H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope

H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
0

Μια δελεαστική έκθεση που θα μας ταξιδέψει στην Κωνσταντινούπολη την περίοδο λίγο πριν από την εκπνοή του 18ου αιώνα ετοιμάζει το Μουσείο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης με τίτλο «Thomas Hope. Σχέδια της Οθωμανικής Κωνσταντινούπολης». Ο Thomas Hope (1769-1831) ήταν Βρετανός ολλανδικής καταγωγής και γόνος οικογένειας μεγιστάνων τραπεζιτών. Οι εύποροι νέοι την εποχή εκείνη συνήθιζαν να κάνουν το Grand Tour – ταξίδευαν για ένα-δυο χρόνια στην Ιταλία, στην Ελλάδα και στη Μέση Ανατολή, αναζητώντας τα μυστικά των αρχαίων πολιτισμών. Το ίδιο έκανε και ο Hope λίγο μετά τη Γαλλική Επανάσταση, το 1795, και ταξίδεψε στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στην Αίγυπτο και στην Αραβία. Η έκθεση εστιάζει στο υλικό που είδε και κατέγραψε από την Οθωμανική Κωνσταντινούπολη.


Ο Hope ήταν ένας άνθρωπος πάρα πολύ προικισμένος – ήταν ιδιαίτερα καλός στη ζωγραφική, ήταν συλλέκτης αρχαιοτήτων, γλυπτών και έργων Ευρωπαίων ζωγράφων, ασχολούνταν με τη διακόσμηση και σχεδίαζε έπιπλα, τα οποία, μαζί με τις συλλογές του, εκτέθηκαν το 2008 στο Victoria & Albert Museum. Στον τομέα της διακόσμησης υπήρξε από τους προπομπούς του νεοκλασικού στυλ, ανέτρεψε τα καλλιτεχνικά δεδομένα της εποχής του και άφησε το στίγμα του στην καλλιτεχνική περίοδο Regency. Το στυλ του είναι ιδιαίτερα επηρεασμένο απ' όσα είδε τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κωνσταντινούπολη, όταν τις επισκέφθηκε. Κατά τη διάρκεια του Grand Tour, σχεδίασε με ιδιαίτερη επιμέλεια συνολικά 350 υδατογραφίες και σχέδια με σινική μελάνη που απεικόνιζαν ποικίλα θέματα από τις περιοχές που επισκέφθηκε. Επιστρέφοντας, τα ταξινόμησε και τα φύλαγε στην προσωπική του βιβλιοθήκη σε πέντε δερματόδετους τόμους.

H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Ελληνικές παραθαλάσσιες επαύλεις ή γιαλιά στο Βόσπορο Υδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27338 τ. V

Ο επισκέπτης θα δει, τοπογραφικά σχεδιαγράμματα και διπλωτά πανοράματα της Κωνσταντινούπολης, επιμέρους απόψεις από διάφορες γειτονιές της Κωνσταντινούπολης, μνημεία, ναούς, οθωμανικά παλάτια –ανάμεσά τους το Τοπ Καπί, όπως ήταν πριν από τη φωτιά που κατέστρεψε ένα μέρος του γύρω στο 1860–, αίθουσες του Σεραγιού, πύλες, τζαμιά, ταφικά μνημεία, υπαίθριες κρήνες –δύο από τις οποίες δεν υπάρχουν πια–, πύλες, τα γιαλιά πάνω στον Βόσπορο και τις βάρκες διασκεδάσεων του Σουλτάνου που ο Hope περιγράφει με μεγάλη λεπτομέρεια.


Μετά τον θάνατο του Hope φαίνεται ότι το σύνολο των σχεδίων πουλήθηκε από τους κληρονόμους του και στη συνέχεια τα ίχνη τους χάθηκαν. Τελικά, έφτασαν στα χέρια του Αντώνη Μπενάκη, ο οποίος τα αγόρασε με τη βοήθεια του Δαμιανού Κυριαζή και βρίσκονταν στη Βιβλιοθήκη του Μουσείου Μπενάκη. Το 1984, η δρ Φανή Μαρία Τσιγκάκου, που είναι η υπεύθυνη της συλλογής των ζωγραφικών έργων του Μουσείου Μπενάκη, ανακάλυψε αυτούς τους πέντε τόμους. Τα βιβλία δεν είχαν υπογραφή, αλλά είχαν το μονόγραμμα της οικογένειας, το οποίο η κ. Τσιγκάκου αποκρυπτογράφησε, αποδίδοντας τα έργα που περιλαμβάνονταν στους πέντε τόμους στον Thomas Hope. Έκτοτε, ορισμένα έργα έχουν δημοσιευθεί –κυρίως αυτά που αφορούν την Ελλάδα–, ενώ αυτά που αφορούν την Κωνσταντινούπολη είναι η πρώτη φορά που θα εκτεθούν σε ευρεία κλίμακα και θα αναδειχθούν – ορισμένα σχέδια από την Πόλη είχαν παρουσιαστεί το 2008 στο Victoria & Albert Museum.

H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Άποψη της κρήνης στην είσοδο του ανακτόρου του ΤοπκαπίΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27354 τ. V


Με μεγάλη χαρά βγάζουμε υλικό του Μουσείου για να το δει το κοινό. Αυτό είναι κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε, γιατί στο Μουσείο Μπενάκη, εκτός από τις μόνιμες συλλογές, υπάρχει ένα μεγάλο σώμα ζωγραφικών έργων που βρίσκεται στις βιβλιοθήκες και τα συρτάρια» τονίζει η κ. Μίνα Μωραΐτου. Πρόκειται να εκτεθούν εξήντα έργα που δείχνουν την Κωνσταντινούπολη γύρω στα 1796-97. Τότε Σουλτάνος ήταν ο Σελίμ Γ', από τους πρώτους μεταρρυθμιστές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και προπομπός των πολλών μεταρρυθμίσεων που επρόκειτο να γίνουν κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Μέσα από τα έργα προβάλλει η μορφή που είχε η Κωνσταντινούπολη εκείνη την εποχή, με κτίρια που σώζονται μέχρι σήμερα και άλλα που δεν υπάρχουν πια.


Ο επισκέπτης θα δει, χωρισμένα σε πέντε κύριες ενότητες, τοπογραφικά σχεδιαγράμματα και διπλωτά πανοράματα της Κωνσταντινούπολης, επιμέρους απόψεις από διάφορες γειτονιές της Κωνσταντινούπολης, μνημεία, ναούς, οθωμανικά παλάτια –ανάμεσά τους το Τοπ Καπί, όπως ήταν πριν από τη φωτιά που κατέστρεψε ένα μέρος του γύρω στο 1860–, αίθουσες του Σεραγιού, πύλες, τζαμιά, ταφικά μνημεία, υπαίθριες κρήνες –δύο από τις οποίες δεν υπάρχουν πια–, πύλες, τα γιαλιά πάνω στον Βόσπορο και τις βάρκες διασκεδάσεων του Σουλτάνου που ο Hope περιγράφει με μεγάλη λεπτομέρεια. Ο Hope ζωγράφισε, επίσης, λεπτομέρειες από τα μαγαζιά της αγοράς, καφενεία, εικόνες με τους διάφορους τύπους της Κωνσταντινούπολης, άνδρες, γυναίκες με παιδιά, παραστάσεις με ενδυμασίες και αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες συνοδευόμενες από μακροσκελείς περιγραφές με επεξηγήσεις και σχόλια. Η ποιότητα της ζωγραφικής του είναι εξαιρετική και το σύνολο των έργων, εκτός από πληροφορίες, προσφέρει και αισθητική χαρά στους φιλότεχνους. Τα περισσότερα από τα σχέδια υπάρχουν σε δύο εκδοχές: σχέδια με σινική μελάνη, τα οποία έχουν περισσότερες λεπτομέρειες, και στη συνέχεια έχουμε το ίδιο θέμα δοσμένο με υδατογραφία που αποδίδει την ατμόσφαιρα.

H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Άποψη των Γλυκών Νερών της Ευρώπης ή ΚαγίτχανεΥδατογραφία σε χαρτί.Αρ. Ευρ. 27362 τ. V


Την έκθεση θα συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος με εισαγωγικά κείμενα από τις επιμελήτριες της έκθεσης, Φανή Μαρία Τσιγκάκου, δρ Ιστορίας της Τέχνης, και Μίνα Μωραΐτου, επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης. Σχεδόν το σύνολο των έργων που περιλαμβάνει ο κατάλογος δημοσιεύεται για πρώτη φορά, προσθέτοντας, σε αυτές άλλων περιηγητών, πολύτιμες πληροφορίες για την Κωνσταντινούπολη και προκαλώντας το ενδιαφέρον των μελετητών του οθωμανικού πολιτισμού. Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, του Γραφείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Πρεσβείας στην Αθήνα και της Πρεσβείας της Τουρκίας στην Αθήνα και είναι πιθανό στη συνέχεια να παρουσιαστεί και στην Κωνσταντινούπολη, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από την επιστημονική κοινότητα της Τουρκίας. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Τετάρτη 23 Μαρτίου, ενώ κατά τη διάρκειά της θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις για το κοινό.

 

H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Ταφικό μνημείο στο ΣκουτάριΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27372 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Τα διαμερίσματα της μητέρας του σουλτάνου στο θερινό ανάκτοροΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27368 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Άποψη της κοιλάδας Σουλτανιγιέ στην Ασιατική ακτή,Υδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27339 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Άποψη της πλατείας του ΤοπχανέΥδατογραφίΑ σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27327 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Η κρήνη Μπερεκετζαντέ στην περιοχή του ΓαλατάΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27366 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Η κρήνη στην είσοδο του ανακτόρου του ΤοπκαπίΣχέδιo με υδρόχρωμα και σέπια σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27082 τ. Ι
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Άποψη ενός περιπτέρου στον κήπο του ΤοπκαπίΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27093 τ. I
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Αρχιτεκτονικές Λεπτομέρειες από τζαμιά, κρήνες και ταφικά μνημείαΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27359 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Το τζαμί του μεγάλου βεζίρη Σοκολλού Μεχμέτ Πασά γνωστό και ως ΑζαπκαπίΥδατογραφία σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27331 τ. V
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Οι βάρκες αναψυχής του σουλτάνουΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27105 v. II
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Ταξιδιώτες αναπαύονται στη ΡωμυλίαΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27056 τ. I
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Διάφορες τουρκικές ενδυμασίεςΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27107 τ. II
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Διάφορες ενδυμασίες της ΚωνσταντινούποληςΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27112 τ. I
H Κωνσταντινούπολη πριν το τέλος του 18ου αιώνα στα λεπταίσθητα σχέδια του Thomas Hope Facebook Twitter
Πανοραμική άποψη της Κωνσταντινούπολης από το ΠέραΣχέδιο με μελάνι σε χαρτίΑρ. Ευρ. 27187 τ. IV

 

 

Info:

Thomas Hope. Σχέδια της Οθωμανικής Κωνσταντινούπολης

Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης / Μουσείο Μπενάκη - Κτηριακό Συγκρότημα Κεραμεικού

Αγ. Ασωμάτων 22 & Διπύλου 12
τηλ 210 325 1311

Διάρκεια: 24/03/2016 - 25/09/2016 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο*, Κυριακή: 9:00 - 17:00
Μ. Πέμπτη: 10:00 -18:00
Μ. Παρασκευή: 12:00 - 18:00
Μ. Σάββατο: 10:00 - 16:00

Εισητήριο

Γενική είσοδος : € 7
Μειωμένο : € 5
Δημοσιογράφοι : € 1

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ