ανακαλύφθηκε το 1956 σε τάφο στο Shizhaishan, Jinning της περιφέρειας Yunnan. Φωτογραφία: Courtesy Yunnan Provincial Museum, Kunming
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Γονατιστός Τοξότης (λεπτομέρεια). Δυναστεία των Qin (221–206 π.Χ.). Ανακαλύφθηκε το 1977 στο μαυσωλείο του Qin Shihuangdi (πέθανε το 210 π.Χ), στη Lintong, στη περιφέρεια Shaanxi. Φωτογραφία: Courtesy Qin Shihuangdi Mausoleum Site Museum, Lintongoleum Site Museum, Lintong
Η τέχνη που σφυρηλάτησε την πολιτιστική ταυτότητα της Κίνας Facebook Twitter
Μοντέλο πολυόρωφου σπιτιού. Model of a Multistory HouseEastern Han dynasty (A.D. 25–220)Earthenware with pigment, H. 68⅞ in. (175 cm), L. 34¼ in. (87 cm)Excavated in 1988, Jiaozuo, Henan ProvincePhoto: Courtesy Henan Museum, Zhengzhou
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Οι «Εργάτες» (1932) του χαράκτη Τάσσου συναντιούνται με τον «Εργάτη» (1938) του Γιώργου Σικελιώτη: Περισσότερα από 160 έργα σε αναπάντεχες «συνομιλίες«, από τις 27/10 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα

Εικαστικά / «Ο Αλέξανδρος Ιόλας υπερέβαλλε σε πολλά, και ο καθένας τον παρουσίαζε όπως ήθελε»

Η Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα ξεκίνησε μια έρευνα σε διάφορες ηπείρους, όταν μια φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών τη ρώτησε πού θα μπορούσε να βρει ένα τεκμηριωμένο βιβλίο για τον διεθνή γκαλερίστα και θείο της. Την ενδιέφερε να προβάλλει το έργο του, να προσθέσει πληροφορίες που και η ίδια δεν γνώριζε, και να διαχωρίσει τον μύθο από την πραγματικότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Εικαστικά / Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Με επίκεντρο ένα τραπέζι και με το φαγητό να φέρνει άγνωστους μεταξύ τους συνδαιτημόνες κοντά, το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να γνωρίσει καλλιτέχνες και άλλους δημιουργικούς.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Εικαστικά / Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Τοποθετημένο σε έξι σημεία του νησιού, το «All Things Become Islands Before My Senses» φέρνει στο ακριτικό νησί Έλληνες και Τούρκους συλλέκτες, φιλότεχνους και διεθνείς εικαστικούς που παρουσιάζουν τη δουλειά τους, η οποία είναι επηρεασμένη από τη Λέρο με την ιδιαίτερη αισθητική ταυτότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aγίοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Εικαστικά / Άγιοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Μυθικές φιγούρες, η νησιωτική ζωή και η μυστηριώδης ενέργεια της Πάτμου εμπνέουν το πολύχρωμο και βαθιά ρομαντικό έργο του 35χρονου Βρετανού καλλιτέχνη που αγαπά ιδιαίτερα τον Αλέκο Φασιανό και τον Γιάννη Τσαρούχη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια συλλογή θέλει πολλή δουλειά»: Μέσα στον κόσμο μιας art advisor

Εικαστικά / «Μια συλλογή θέλει πολλή δουλειά»: Μέσα στον κόσμο μιας art advisor

Η Άρτεμις Μπαλτογιάννη, ιδιοκτήτρια του Intermission, επιτυχημένη art advisor και παθιασμένη σέρφερ, θέλει όλοι να αποκτήσουν έργα με τα οποία θα συνδεθούν, θα τα αγαπήσουν και θα ανακαλύψουν μέσα από αυτά τον εαυτό και τις επιθυμίες τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ