Gallery Walk

Gallery Walk Facebook Twitter
Ελένη Θεοφυλάκτου «Newslater» / A. Antonopoulou Art
0

Susan Rothenberg

BERNIER/ELIADES
Επταχάλκου 11, Θησείο, 210 3413935.
Μέχρι 20/03.

Η Susan Rothenberg ζει από το 1989 σε ένα ράντσο στο Νέο Μεξικό, ιδανικό μέρος για να παρατηρήσει το φυσικό περιβάλλον και να εστιάσει στην τοπική πανίδα. Στα έργα της άλογα, σκύλοι, φίδια και άνθρωποι αποδίδονται αφαιρετικά, διατηρώντας όμως πολύ έντονα το στοιχείο της κίνησης. Η Rothenberg καταφέρνει, με μια φαινομενική παιδικότητα στον τρόπο χειρισμού του μέσου, αδρές πινελιές και περιορισμένη χρήση χρώματος, να δώσει ένα πολύ δυναμικό και έντονο αποτέλεσμα. Αν σας αρέσει η ζωγραφική, μη χάσετε την ευκαιρία να δείτε τα έργα αυτής της ώριμης ζωγράφου που ξεχωρίζει γιατί χειρίζεται επιδέξια ένα κοινότοπο θέμα.

Ομαδική
«Giving Head»

THE BREEDER
Ευμορφοπούλου 6, Ψυρρή, 210 3317527-8.
Μέχρι 15/03.

Uwe Henneken, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Παναγιώτης Λουκάς, Mindy Shapero: Τέσσερις καλλιτέχνες και συνεργάτες της γκαλερί παρουσιάζουν τη δουλειά τους με κοινό γνώμονα την ιδιαίτερη και προσωπικά ιδιοσυγκρασιακή προσέγγισή τους. Καταστάσεις ελαφράς αγωνίας (παρουσία του χιούμορ), ιδιαίτερης ερημιάς εν μέσω μιας άκρως πλουραλιστικής και καταναλωτικής κοινωνίας, για την οποία όμως φαίνεται να απολογούνται, χρησιμοποιώντας την, παρ’ όλα αυτά, στο έπακρο. Η μέρα της κρίσης μοιάζει να είναι κοντά, μασώντας τσιχλόφουσκα, και η καλή χρήση της φόρμας που έχουν στα χέρια τους αυτοί οι καλλιτέχνες ενδυναμώνει το περιεχόμενό τους. Ένα άλλο κοινό στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα των έργων του κάθε καλλιτέχνη, στην έκθεση αλλά και ως κύριο συστατικό του έργου τους. M.M.

Ελένη Θεοφυλάκτου
«Newslater»

Α.ANTONOPOULOU.ART.
Αριστοφάνους 20 (4ος ορ.), Ψυρρή, 210 3214994.
Μέχρι 15/03.

Σε μια γκαλερί γεμάτη σχέδια ακόμα και στα πιο αναπάντεχα σημεία, μικρά κορίτσια με κοτσίδες μπλεγμένα με πουλιά και ήρωες σε παράδοξες σκηνές με αφύσικα αντικείμενα παραπέμπουν στο φανταστικό κόσμο του παραμυθιού. Όμως, όπως τα παραμύθια εμπεριέχουν συγκαλυμμένες πράξεις βίας, διακρίσεων και αδικίας, έτσι και τα σχέδια της εικαστικού, αποσπασμένα από φόντο και περιβάλλοντα, αναφέρονται στον εγκλεισμό και τη μοναχικότητα ως τρόπο επικοινωνίας και αντίστασης στην κουλτούρα του ομογενοποιητικού lifestyle. Το κρυπτικό στήσιμο της έκθεσης συμβάλλει στην έννοια της ενδοσκόπησης και της αγωνίας, με αποκορύφωμα το σημείο προβολής του βίντεο, ενός έργου με χιούμορ και συνειρμούς.

Γιάννης Μελανίτης
«Οδυσσέας ως Φάουστ»

E31
Ευριπίδου 31-33 & Αθηνάς, 2ος όρ., 210 3210881.
Μέχρι 15/03.

Ένα κλαδί δέντρου μήκους 2,5 μέτρων επικαλυμμένο με θειάφι. Δίπλα από το κλαδί, μια πρασινοκίτρινη μικρή φιγούρα με το ένα πόδι ατροφικό και χαραγμένο στο πρόσωπο εισάγει το θεατή σε αυτό που ο καλλιτέχνης αντιμετωπίζει σε αυτή την τελευταία ενότητα του έργου του, τη «Χώρα του Κανένα». Άλλη μια χαρακτηριστική πρασινοκίτρινη φιγούρα, ένα γλυπτό μεγάλων διαστάσεων, μία άφυλη μορφή και δύο βάσεις πάνω στις οποίες είναι τοποθετημένα δύο άμορφα, σχεδόν εμβρυακής μορφής, κεφάλια, φτιαγμένα από φρέσκο πηλό, που έχουν αφεθεί να ξεραθούν φυσικά. Η δουλειά παρουσιάζεται σε μία γκαλερί που μπορεί να χαρακτηριστεί εναλλακτικός χώρος, δείχνοντας έργα που ξεφεύγουν από την εμπορική απήχηση, με θάρρος. M.M.

Ανδρέας Κασάπης
«Bones are tight»

LORAINI ALIMANTIRI/GAZON ROUGE
Βίκτωρος Ουγκό 15, Μεταξουργείο, 210 5248077.
Μέχρι 22/03.

Ο τίτλος της έκθεσης δεν είναι αλληγορικός. Ο Ανδρέας Κασάπης σχεδίασε έναν ήρωα με σκοπό να διαταράξει την ιδεατή εικόνα του ανθρώπινου σώματος. Αποστεωμένες μορφές με εμβόλιμα στοιχεία της γραφιστικής του 1970 υπενθυμίζουν τη φθαρτότητα της ύλης καθώς και προσωπικές στιγμές κατά τις οποίες, βυθισμένοι στις σκέψεις μας, χάνουμε την επαφή με το σώμα μας. Οι ανατυπώσεις από παιδικά βιβλία και από φωτογραφίες του ίντερνετ αναφέρονται στη διαδικασία της μνήμης. Με τα έργα αυτά ο Α. Κασάπης προσπαθεί να οπτικοποιήσει τη στιγμή κατά την οποία αυτό που μας μένει σαν ανάμνηση δεν είναι το περιεχόμενο μιας εικόνας αλλά η αίσθηση που αυτή αποπνέει. Μια ηχητική εγκατάσταση, ένα υποτονικό βουητό, περικλείει τις δυο αίθουσες, όπου ο καλλιτέχνης φαίνεται να είναι ο ίδιος παρών μέσα σε αυτές σχεδόν σωματικά.

Απόστολος Καρακατσάνης
Αντώνης Ντόνεφ

Α.Δ.
Παλλάδος 3, Ψυρρή, 210 3228785.
Μέχρι 15/03.

Μοντερνισμός και βιομηχανικός πολιτισμός. Οι ατομικές εκθέσεις των δύο εικαστικών επαναφέρουν στοιχεία των αρχών του 20ού αιώνα. Ο Απόστολος Καρακατσάνης, με ζωγραφική σε επεξεργασμένο αλουμίνιο, μας θυμίζει ότι οι απλές γραμμές με τη χρήση χρώματος μπορούν να είναι και αυτές σημαίνοντα που καθιστούν μη απαραίτητη την ύπαρξη ξεκάθαρου περιεχομένου. Ο Αντώνης Ντόνεφ μπλέκει λόγο και εικόνες του βιομηχανικού πολιτισμού με το ελεύθερο σχέδιο και δημιουργεί ένα οπτικό αποτέλεσμα που συγχύζει ευχάριστα την όραση. Industrial αναφορές με παρουσία συναισθήματος, αποτελούν ενδιαμέσως ένα ενδιαφέρον μάθημα ιστορίας με διακριτικές προσωπικές εξομολογήσεις.

H.O.P.E.
«The sun may not shine tomorrow so suck my dick»

Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι.
Σαβ. 12:00-18:00. Μέχρι 06/03

Ο H.O.P.E. είναι περισσότερο γνωστός από την ιδιότυπη τέχνη του στους δρόμους της Αθήνας: ένα συνονθύλευμα α/μ φωτογραφίας, ειρωνείας και συναισθηματικής φόρτισης. Στην πρώτη του ατομική έκθεση μεταφέρει την ιδέα του δρόμου και τη λειτουργία της τέχνης του στο χώρο της γκαλερί. Σχέδια με χρωματιστά μολύβια σε χαρτί, μίνιμαλ και γκροτέσκα, αναρτημένα χωρίς κορνίζα, επεκτείνονται στους τοίχους της γκαλερί. Λέξεις, σχεδία και βίντεο απεκδύονται την ατομικότητά τους και λειτουργούν σαν σύνολο. Για τον καλλιτέχνη οι λέξεις είναι καρφιά που έχουν την ιδιότητα να ίπτανται επάνω από τον τυποποιημένο κόσμο της σύγχρονης χαρούμενης κοινωνίας και η τέχνη είναι αναγκαία όσο και η αναπνοή.

Ομαδική
«My dear Deer»

QBOX
Αρμοδίου 10, Βαρβάκειος πλατεία, 211 1 199991.
Μέχρι 15/03.

Η έννοια της ταυτότητας και του κοινωνικού φύλου αποτελεί τον άξονα γύρω από τον οποίο κινούνται τα έργα της ομαδικής έκθεσης «My dear Deer». Ανερχόμενοι ξένοι εικαστικοί με μέσο τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, το βίντεο καθώς και με την παράθεση αντικειμένων, σχολιάζουν τη διαμόρφωση του εγώ σε σχέση με το σωματικό σχηματισμό, το πρότυπο του άλλου και το ναρκισσισμό. Η ομοφυλοφιλία αποτελεί βασικό πρίσμα μέσα από το οποίο φιλτράρεται η αισθητική των περισσότερων έργων χωρίς, ωστόσο, να φετιχοποιείται. Μην παραλείψετε να δείτε το σχεδόν διαλογιστικό βίντεο της Susane Winterling και το φωτογραφικό λεύκωμα του Slava Mogutin, ο οποίος κατηγορήθηκε για «ανοιχτή και εσκεμμένη περιφρονητική αντιμετώπιση των γενικώς αποδεκτών ηθών».

TIP:

Στην πρώτη έκθεση που θα μπείτε, αναζητήστε τον δωρεάν Χάρτη Σύγχρονης Τέχνης. Θα σας βοηθήσει πολύ να εντοπίσετε τις γκαλερί.
Οι γκαλερί είναι ανοιχτές μέχρι τις 16:00, με εξαίρεση την Κωνσταντινουπόλεως 44 (μέχρι τις 18:00).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ