Φουγάρο: Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στον χώρο πολιτισμού του Ναυπλίου

Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Τι να πεις γι’αυτό το μέρος-τοπόσημο που όλοι αγαπήσαμε 10 χρόνια πριν και που ανταποκρίθηκε σε όλα όσα υποσχόταν και στην πραγματικότητα έκανε ακόμα περισσότερα.
0

Τι να πεις γι’αυτό το μέρος-τοπόσημο που όλοι αγαπήσαμε δέκα χρόνια πριν και ανταποκρίθηκε σε όλα όσα υποσχόταν – στην πραγματικότητα έκανε ακόμα περισσότερα.

Ο λόγος για το Φουγάρο στο Ναύπλιο, ο πολυχώρος-πολιτιστικό κέντρο αλλά και υπέροχο σημείο συνάντησης φίλων και οικογενειών. Σημείο συνεύρεσης καταρχάς χάρη στο μπιστρό, που έχει πολύ καλή κουζίνα και κάβα κρασιών και ενδείκνυται τόσο για βραδινές εξόδους όσο και για brunch το Σαββατοκύριακο, αλλά και χάρη σε όλα όσα το πλαισιώνουν, από μουσικές βραδιές μέχρι οτιδήποτε συνδέεται με την τέχνη.

Ο στόχος της Φλωρίκας Κυριακοπούλου, που το ίδρυσε και το χρηματοδοτεί, ήταν η τέχνη, να το αναδείξει με κάθε δυνατό τρόπο ως εκθεσιακό χώρο, κυρίως μέσω των καλλιτεχνικών εργαστηρίων για μικρούς αλλά και μεγάλους μαθητές που οργανώνει, αν και θα έλεγες ότι η έμφαση δίνεται στους μικρούς φίλους του Φουγάρου, παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, κι αυτό είναι σημαντικό αφού αποτελούν το μέλλον και πρέπει να έρθουν όσο πιο νωρίς γίνεται σε επαφή με την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργικότητα.

Ωστόσο δεν είναι καθόλου λίγοι και οι ενήλικες που συρρέουν στις εγκαταστάσεις του για ζωγραφική, κεραμική και σεμινάρια κάθε είδους. Η βιβλιοθήκη, που είναι πλήρης, συνεχώς εμπλουτίζεται με βιβλία για όλες τις ηλικίες αλλά και με διεθνή έντυπα για την τέχνη.

Όλη η ιδέα για τη δημιουργία του Φουγάρου ξεκίνησε από την αγάπη της για την καλλιτεχνική έκφραση, την ανάγκη συντήρησης του υλικού πολιτισμού.

Δεν ήταν αυτονόητη η επιτυχία του Φουγάρου, ούτε κατέκτησε τους Ναυπλιώτες αμέσως. Ακόμα και σήμερα, δέκα χρόνια μετά, αρκετοί δεν έχουν πατήσει το πόδι τους ποτέ εκεί. Χρειάστηκε αγώνας από τη δημιουργική ομάδα της Κυριακοπούλου για να αρχίσουν να το εμπιστεύονται.

Κι όμως, σταδιακά έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής του υπέροχου Ναυπλίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Θες γιατί τα παιδιά έφεραν τους γονείς, θες γιατί οι πρώτοι νέοι που πήγαν εκεί για βραδιές τζαζ και τις αμέτρητες συναυλίες που έχει φιλοξενήσει μέσα στα χρόνια, έγιναν γονείς και τώρα πηγαίνουν τα παιδιά τους, θες γιατί το Φουγάρο αγκαλιάζει κάθε σοβαρή πρωτοβουλία για κοινωνικά θέματα;

Όποιος και να 'ναι ο λόγος, έχει καταφέρει να κατακτήσει κάτι περισσότερο από ένα όνομα, καλύπτοντας ένα μέρος του ελλείμματος πολιτιστικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας, προσπαθώντας και θέτοντας ακόμα περισσότερους στόχους.

Είναι, βέβαια, και η οικολογική συνείδηση της Φλωρίκας Κυριακοπούλου, που ελέγχει πλήρως καθετί που φυτεύεται στους χώρους, κάθε δέντρο και φυτό που θα μπει μέσα στον χώρο.

Μάλιστα, πρόσφατα υπενοικίασε μια παλιά μάντρα ακριβώς δίπλα, τοποθέτησε εκεί μια οθόνη θερινού κινηματογράφου (με την επιμέλεια του Φίλιππου Κουτσαφτή) και δημιούργησε ένα ολόκληρο πάρκο. Οι δε αιωνόβιες ελιές της περιοχής τροφοδοτούν με λάδι υψηλής ποιότητας και το εστιατόριο. Άλλωστε όλη η ιδέα για τη δημιουργία του Φουγάρου ξεκίνησε από την αγάπη της για την καλλιτεχνική έκφραση, την ανάγκη συντήρησης του υλικού πολιτισμού. Εργάστηκε χρόνια στην οικογενειακή επιχείρηση συγκομιδής αγροτικών προϊόντων της περιοχής και όταν είδε να καταστρέφεται η βιομηχανική μονάδα του θρυλικού «Κύκνου» αποφάσισε να σώσει το εργοστάσιο κονσερβοποιίας ντομάτας που προϋπήρχε στον χώρο του σημερινού Φουγάρου. Και το πέτυχε αναπαλαιώνονοντας τις εγκαταστάσεις και διατηρώντας παράλληλα την επιβλητική υψικάμινο.

Αυτή έδωσε το όνομα στο όλο εγχείρημα και παραπέμπει στο κάπνισμα, θυμίζοντας παράλληλα μια παλιά οικογενειακή επιχείρηση καπνών που χάθηκε στην Καβάλα, μια ιστορία που φαίνεται να την πονάει όταν την αφηγείται.

Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Θα έλεγες ότι η έμφαση δίνεται στους μικρούς φίλους του Φουγάρου, παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, κι αυτό είναι ουσιαστικό, καθώς αποτελούν το μέλλον, γι' αυτό πρέπει να έρθουν όσο πιο νωρίς γίνεται σε επαφή με την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργικότητα.

Επέλεξε να γιορτάσει με φίλους πολλούς τα δέκα χρόνια του Φουγάρου. Μας υποδέχτηκε στον επιβλητικά και γιορτινά φωτισμένο χώρο - με την υπογραφή της ομάδας Beforelight - για να τα πούμε και να κάνει έναν απολογισμό όλων αυτών των ετών.

Στην γκαλερί (όπου έχουμε δει εξαιρετικές εκθέσεις – θυμάμαι εκείνη για τον Τσεκλένη και πέρσι το «Reds») μας περίμενε μια νέα έκθεση του Λευτέρη Ολύμπιου, στο σαλόνι του μπιστρό μια άλλη της Γερμανίδας Brigitte Hofherr με θέμα την ντομάτα και μια εξαιρετική βραδιά μπλουζ με το εκπληκτικό μουσικό δίδυμο των Jolly Jumper και Big Moe που παίζουν μαζί από το 1965!

Δημιούργησαν μια μαγική ατμόσφαιρα για τους επισκέπτες της επετειακής βραδιάς, αν και μαγικό είναι πάντα το Ναύπλιο, ιδίως ένα ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο όπως εκείνο που βρεθήκαμε εκεί.

Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Σταδιακά το Φουγάρο έγινε αναπόσπαστο μέρος της ζωής του υπέροχου Ναυπλίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Η οικολογική συνείδηση της Φλωρίκας Κυριακοπούλου ελέγχει πλήρως καθετί που φυτεύεται στους χώρους.
Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Το Φουγάρο αγκαλιάζει κάθε σοβαρή πρωτοβουλία για κοινωνικά θέματα. Για μια σειρά λόγων έχει καταφέρει να κατακτήσει κάτι περισσότερο από ένα όνομα.
Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Δεν ήταν αυτονόητη η επιτυχία του Φουγάρου ούτε κατέκτησε τους Ναυπλιώτες αμέσως. Ακόμα και σήμερα, δέκα χρόνια μετά, αρκετοί δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στον χώρο. Χρειάστηκε αγώνας από τη δημιουργική ομάδα της Κυριακοπούλου για να αρχίσουν να τον εμπιστεύονται.
Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Στον επιβλητικά και γιορτινά φωτισμένο χώρο γίνεται ένας απολογισμός όλων αυτών των ετών.
Γιορτάζοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο εμβληματικό χώρο του Ναυπλίου Facebook Twitter
Σημείο συνεύρεσης καταρχάς χάρη στο μπιστρό, που έχει πολύ καλή κουζίνα και κάβα κρασιών και είναι ιδανικό τόσο για βραδινές εξόδους όσο και για brunch το Σαββατοκύριακο.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ