Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter

Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá

0

Υπάρχει, ίσως, ένας παράλληλισμός μεταξύ της καραντίνας και των έργων του καλλιτέχνη Marcel Alcalá. Οι τέσσερις τοίχοι, η αίσθηση του εγκλεισμού, η απομόνωση – όλα γίνονται αισθητά στην ατομική έκθεση του, στη Night Gallery του Λος Άντζελες. Ακόμα και ο τίτλος της έκθεσης, Solita, εκφράζει την τρέχουσα κατάσταση που όλοι βιώνουν.

Αν και τα έργα έγιναν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, υπάρχουν ελάχιστες εμφανείς αναφορές στην πανδημία του κορωνοϊού. Αυτό που αναδύεται μέσα από τους πίνακες και τα κεραμικά που εκτίθενται είναι ένας ήσυχος, αθόρυβος, ακατέργαστος, υποσυνείδητος φόβος.

Η παλέτα του Alcalá θυμίζει τον Ματίς. Ωστόσο τα θέματα που απεικονίζει κατοικούν στη σαφώς πιο σύγχρονη σφαίρα των luchadores και των τατουάζ, ενώ το οπτικό του λεξιλόγιο χαρακτηρίζεται από μια παιχνιδιάρικη "ασέβεια"

Η παλέτα του Alcalá θυμίζει τον Ματίς. Ωστόσο τα θέματα που απεικονίζει κατοικούν στη σαφώς πιο σύγχρονη σφαίρα των luchadores και των τατουάζ, ενώ το οπτικό του λεξιλόγιο χαρακτηρίζεται από μια παιχνιδιάρικη «ασέβεια», με υποβόσκουσες αναφορές στον σουρεαλισμό, τον χρωματικό συμβολισμό της Σαντερία, την ποπ απεικόνιση, τη μεξικανική Huichol και τον φωβισμό.

Όταν ο André Breton έγραψε ότι ο σουρεαλισμός θα επιλύσει την αντίφαση μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, θα μπορούσε να είχε ένα τέτοιο έργο στο μυαλό του.

Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Lucy, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, View from my room, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Solita, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Luchador hasta el final, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Ego Death, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Spirit takes me, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, SAG on phone, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Payasa on 1st, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Jirafa Maricón, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Talk to my hand, 2020
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá Facebook Twitter
Marcel Alcalá, Eastside Clown, 2020

Η έκθεση του Marcel Alcalá: Solita συνεχίζεται στη Night Gallery (2276 E 16th St, Downtown, Los Angeles) μέχρι τις 16 Ιανουαρίου.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι φιγούρες στους πίνακες του Κώστα Λάβδα ασφυκτιούν και σε προκαλούν να τις κοιτάξεις

Εικαστικά / Οι φιγούρες στους πίνακες του Κώστα Λάβδα ασφυκτιούν και σε προκαλούν να τις κοιτάξεις

«Θέλω τα έργα μου να λειτουργούν ως αφορμές προσωπικής και συλλογικής αυτογνωσίας»: Ο ζωγράφος Κώστας Λάβδας μιλά στη LiFΟ με αφορμή τη νέα του ατομική έκθεση «Άτη».
ΑΝΝΑ ΚΟΚΟΡΗ
«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Εικαστικά / «Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Ο ζωγράφος που είχε συνεργαστεί με τον Nick Cave στο πρότζεκτ «No more shall we part» συμμετέχει τώρα στην ομαδική έκθεση «Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» της γκαλερί Ζουμπουλάκη, με έργα από την καραντίνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ