Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
Επιβάτης, αναδρομική έκθεση του Sean Scully

Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα για την περίοδο των γιορτών

0

Επιβάτης, αναδρομική έκθεση του Sean Scully

Ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της αφαιρετικής ζωγραφικής διεθνώς, ο ιρλανδικής καταγωγής καλλιτέχνης και οδοιπόρος, που, εκτός από τις εικαστικές διαδρομές που διανύει, βρίσκεται συνεχώς σε κίνηση, καθώς κατά καιρούς επιλέγει να ζήσει και να δημιουργήσει σε διαφορετική πόλη, επιστρέφει στην Αθήνα δέκα χρόνια μετά την «ελληνική» του έκθεση με τίτλο «Doric / Δωρικός ρυθμός» για μια αναδρομική που απλώνεται σε δύο ορόφους. Ξεκίνησε πριν από την πανδημία, από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βουδαπέστης, και εδώ παρουσιάζονται 103 έργα που καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα, από τα πρώιμα έργα του της δεκαετίας του ’60 μέχρι τα σημερινά, με σχέδια, και περιλαμβάνουν λάδια, υδατογραφίες, και ένα γλυπτό. Εμβληματικά έργα που συνδέονται είτε με την εξέλιξη της τεχνοτροπίας του –συμπεριλαμβανομένης και μιας πρόσφατης «παρένθεσης» παραστατικών έργων, εμπνευσμένων από φωτογραφίες του γιου του στην αμμουδιά– είτε με προσωπικούς του σταθμούς. Κυρίαρχο μοτίβο είναι οι γραμμές, τα πλέγματα και οι χρωματικοί όγκοι που βρίσκονται σε διαρκή συνομιλία και έχουν συμβολική αξία. 

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, 210 3453111

Έως τις 13/2. Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Πέμ. & Κυρ. 10:00-18:00, Παρ.-Σάβ. 10:00-22:00 

Παπαδοπούλου 100 – Η ιστορία της Εταιρείας 1922-2022

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥΜια έκθεση νοσταλγίας ενός αιώνα, που χωράει όλη την Ελλάδα. Γιατί ποιος δεν γνωρίζει τα μπισκότα «Πτι-μπερ», ποιος δεν μεγάλωσε με τη γεύση τους στο διάλειμμα του σχολείου, ποιο άλλο όνομα προϊόντος συνδέει περισσότερο όλους τους Έλληνες; Τις τελευταίες δεκαετίες, δε, κυριαρχεί και με μια σειρά προϊόντων με ανάλογη, αν όχι ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Μια αναδρομή σε όλους τους μεγάλους σταθμούς της εταιρείας μέσα από ένα εντυπωσιακό αρχειακό υλικό που περιλαμβάνει από τις πρώτες διαφημίσεις και συσκευασίες και τις κούτες-τενεκέδες που υπήρχαν στα παλιά μπακάλικα μέχρι καλλιτεχνικές φωτογραφίες της βιομηχανικής παραγωγής αλλά και μια θεατρική εγκατάσταση σχετικά με τα μέλη της οικογένειας που συνεχίζει μέχρι σήμερα να κρατάει τα ηνία του πιο γνωστού ελληνικού brand. Επίσης, έχει πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά. Μια γλυκιά επίσκεψη στο παρελθόν και στις γευστικές μας παραδόσεις. 

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, 210 3453111

Έως τις 27/2. Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Πέμ., Κυρ. 10:00-18:00, Παρ.-Σάβ. 10:00-22:00 

Portals

Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
Glenn Ligon (γενν. 1960, Μπρονξ, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.) Waiting for the Barbarians, 2021 (λεπτομέρεια) Nέον Διαστάσεις μεταβλητές Ευγενική παραχώρηση ο καλλιτέχνης και η Thomas Dane Gallery Ανάθεση νέου έργου από τον NEON Installation View Portals | Πύλη, Βουλή των Ελλήνων + NEON στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά Ευγενική Παραχώρηση NEON

Τελευταία ευκαιρία να δεις κανείς τη μνημειώδη έκθεση του αναμορφωμένου χώρου του παλιού καπνεργοστασίου, το όποιο με την έκθεση αυτή εγκαινιάζει τις δραστηριότητές του ως νέου χώρου πολιτισμού της Αθήνας. Η έκθεση αναπτύσσεται σε ολόκληρο το κτίριο, στο αίθριο, στις αίθουσες, στα πατάρια, στα λουτρά, στο παλιό τελωνείο, στον περιβάλλοντα χώρο, στην πρόσοψή του αλλά και στον λόφο του Κολωνού. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε ένα άρθρο των «Financial Times» που παρομοίαζε την πανδημία με μια πύλη που οδηγεί από έναν κόσμο σε έναν άλλον, με την έννοια ότι το ρήγμα που δημιουργήθηκε συλλογικά και ατομικά θα σηματοδοτήσει για τον καθένα μας μια μετάβαση μέσω αυτής της πύλης. Αναθέσεις, δάνεια από μουσεία και συλλογές, έργα νέων αλλά και καταξιωμένων διεθνώς καλλιτεχνών, όπως και κάποιων που έχουν φύγει από τη ζωή, πενήντα εννιά συνολικά καλλιτέχνες «μιλάνε» για την εποχή μας και τον σύγχρονο κόσμο. Ανισότητα και ισότητα, η αγωνία και η επιτακτική ανάγκη για ώριμες αποφάσεις, έργα που αντικατοπτρίζουν το αλλόκοτο σήμερα και τις μεγάλες ρήξεις με το ένοχο παρελθόν. 

ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΠΝΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ,  Λένορμαν 218

Έως τις 31/12

24/12 11:00-15:00, 25-26/12 κλειστά, 27-28-29/12 11:00-19:00, 30/12 12:00-20:00, 31/12 11:00-15:00

Αναζητώντας την Αθανασία – Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου 

Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
Αλεσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι, γνωστός ως Σάντρο Μποτιτσέλι (Sandro Botticelli, π. 1445-1510) και ατελιέ. Πορτρέτο νεαρού άνδρα με κόκκινο σκούφο, π. 1480-1490.

Το πορτρέτο και η σημασία του από τη βαθιά αρχαιότητα, τα βασίλεια της Μέσης Ανατολής, την Αίγυπτο και την ελληνορωμαϊκή περίοδο μέχρι τα νεκρικά προσωπεία του Φαγιούμ, την επικράτηση του χριστιανισμού που οδηγεί στην Αναγέννηση, στο μπαρόκ και αργότερα στον Διαφωτισμό μέχρι τη Γαλλική Επανάσταση αλλά και όσα ακολούθησαν σε μια μεγαλειώδη έκθεση από επιλογές έργων του Μουσείου του Λούβρου. Μια διαδρομή ουσιαστικά 3.000 χρόνων ιστορίας μέσα από πορτρέτα παιδιών, γυναικών, διάσημων αντρών, βασιλέων και ευγενών, μερικά εκ των οποίων, πασίγνωστα και εμβληματικά, συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν τη πλούσια συλλογή αντιπροσωπευτικών αριστουργημάτων μεγάλων καλλιτεχνών. Έργα που αποκαλύπτουν τη λειτουργία και τους συμβολισμούς του πορτρέτου σε κάθε εποχή και παρουσιάζονται όχι γραμμικά αλλά σε θεματικές ενότητες.

ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΟΥΤΣΟΥ, Βασ. Κωνσταντίνου 50, 

Έως τις 28/3/22

Δευτ., Πέμ.-Κυρ. 10:00-18:00, Τετ. 10:00-21:00 

Θεόφιλος, Ο τσολιάς της ζωγραφικής

Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
«Ὁ Χορὸς τοῦ Ζαλόγγου. Οἱ Σουλιόταις νὰ μὴν ὑποκίψουν εἰς τὸν ζυγὸν τοῦ Ἀλῆ πασα ἀπεφασισαν οἱ γυναίκες αὐτῶν νὰ ἀνέβου εἰς τοὺς βράχους τοῦ Ζαλόγγου έκυμάτισαν κύκλο χορόν και εγκρεμίζοντο ἀπὸ τοὺς βράχους τοῦ Ζαλόγγου εἰς τὸν Ἀχέρωντα ποταμὸν τοῦ Σουλίου τὸ 1808. οἱ δὲ ἄνδρες ἔπεσαν μαχόμενοι», 1929. Ζωγραφική σε υπόλευκο βαμβακερό ύφασμα, 74,5 x 165,5 εκ. Συλλογή Μουσείου Θεόφιλου, Δήμου Μυτιλήνης

Ενενήντα έξι έργα από ιδιωτικές συλλογές και το Μουσείο Θεόφιλου του δήμου Μυτιλήνης σε μια μνημειώδη έκθεση για τον μεγάλο λαϊκό μας ζωγράφο, τον άνθρωπο που η Ιστορία ταυτίζει όσο λίγους καλλιτέχνες του εικοστού αιώνα με την παράδοση της χώρας και του λαού του. Παθιασμένος με την Ελλάδα και ο ίδιος, μετέφερε μέσω του χρωστήρα του μια ανεπιτήδευτη και δυνατή ζωγραφική έκφραση, μέσω της οποίας οραματίστηκε έναν κόσμο του καλού και της αγνότητας. Μια έκθεση με κορυφαία έργα του, όπου αντικατοπτρίζεται η ονειρική και έντιμη σχέση του με τα θέματά του από την αρχαιοελληνική ιστορία και μυθολογία, την Επανάσταση του ’21 και το κρητικό θέατρο αλλά και τη σύγχρονη ζωή, τα οποία αποτελούν ένα εξαιρετικό πανόραμα του συνολικού έργου του φουστανελά που στην εποχή του λοιδορήθηκε και απαξιώθηκε μέχρι να τον ανακαλύψει ο σπουδαίος Έλληνας της Γαλλίας, ο Teriade, και να τον τοποθετήσει στην πρώτη γραμμή της ελληνικής και διεθνούς δημιουργίας. 

Ίδρυμα Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1,  210 3611206

Έως τις 3/2. Δευτ.-Κυρ. 10:00-18:00, Πέμ. 10:00-20:00 

ΚΑΛΛΟΣ. Η υπέρτατη ομορφιά

Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/Museum of Cycladic Art

Δέκα θεματικές ενότητες (Θεϊκό Κάλλος, Δαιμονικό Κάλλος, Αρχαϊκό και Κλασικό/Ελληνιστικό Κάλλος, Καλλιστεία Θεοτήτων, Αρπαγές Κάλλους, Καλοί και Καλαί στην Αρχαιότητα, Θνητών Κάλλος, Αθλητικό και Πολεμικό/Ηρωικό Κάλλος, Ωραίοι Άωροι, Καλλωπισμός), μέσα από τις οποίες αποκαλύπτονται οι πολλαπλές πτυχές της έννοιας του κάλλους στην καθημερινή ζωή και στη φιλοσοφική σκέψη του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Ο συνδυασμός φυσικής ομορφιάς και ψυχικής αρετής τόσο στο γυναικείο όσο και στο ανδρικό φύλο αποτελεί το ιδεώδες που εκφράστηκε μέσα από την ποίηση και τη φιλοσοφία. Τριακόσια πολύτιμα εκθέματα από πενήντα δύο συλλογές, μουσεία και εφορείες αρχαιοτήτων από την Ελλάδα, την Ιταλία και το Βατικανό παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός του μόνιμου χώρου τους, συμπληρώνοντας αυτή την τόσο ξεχωριστή παρουσίαση και αποδίδοντας εξαιρετικά το ιδεώδες του κάλλους.  

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4 / Βασιλίσσης Σοφίας & Ηροδότου 1, 210 7228321-3 

Έως τις 16/1. Δευτ., Τετ., Σάβ. 10:00-17:00, Πέμ.-Παρ. 10:00-20:00, Κυρ. 11:00-17:00, Τρ. κλειστό

Ρένα Παπασπύρου, Βρυάξιδος 11 & Ασπασίας: Η άγνωστη όψη

Εκθέσεις για την περίοδο των γιορτών Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ένας ειδικά διαμορφωμένος γωνιαίος τοίχος που θυμίζει έντονα παλιά κατοικία σε αποσύνθεση, αφού η καλλιτέχνις Ρένα Παπασπύρου όντως έχει τοποθετήσει εκεί αποτοιχισμένες επιφάνειες που απέσπασε από μια ερειπωμένη μονοκατοικία στη συμβολή των οδών Βρυάξιδος 11 και Ασπασίας στο Παγκράτι, που σήμερα πια έχει κατεδαφιστεί – σε αυτή την περιοχή γεννήθηκε και μεγάλωσε η καλλιτέχνις, και γνώριζε από παιδί τη συγκεκριμένη κατοικία. Πρόκειται για τμήματα-σπαράγματα που αποκόλλησε η ίδια κυρίως κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown την άνοιξη του 2020 (είχε ξεκινήσει το 2015, αλλά διέκοψε τη διαδικασία), ακολουθώντας τη μέθοδο της συγκόλλησης και αποκόλλησης χαρτιού, αποκαλύπτοντας σταδιακά την πίσω και αθέατη όψη των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου, σε πολλούς από τους οποίους διακρίνονται αποτυπώματα από γκράφιτι, διαστρωματώσεις και άλλα ίχνη που συσσωρεύτηκαν μέσα στον χρόνο από τις ανθρώπινες επεμβάσεις και τις καιρικές συνθήκες. Μια εγκατάσταση που αποτελεί την ανασύσταση ενός τοίχου που δεν υπήρξε ποτέ αλλά και ένα αλληγορικό έργο που παραπέμπει στην προσωπική σχέση της Παπασπύρου με την ύλη, τη μνήμη και την πόλη. 

Στέγη, φουαγέ ισογείου, λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, 211 1981784

Έως τις 27/2 . Τετ.-Κυρ. 19:00-23:30, ελεύθερη είσοδος με δελτίο εισόδου 

Σωτήρης Σόρογκας - Ο χρόνος της μνήμης στον εικαστικό λόγο του

711
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μια μικρή «αναδρομική», καθώς στις πέντε ενότητες της έκθεσης παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά έργα του σημαντικού ογδοντάχρονου καλλιτέχνη απ’ όλη την πορεία της εικαστικής του δημιουργίας. Σχέδια και μεγάλων διαστάσεων καμβάδες με κάρβουνο, όπου κυριαρχούν το λευκό και το μαύρο, και το απαστράπτον λευκό που τον χαρακτηρίζει, καθώς απλώνεται επάνω στην επιφάνεια του καμβά, όπου συνθέτει μνήμες φθοράς, είναι ο πυρήνας της ουσίας του ζωγραφικού του λόγου. Ένα μινιμαλιστικό ζωγραφικό σύμπαν μιας λιτής χρωματικής γκάμας από μαύρο, θαμπό γκρίζο και ελάχιστο κόκκινο μέχρι ξεθωριασμένο γαλάζιο, που περιέχει όμως και τα γεώδη της σκουριάς και φωτοσκιάσεις, όλα απόρροια της λιτότητας, που είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της ιδιοσυγκρασίας του. Μια εργογραφία σαν απόσταγμα μιας εποχής και μιας έντιμης ζωής: πέτρες δουλεμένες με ρεαλιστική φωτογραφική πιστότητα, άλογα σε παραλλαγές, πορτρέτα ζωγραφισμένα με ήπιες φωτοσκιάσεις –κατά τον ζωγράφο με χαρακτηριστικά επιτύμβιων–, ανοίγματα-μαύρες τρύπες σαν πηγάδια που προκαλούν την αγωνία του παρατηρητή. 

Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή, Ερατοσθένους 13, 210 7252895

Έως τις 3/4 . Τετ.-Κυρ. 10:00-18:00, Παρ. 10:00-20:00

Επίσης: 

Επισκεφθείτε τους «Θησαυρούς Φιλελληνικής Ζωγραφικής» της Συλλογής του Ιδρύματος Αντωνίου Ε. Κομνηνού στο Μπενάκη, την κεντρική έκθεση του 62ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «Ο κανόνας του παιχνιδιού» στην Project Gallery και τη νέα ατομική του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων, που έχει πάρει παράταση. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ