The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου

The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
0
The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
Ποια είναι η κεντρική ιδέα της έκθεσης;

Η έκθεση προέκυψε από συζητήσεις που έχουμε κάνει τους τελευταίους μήνες και ξεκινάει με αφορμή τον υλικό πολιτισμό και τη ζωή των αντικειμένων. Χαρακτηρίζεται από μια αίσθηση απουσίας και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα έργα της έκθεσης, ενώ κατασκευάζονται σωματικά-χειροτεχνικά, τελικά καταλήγουν να είναι πνευματικά προϊόντα.

Ποιους καλλιτέχνες θα φιλοξενήσετε;

Στην έκθεση συμμετέχουν οι Νατάσα Μπιζά, Αλεξία Καραβέλα, Κώστας Ρουσσάκης, Κοσμάς Νικολάου, Πάκυ Βλασσοπούλου και το φωνητικό σύνολο ΕξΗ. Τα έργα επιλέχθηκαν σπονδυλωτά, με στόχο να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη αφήγηση. Γνωρίζαμε από καιρό τη δουλειά σχεδόν όλων των καλλιτεχνών και το κάθε έργο θα μπορούσε να είναι και η αφορμή για την έκθεση. Ιδιαίτερη αναφορά θα θέλαμε να κάνουμε στο φωνητικό σύνολο ΈξΗ, που με τη συμμετοχή του ενίσχυσε την αίσθηση που είχαμε για την έκθεση.

Τελικά, η ταυτότητα μας διαμορφώνεται απο τα έργα τέχνης;

Η ενασχόληση με την τέχνη και τα πολιτιστικά προϊόντα προκαλεί σκέψεις –όσο ασχολούμαστε διαμορφώνουμε απόψεις και οπτικές–, αυτό το γεγονός δεν μπορεί παρά να διαμορφώνει την ταυτότητά μας. Αν σκεφτούμε π.χ. τον κινηματογράφο, που έχει μεγάλη απήχηση, κατανοούμε πώς ένα έργο τέχνης μπορεί να μας επηρεάσει. Και τα εικαστικά έχουν αυτήν τη δυνατότητα, όπως όλες οι τέχνες. Χρειάζεται μια εισαγωγή στον κόσμο τους και στο λεξιλόγιό τους. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορούμε να δουλέψουμε όλοι οι καλλιτέχνες, ειδικά στην Αθήνα που έχει μικρή κλίμακα. Στο «3 137» προσπαθούμε να κινηθούμε προς τα εκεί, μιλώντας με τους γείτονες και με όσο περισσότερους επισκέπτες γίνεται, και αναρωτιόμαστε πώς αυτή η επικοινωνία μπορεί να γίνει καλύτερα και πιο πλατιά.

Η τέχνη έχει καθήκον να αντιδράσει στα γεγονότα των ημερών;

Οι καλλιτέχνες ως πολίτες και ως σκεπτόμενοι εργαζόμενοι καλούνται να τοποθετούνται και να αναπτύσσουν τον δημόσιο διάλογο πάνω σε ειδικά και γενικότερα θέματα. Πολλές φορές και τα έργα καταπιάνονται με φλέγοντα θέματα. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Επίσης, το καλλιτεχνικό έργο του καθενός έχει κάποιες φορές άλλους χρόνους και άλλο περιεχόμενο, χωρίς αυτό να του απαγορεύει την τοποθέτηση και τη συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Η επικοινωνία, η συνεύρεση και η δικτύωση της σκέψης σε τοπικό, αρχικά, επίπεδο, αλλά και σε μεγαλύτερη κλίμακα, είναι μια απάντηση στα μεγάλα οικονομικά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε και στην κρίση της δημοκρατίας. Ο διάλογος και οι υγιείς κανόνες είναι πολύ καλό να ενισχύονται και να θεσμοθετούνται, περισσότερο ή λιγότερο όλοι μπορούμε να συμμέτεχουμε σε αυτό.

Τι θα δείξετε στη φουάρ Sluice του Λονδίνου;

Η συγκεκριμένη φουάρ είναι μικρής κλίμακας και γίνεται για ανεξάρτητους, μη κερδοσκοπικούς χώρους. Πραγματοποιείται στη διάρκεια του FriezeWeek και αποτελεί για μας πρόκληση να δούμε πώς μπορούμε να σταθούμε σε μια μητρόπολη. Πήραμε το ρίσκο να πάμε με μια συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών και από το preview που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο εργαστήριο πιστεύουμε πως το πείραμα πέτυχε. Ανυπομoνούμε να γνωρίσουμε ανθρώπους που έχουμε παρόμοιες ανησυχίες για την αυτονόμηση του καλλιτεχνικού έργου και τη βιωσιμότητα μέσα στον χώρο της τέχνης.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ