Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
H Κριστίνα Μπρουμ φωτογραφημένη από την κόρη της Γουίνιφρεντ, 1910. © Winifred Broom/Museum of London
0

 

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 1ο σύνταγμα του ιππικού ετοιμάζεται να φύγει από τους στρατώνες του Hyde Park για να πάει στον πόλεμο, στις 15 Αυγούστου 1914. Πήραν μέρος στην καταστροφική Μάχη της Mons. © Christina Broom/Museum of London

Είχε ύψος μόνο ένα πενήντα. Το επίθετό της θυμίζει σκούπα. H Christina Broom δεν ήταν μια επιβλητική φιγούρα αλλά οι φωτογραφίες της απεικόνισαν μερικά από τα πιο σημαντικά γεγονότα των αρχών του 20ου αιώνα. Η Κριστίνα Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει για βιοπορισμό, στο σπίτι της υπήρχε φτώχεια και ένας σύζυγος πολύ άρρωστος για να μπορεί να εργάζεται. Κουβαλώντας ένα βαρύ εξοπλισμό που ζύγιζε περισσότερο από 40 κιλά, γυρνούσε τους δρόμους του Λονδίνου και έχτισε μια αξιόλογη καριέρα που της χάρισε τη φήμη της πρώτης φωτορεπόρτερ της Βρετανίας.

 

Περισσότερα από 70 χρόνια μετά από το θάνατό της το 1939, το έργο της έχει ήδη αναγνωριστεί και στο Λονδίνο, στο Museum of London Docklands, οργανώνεται η πρώτη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού.

Η στέψη του Γεωργίου του 5ου, οι σουφραζέτες και η άνοδός τους στο σκηνικό της Βρετανίας, η προετοιμασία της χώρας για τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, ήταν φωτογραφίες που η Μπρουμ σε όλη τη διάρκεια της ζωής της πωλούσε ως καρτ-ποστάλ έχοντας μετατρέψει το σπίτι της σε μια μικρή βιοτεχνία εκτυπώσεων, ωστόσο τα επιτεύγματά της δεν εκτιμήθηκαν εκείνη την εποχή. Η Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει το 1903, όταν ήταν 40 ετών και είχε ως βοηθό της την κόρη της Γουίνι. Τις λεζάντες στις φωτογραφίες έγραφε με τον ωραίο γραφικό του χαρακτήρα ο σύζυγός της Άλμπερτ.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν σήμερα ότι ήταν θύμα τόσο των προκαταλήψεων απέναντι στο γυναικείο φύλο, όσο και απέναντι στην εμπορική της επιτυχία. Ο σνομπισμός και ο σεξισμός λέει η επιμελήτρια της έκθεσης Αnn Sparham ήταν κύριοι λόγοι για τους οποίους το έργο της έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό άγνωστο και παραγνωρισμένο για τόσο πολύ καιρό. Επίσης ήταν μια ηλικιωμένη κυρία, αυτό βλέπουν όλοι, και ήθελαν να είναι απλώς μια εκκεντρική ερασιτέχνης, της οποίας η δουλειά δε θα μπορούσε να έχει ένα φωτογραφικό επίπεδο.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού. Ακολούθησε μια μακρόχρονη σχέση με την βασιλική οικογένεια. Άρχισε να πουλά τις φωτογραφίες της σαν καρτ-ποστάλ, δίπλα στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, στις πύλες του Royal Mews. Κράτησε αυτό το πόστο από το 1904 μέχρι το 1930. Άρχισε να συνεργάζεται με έντυπα όπως τα Illustrated London News, Tatler και Country Life. Σε 36 χρόνια, έβγαλε περίπου 40.000 φωτογραφίες. Σε μια μόνο νύχτα κατάφερε και τύπωσε 1000 φωτογραφίες.

 

Η Μπρουμ ξεκίνησε ως αυτοδίδακτη αρχάρια και αναδύθηκε ως πρωτοπόρος γυναίκα φωτογράφος, η πρώτη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πέθανε στις 5 Ιουνίου του 1939 και τάφηκε στο παλιό νεκροταφείο του Φούλαμ.

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Εθνική Ένωση Γυναικών για το Δικαίωμα ψήφου σε διαδήλωση στο Λονδίνο στις 13 Ιουνίου 1908. Περίπου 13.000 Σουφραζέτες συγκεντρώθηκαν και παρέλασαν προς το Albert Hall. Οι γυναίκες μετέφεραν διακοσμητικές σημαίες, λεπτομερή και πολύχρωμα έργα τέχνης, που φέρουν τα εμβλήματα, τα ονόματα υποστηρικτών και διάσημες γυναικείες μορφές και τα επιτεύγματα τους. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες αστυνομικοί και η επιθεωρητής Mary Allen, η οποία υπήρξε Σουφραζέτα στην έκθεση Women’s War Work στο Λονδίνο το 1916. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 3ο τάγμα γρεναδιέρων προετοιμάζεται για τον πόλεμο στο στρατόπεδο εκπαίδευσης του Wimbledon το 1914. Ο υπολοχαγός HRH, ο πρίγκιπας της Ουαλίας επιθεωρεί τον τομέα της κουζίνας. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ με την ομάδα της Οξφόρδης. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Το τάγμα των ΗΠΑ έφτασε στους στρατώνες του Wellington, στο Λονδίνο, το 1917. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Με καλυμένα πρόσωπα, δύο στρατιώτες εξασκούνται στην ξιφολόγχη. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ έξω από τον πάγκο της. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες και παιδιά που συμμετέχουν σε στρατιωτική πομπή, 1910. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Νοσοκόμες και μαίες σε πορεία. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τραυματίες από το Νοσοκομείο Αξιωματικών King Edward VII επισκέπτονται τους βασιλικούς σταύλους το 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η «Bermondsey B'hoys» από το δεύτερο τάγμα γρεναδιέρων σε μια άτυπη φωτογραφία που τους δείχνει στο εσωτερικό των στρατώνων Wellington κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 1914 ή του 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο Captain Γκριρ του 1ου Ιρλανδικού Τάγματος με την ομάδα του πολυβολικού σε μια μάλλον τυπική φωτογραφία, λίγο πριν από την αναχώρησή του για τον πόλεμο. Σκοτώθηκαν όλοι στη μάχη λίγο αργότερα. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Στρατιώτες που φεύγουν για το μέτωπο αποχαιρετούν τις οικογένειές τους σε μια πλατφόρμα στο σταθμό του Waterloo το 1916. Η Μπρούμ τράβηξε αρκετές τέτοιες αναμνηστικές φωτογραφίες για πολλές οικογένειες. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο βασιλιάς Γεώργιος Ε' και η βασίλισσα Μαίρη οργάνωσαν ένα πάρτι τσαγιού για τους τραυματίες στρατιώτες και ναύτες στους βασιλικούς σταύλους τον Μάρτιο του 1916. Οι τραυματίες, μεταξύ των οποίων πολλοί από βρετανικές αποικίες, μαζεύτηκαν στο παλάτι του Μπάκιγχαμ από εννέα διαφορετικά νοσοκομεία του Λονδίνου. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ένας υπολοχαγός ποζάρει για την κάμερα της Μπρούμ, τον Αύγουστο του 1914. Αργότερα καταγράφηκε ως αγνοούμενος και τελικά αποδείχθηκε ότι σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. O πάγκος της Μπρούμ μπορεί να ειδωθεί στο βάθος ακριβώς κάτω από το ρολόι. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τρεις στρατιώτες από τους οποίους ο αριστερός είναι Ιρλανδός και ο δεξιός Σκωτσέζος στέλνουν το ελπιδοφόρο μήνυμά τους. © Christina Broom/Museum of London



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ