Η ηθική της φροντίδας και το θάρρος της αυτοδιαχείρισης Facebook Twitter

Επίσκεψη σε δύο εικαστικές εκθέσεις που δεν έχουν καμιά συνάφεια μεταξύ τους

0

Η Μάργκαρετ Κέννα, Αυστραλή στην καταγωγή, αλλά Αγγλίδα καθ’ όλα τα άλλα, έφτασε στην Ανάφη τον Μάιο του 1966 για την εκπόνηση της επιτόπιας έρευνας στην οποία θα βασιζόταν η διατριβή της στην Ανθρωπολογία. «Είναι πιθανό να πήγε στην Ανάφη, επειδή ήταν το νησί με τον μικρότερο αριθμό κατοίκων στις Κυκλάδες, αλλά και επειδή η πρόσβαση εκεί εξακολουθούσε να είναι λίγο πιο εύκολη απ’ ό,τι σε άλλα απομονωμένα νησιά του Αιγαίου, σαν τα Ψαρά ή την Κάσο. Κι έτσι, έζησε την “ακριτική ζωή” όπως οι ακρίτες κάτοικοι του νησιού, αλλά και την απομόνωση, όπως τη βίωναν οι εκεί εξόριστοι για πολιτικούς λόγους. Εκείνο όμως που κάνει τόσο ξεχωριστή την περίπτωσή της ήταν η δική της εμπλοκή με το αντικείμενο της μελέτης της: έπαψε να βλέπει τους κατοίκους του νησιού ψυχρά, σαν να ήταν απλά υποκείμενα μιας έρευνας. Και προσπαθούσε να ενταχθεί στην κοινωνία. Δεν επιδίωξε βέβαια να γίνει ένα μ’ εκείνους αλλά να αναπτύξει μαζί τους πιο προσωπικές σχέσεις» λέει η Ηλιάνα Φωκιανάκη, καλλιτεχνική διευθύντρια του State of Concept, που συνεπιμελείται την έκθεση με τους Piergiorgio Pepe και Ιορδάνη Κερενίδη, συλλέκτες και ιδρυτές του Phenomenon Anafi, ενός πρότζεκτ σύγχρονης τέχνης που διοργανώνεται στο νησί κάθε δύο χρόνια.

Η τωρινή έκθεση είναι η τρίτη κατά σειρά που διοργανώνεται στο πλαίσιο της ερευνητικής πλατφόρμας που δημιούργησε το State of Concept με τίτλο «The Bureau of Care», η οποία εξετάζει την πολιτική και ηθική της φροντίδας. Περιλαμβάνει υλικό από το φωτογραφικό αρχείο της Μάργκαρετ Κέννα (ένα μεγάλο μέρος του οποίου έχει δωρίσει η ίδια στο Μουσείο Μπενάκη) και υλικό από το υπόλοιπο επιστημονικό αρχείο της, το οποίο δώρισε στη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή στην Αθήνα. Η πρώτη διαπίστωση του επισκέπτη είναι ότι η φωτογραφική ματιά της Κέννα υπερβαίνει κατά πολύ το επίπεδο κάδρου και εστίασης που θα ήταν αναγκαίο για μια απλή επιστημονική καταγραφή ενός ανθρωπολογικού θέματος και καταλήγει πάντα σε ένα αποτέλεσμα που διαθέτει ψυχογραφικό βάθος και συλλαμβάνει μιαν αβίαστη (υπό την έννοια της αυθόρμητης) πραγματικότητα.

Margaret Kenna anafi Facebook Twitter
Η Margaret Kenna δαχτυλογραφεί σε μια ταράτσα, Απρίλιος 1967, Ανάφη, τραβηγμένη από τον Ros E. / Margaret Kenna typing on a terrace, April 1967, Anafi, taken by Ros E.

Ως καλοσυνάτη και εντελώς ανυποψίαστη αντίστιξη στέκονται πλάι στις φωτογραφίες της τα υπόλοιπα εκθέματα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει ένα γράμμα που γράφει στον πατέρα της ο κ. Βαφειάδης, στο σπίτι του οποίου στην Ανάφη διέμενε η Μάργκαρετ Κέννα. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο, γραμμένο με το γοητευτικό σκέρτσο καλλιγραφίας που διατηρούνταν ακόμα σε ακμή εκείνα τα χρόνια και με το οποίο ο αποστολέας απευθύνεται στον παραλήπτη σε μια άγνωστη για κείνον γλώσσα, την οποία σίγουρα δεν δύναται να διαβάσει και να αντιληφθεί. Ωστόσο, ο συντάκτης της επιστολής διατηρεί με κάθε επιμέλεια όλα τα σχήματα λόγου με τα οποία θα μπορούσε να εκφραστεί στα ελληνικά μια αβρότητα εξαιρετικής λεπτότητας, στην οποία περιλαμβάνονται πολύ συνηθισμένες καλοπροαίρετες σκέψεις (π.χ. ευχές για μακροζωία της κόρης, που τόσο αναπάντεχα βρέθηκε στην Ανάφη, διαβεβαιώσεις ότι εκείνη δεν διατρέχει κίνδυνο κ.λπ). Αλλά όλα αυτά διέπονται και από μια δωρικότητα στη διοχέτευση της «καλής ενέργειας», με αποτέλεσμα να δείχνει στα μάτια του επισκέπτη της έκθεσης ως μια αγνή εγκαρδιότητα σε ελεύθερη πτώση μέσα σε ένα βαθύ και σκοτεινό πολιτισμικό διάκενο, που μοιραία θα την καταπιεί ανελέητα.

Τρεις καλλιτέχνιδες, η Μαρία Βαρελά, η Ζωή Χατζηγιαννάκη και η Hellen Ascoli, «ανταποκρίνονται» με έργα τους στο φωτογραφικό υλικό και στα υπόλοιπα εκθέματα από το αρχείο της Μάργκαρετ Κέννα.

anafi women Facebook Twitter
Γυναίκες στην Ανάφη από το οικογενειακό αρχείο Βαφειάδου/ Women in Anafi courtesy of Vafeiadou family archive

Υφαίνοντας Ιστορίες: Η Margaret Kenna και η Ανάφη

Επιμέλεια: Ηλιάνα Φωκιανάκη & Phenomenon Anafi

Διοργάνωση σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη και με τη στήριξη των British Council και Βρετανικής Σχολής των Αθηνών.

Μέχρι 11 Σεπτεμβρίου 2021

Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σάβ. 17:00-21:00

State of Concept Athens - Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης, Τούσα Μπότσαρη 19, Κουκάκι, Αθήνα, 213 0318576, www.stateofconcept.org / [email protected]

ΟΣΟ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ, ΛΑΜΠΕΡΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ τείνουν να γίνονται πολυτελείς κατάλογοι ελκυστικών εμπορευμάτων των γκαλερί, τόσο αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις εκθέσεις σε αυτοδιαχειριζόμενους χώρους καλλιτεχνών. Είναι κάτι αυτονόητο να συμβαίνει, όταν αποζητά κάποιος μια αλήθεια που (θεωρητικά τουλάχιστον) διασώζεται ανυπότακτη από την οικονομία της τέχνης, προκειμένου να επιτελέσει τον πρωταρχικό της στόχο. Ωστόσο, και αυτές οι θαρραλέες αυτοπαρουσιάσεις δεν αντιτάσσονται πάντα στα πρότυπα που δημιουργούν οι θεωρούμενοι ως πιο «θεσμικοί» φορείς παρουσίασης της σύγχρονης τέχνης. Θα μπορούσε, μάλιστα, κάποιος να διακρίνει και μια σταθερή «συμπτωματολογία» τους, στο φάσμα της οποίας μια ελαφρά δυσλειτουργία (που επανεμφανίζεται όμως αρκετά συχνά για να την παραβλέπει κάποιος) είναι το να αυτοπαρουσιάζεσαι με μια γερή δόση φανφάρας, η οποία θα έμοιαζε με το να προσέρχεσαι σε ένα πάρτι πολύ πιο καλοντυμένος απ’ όσο θα απαιτούσαν οι περιστάσεις. Στο πλαίσιο της παρουσίασης έργων τέχνης αυτό θα μεταφραζόταν π.χ. με την προτίμηση να στήσεις το έργο σου σε ένα «υπόβαθρο» τόσο πολύ άχρηστα επιτηδευμένο, που αυτή η βάση να ανταγωνίζεται (αν όχι να καταπίνει) το ίδιο το έργο. Υπό αυτή την έννοια το πρώτο θετικό στοιχείο της ομαδικής έκθεσης «Πειράω» σε έναν αυτοδιαχειριζόμενο χώρο στην οδό Εμμανουήλ Μπενάκη είναι ότι γλιτώνει από το είδος της επιτήδευσης που προαναφέρθηκε και παρουσιάζει τα έργα χωρίς εκείνο το άγχος που θα έμοιαζε να παράγεται από κάποια διαταραχή ελλειμματικής προσοχής.

peirao Facebook Twitter
Mπροστά: Anna Yiaxi Savvidou, Bauch 2020. Πίσω: Claudio Coltorti, Απομόνωση (Isolation), 2021

Έτσι, σε ένα κτίριο περίπου εκατό ετών, όπου εσωτερικά και εξωτερικά αναγνωρίζει κάποιος τα ίχνη των διαφόρων χρήσεών του ανά τις δεκαετίες, η Κυβέλη-Ζωή Στενού προσκαλεί άλλους εννέα νέους καλλιτέχνες για να διερευνήσουν την έννοια του πειράματος ως κινητήριας δύναμης της δημιουργικότητας, πιο συγκεκριμένα αποζητώντας να ανακαλύψουν (ίσως και να επαναφέρουν) την «ενεργητική φωνή» που απέδιδε το αρχαιοπρεπές ρήμα «πειράω». Δεν υπάρχει ούτε ένα έργο που να μην είναι ενδιαφέρον. Η τοτεμική ανθρώπινη σιλουέτα του Άγγελου Ακρίδα («9Κ», 2021) από κοινότατα δομικά υλικά, το υπερφυσικό μεταλλικό «στομάχι» της Άννας Γιαξή-Σαββίδου («Bauch», 2020) και το εντυπωσιακής λεπτότητας γλυπτό «Αέναα μισός» (2021) του Γιάννη Αυγουστή, μια μεταλλική «μονοκονδυλιά» που αποδίδει με ελάχιστα μέσα την αίσθηση ενός αποκαμωμένου ανθρώπου, διπλωμένου στα δύο, είναι τρία έργα που κατά κάποιο τρόπο καθορίζουν τον «χάρτη» της έκθεσης. Η «Απομόνωση» (2021) του Claudio Coltorti είναι ένα έργο ζωγραφικής που στέκεται ενώπιον του θεατή ως αίνιγμα και ως απάντηση ταυτόχρονα και διαθέτει μια απίστευτη δύναμη να μαγνητίζει το βλέμμα.

Το «Broken Culture» (2021) της Κυβέλης-Ζωής Στενού αναφέρεται στο ζήτημα της καταστροφής ενός μνημείου του παρελθόντος και περιέχει ένα σταθερό στοιχείο του ζωγραφικού της λεξιλογίου που είναι ανθρώπινα χέρια με υπερβολικά τεντωμένα ακίνητα δάχτυλα, σαν όλη η ψυχή του σώματος στο οποίο ανήκουν να έχει καταφύγει στις αρθρώσεις τους, καθηλώνοντάς τες σε μια διαρκώς κρίσιμη υπερέκταση. Ενώ η Έλενα Δήμητρα Χαντζή παρουσιάζει, υπό τον τίτλο «On the phone, doing the laundry» (2020-21), ζωγραφική πάνω σε χρησιμοποιημένες χρωμοπαγίδες (δηλαδή πάνω στα γνωστά βοηθητικά πανάκια που αποτρέπουν τον αποχρωματισμό του ενός ρούχου πάνω στο άλλο κατά την πλύση στο πλυντήριο). Τα έργα της παρουσιάζονται σαν φύλλα άδετου ημερολογίου καραντίνας και εκτίθενται τοποθετημένα πάνω σε πλαστικές απωθητικές ακίδες περιστεριών – δηλαδή, χωρίς καθόλου φανφάρες.

peirao Facebook Twitter
Aριστερά: Ioannis Avgoustis, Aέναα Μισός (Perpetual Half), 2021. Δεξιά: Theodora Kanelli, Inside Corner, 2021

«πειράω»

Επιμέλεια: Κυβέλη-Ζωή Στενού

Μέχρι 8/7

Μέρες & ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 12:00-19:00, Σάβ. 13:00-19:00

ΚΥΑΝ ΑΘENS PROJECT SPACE,  Εμμ. Μπενάκη 60, Εξάρχεια (κουδούνι ΚΥΑΝ)

 www.kyanathens.com

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Άγγελος Ακρίδα, Ιωάννης Αυγουστής, Έλενα-Δήμητρα Χαντζή, Claudio Coltorti, Εύη Καλογηροπούλου, Θεοδώρα Κανέλλη, Βενετία Μολίν, Θοδωρής Προδρομίδης, Κυβέλη-Ζωή Στενού, Άννα Γιαξή-Σαββίδου

Εικαστικά
0

Γιάννης Κωνσταντινίδης

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία και Γεωλογία στη Γαλλία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Παλαιοντολογία. Το 1992, εγκατέλειψε την επιστήμη του για να ασχοληθεί κυρίως με μεταφράσεις και επιμέλειες λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και με την αρθρογραφία συνεργαζόμενος ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος με διάφορα έντυπα, αποκλειστικά και μόνο ποικίλης ύλης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT