6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
0

Το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει τις συνεργασίες με μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς του εξωτερικού με στόχους την ανάπτυξη, την επαφή με περισσότερους ανθρώπους, σε περισσότερα μέρη και την παρουσία της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή διοργανώνει ή συμμετέχει με έργα των συλλογών του σε έξι διαφορετικές εκθέσεις που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε ισάριθμα ξένα ιδρύματα.

Gods, Myths and Mortals: Greek Treasures across the Millennia from the Benaki Museum

(10/10/2014–10/10/2019, Hellenic Museum, Μελβούρνη, Αυστραλία)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ελαιογραφία του Διονύσιου Τσόκου (1814/20-1862) «Η δολοφονία του Καποδίστρια»

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ασημένιο θυμιατήριο με λαβή που καταλήγει σε κεφάλι δράκοντα και χρονολογημένη επιγραφή του 1810, από τη Μονή του Ταξιάρχη της Καισαρείας
 

 

Το Μουσείο Μπενάκη ξεκίνησε τον περασμένο μήνα μια συνεργασία με το Hellenic Museum της Μελβούρνης, ένα μουσείο που εκπροσωπεί τον ελληνικό πολιτισμό στην πόλη με τη μεγαλύτερη κοινότητα της ομογένειας παγκοσμίως. Η έκθεση με τίτλο Gods, Myths and Mortals: Greek Treasures Across the Millennia μεταφέρει στην αυστραλιανή μεγαλούπολη ένα "μικρό" Μουσείο Μπενάκη το οποίο θα παραμείνει στη Μελβούρνη για πέντε χρόνια.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Δύο νυφικά μαξιλάρια με παραστάσεις γάμου, από τα Ιωάννινα. 17ος-18ος αι.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εικόνα της Αγίας Παρασκευής πάνω σε φθαρμένο σήμερα φύλλο ασημιού. Πιθανόν καλλιτεχνικού κέντρου της Μακεδονίας, πρώτο μισό του 14ου αι.
 

Διαρθρωμένη με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάζονται οι μόνιμες συλλογές του μουσείου στο κεντρικό κτίριο, προσφέρει μια ευσύνοπτη αλλά συνολική εικόνα της διάρκειας του ελληνικού πολιτισμού και αναδεικνύει την αδιάσπαστη συνέχεια και συνοχή του ελληνισμού από τα βάθη της προϊστορίας ως τα κλασικά και ελληνιστικά χρόνια, από τη ρωμαϊκή περίοδο ως το τέλος της βυζαντινής εποχής, και από τους αιώνες της ξενοκρατίας ως την επαναστατική αφύπνιση του 1821 και την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Μελανόμορφος σκύφος, έργο του Αθηναίου ζωγράφου που φέρει το συμβατικό όνομα «Επιτηδευμένος». Γύρω στα 540 π.Χ.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χάλκινο ενεπίγραφο αγαλματίδιο του πανελλήνιου ήρωα Ηρακλή. Γύρω στα 480-460 π.Χ.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο

Για την πληρέστερη παρουσίαση του αφηγήματος αυτού οι επιμελητές του Μουσείου Μπενάκη επέλεξαν 201 αντικείμενα από όλες τις ελληνικές συλλογές του μουσείου: σκεύη, αγγεία, ειδώλια, αγαλματίδια και κοσμήματα της προϊστορικής, αρχαίας ελληνικής και ρωμαϊκής περιόδου, αντικείμενα της καθημερινής ζωής, εκκλησιαστικά σκεύη, εικόνες, χειρόγραφα, ευαγγέλια και ιερατικά άμφια της βυζαντινής και της μεταβυζαντινής περιόδου, κεντήματα, κεραμικά, ξυλόγλυπτα, λιθανάγλυφα, κοσμήματα και φορεσιές της εποχής της τουρκοκρατίας και των πρώτων δεκαετιών του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, εκδόσεις του ελληνικού διαφωτισμού και έγγραφα του Αγώνα, κειμήλια των αγωνιστών του '21, αντικείμενα με φιλελληνικές παραστάσεις και απεικονίσεις σκηνών του αγώνα από ευρωπαίους καλλιτέχνες.  

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
To Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εργασίες κατά τη διάρκεια του στησίματος της έκθεσης στο Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης
 

Heaven and Earth. Art of Byzantium from Greek Collections

(27/09/2014–15/02/2015, Art Institute, Σικάγο, ΗΠΑ)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ζευγάρι βαρύτιμα χρυσά βραχιόλια με διάτρητο αστερόσχημο ρόδακα και επαναλαμβανόμενο βλαστό, ο οποίος εκφύεται από κέρας Αμάλθειας. Πιθανώς από την Κύπρο, 6ος αι.

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσοκέντητος λειτουργικός Αέρας, εκκλησιαστικό ύφασμα για την κάλυψη των Τίμιων Δώρων. Εικονίζεται συνεπτυγμένη η συμβολική παράσταση της Κοινωνίας των αποστόλων. Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα, άρτια σωζόμενα δείγματα βυζαντινής χρυσοκεντητικής. Τέλη 13ου αι.

 

Η έκθεση Heaven and Earth. Art of Byzantium from Greek Collections (Ουρανός και Γη. Η τέχνη του Βυζαντίου από Ελληνικές Συλλογές) αποτελείται από 180 έργα βυζαντινής τέχνης μεγάλης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, προερχόμενα από μουσεία και συλλογές απ' όλη την Ελλάδα. Παρουσιάστηκε αρχικά στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον και μεταφέρθηκε στη Βίλα Γκετί του Μουσείου Ζαν Πολ Γκετί στο Μαλιμπού του Λος Αντζελες. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε στο Art Institute of Chicago όπου αν και εκτίθενται μόνο 63 αντικείμενα, λόγω μικρότερου διαθέσιμου εκθεσιακού χώρου, η διάθρωση και τα συνοδευτικά κείμενά της εκλπηρούν πλήρως το σκοπό της. Έως σήμερα την έκθεση έχουν δει 350.000 επισκέπτες.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εγχάρακτη εφυαλωμένη κούπα με παράσταση χορεύτριας που κρατά κρόταλα. Κυπριακό εργαστήριο. 13ος αι.-14ος αι.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Λαβή χάλκινου θυμιατηρίου (κατζίου) με έκτυπη ενεπίγραφη παράσταση της Παναγίας Θεραπειώτισσας, από τον ομώνυμο ναό στο γνωστό προάστιο της Kωνσταντινούπολης. O λεπταίσθητος εγχάρακτος φυτικός διάκοσμος που αναπτύσσεται στο βάθος και στα φωτοστέφανα, η σχεδιαστική ελευθερία της παράστασης και η εκφραστική της δύναμη χαρακτηρίζουν γενικότερα τις δημιουργίες των αρχών του 14ου αι.

Τα εκθέματα προέρχονται από δημόσια και ιδιωτικά μουσεία και συλλογές, αρκετά είναι πρόσφατα ανασκαφικά ευρήματα και πολλά από αυτά δεν είχαν εκτεθεί ποτέ ξανά εκτός Ελλάδος. Αριστοτεχνικά ψηφιδωτά, εικόνες, γλυπτά, κεραμικά, τοιχογραφίες, νομίσματα, αρχιτεκτονικά μέλη, αντικείμενα μικροτεχνίας, εικονογραφημένα χειρόγραφα, λειτουργικά και οικιακά σκεύη, κοσμήματα και υφάσματα, οργανώθηκαν σε πέντε μεγάλες θεματικές ενότητες που παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία εκείνα που συνυφαίνουν το βυζαντινό πολιτισμό κατά τη διάρκεια της χιλιόχρονης πορείας του.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χάλκινο κατζίον με τους αγίους Δημήτριο και Θεόδωρο. Η παράσταση ποικίλλεται με σμάλτο και επιχρυσώσεις, που κάλυπταν αρχικά όλη την επιφάνεια, δίνοντας στο αντικείμενο πολυτελή όψη. Aντιπροσωπευτικό δείγμα της υστεροβυζαντινής μεταλλοτεχνίας στο β' μισό του 13ου αι.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ενεπίγραφος ασημένιος σταυρός λιτανείας από την Aδριανούπολη με εγχάρακτο, τοπικά επιχρυσωμένο διάκοσμο, οι λεπτομέρειες του οποίου είναι τονισμένες με νιέλο. Στις κεραίες, μέσα σε μετάλλια, εικονίζονται προτομές αγίων και οι αφιερωματικές επιγραφές στις δύο όψεις της βάσεως μνημονεύουν ως δωρητές τον Σισίνιο και τον Iωάννη Πρεσβύτερο. Πρόκειται για έναν από τους πολυτελέστερους και καλύτερα διατηρημένους μεσοβυζαντινούς σταυρούς των χρόνων γύρω στα 1000.

Στην πρώτη ενότητα, «Από τον αρχαίο στον βυζαντινό κόσμο», παρουσιάζεται η μετάβαση από την αρχαιότητα στους πρώιμους βυζαντινούς χρόνους. Η συνύπαρξη Χριστιανισμού και αρχαίων θεοτήτων εντοπίζεται σε όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις, όπως η Αθήνα, η Κόρινθος και η Σπάρτη. Η δεύτερη ενότητα αφιερωμένη στη «θρησκευτική και εκκλησιαστική ζωή», προβάλλει τη χριστιανική ταυτότητα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέσα από βασικές εκφάνσεις του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Στην τρίτη ενότητα, στην «πνευματική ζωή του Βυζαντίου», τονίζεται μέσα από μια σειρά πολύτιμων χειρογράφων η κυριαρχία της ελληνικής γλώσσας σε όλους τους τομείς της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής. «Οι χαρές της ζωής» είναι το αντικείμενο της τέταρτης ενότητας, με πολύτιμα χρυσά κοσμήματα, ελεφαντοστά, κεραμικά και ασημένια επιτραπέζια σκεύη να αποτελούν τον κύριο όγκο των εκθεμάτων. Τέλος, στην πέμπτη ενότητα, «Το Βυζάντιο μεταξύ Ανατολής και Δύσης», προβάλλεται ο συνεχής γόνιμος διάλογος του βυζαντινού πολιτισμού με τον πολιτισμό άλλων λαών με τους οποίους είτε αντιπαρατέθηκε στρατιωτικά είτε συνδιαλέχτηκε διπλωματικά. 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ασημένιο Άγιο Ποτήριο με το μονόγραμμα ΜΑΡΙΑΣ. Αποτελεί ζεύγος με τον παραπάνω δίσκο. Σφυρηλατημένα και τα δύο σε λεπτό φύλλο ασημιού μιμούνται σκεύη με πολύ μεγαλύτερο βάρος. Ανάλογα παραδείγματα έχουν βρεθεί σε θησαυρούς εκκλησιών της Συρίας και της Λυκίας. Τέλη 6ου-αρχές 7ου αι.

 

 

Κώστας Μπαλάφας, Φωτογραφικές Μνήμες από τη Σύγχρονη Ελλάδα

(08/10–16/11, Hellenic Centre, Λονδίνο, Μ. Βρετανία)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Στο δρόμο για τη χειμαδιά, Πίνδος 1959

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Για το σχολείο, Γιάννενα 1960

 

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στον Κώστα Μπαλάφα, έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ουμανιστές φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου. Μέσα από τα 61 έργα της έκθεσης, ο φωτογράφος καταγράφει τον σφυγµό του ελληνικού χώρου, από τις αλυκές του Ιονίου ως τα λιγνιτωρυχεία του Αλιβερίου και από τα χειµαδιά της Ηπείρου ως τα σιδηρουργεία της Αθήνας. Στο έργο του πρωταγωνιστεί ο άνθρωπος στον καθημερινό του αγώνα για την επιβίωση. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών της γενέτειράς του Ηπείρου και οι αγέρωχες ηπειρώτισσες µάνες, ταγµένες κάτω από αντίξοες συνθήκες στη συνέχεια της ζωής.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σήραγγα εκτροπής, Αχελώος 1960
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σιδεράς, Αθήνα 1975
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Παζάρι, Γιάννενα 1958

Οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στη Σκόπελο το καλοκαίρι του 1995. Ο τίτλος «Φωτογραφικές Μνήμες από τη Σύγχρονη Ελλάδα» δόθηκε το 2003 με αφορμή την παρουσίαση του έργου του Κώστα Μπαλάφα στο Μουσείο Μπενάκη και την έκδοση του ομότιτλου λευκώματος.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Αλυκές, Λευκάδα 1963
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κωφάλαλο παιδάκι, Αθήνα 1987
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Γκάζι, Αθήνα 1970
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Κώστας Μπαλάφας κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη... Φωτό: Λεωνίδας Κουργιαντάκης, 2003

Galerie de la Méditerranée

(01/06/2013–31/05/2016, Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée, Μασσαλία, Γαλλία)

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Τμήμα οστέινου πλακιδίου με ανάγλυφη παράσταση Ευρώπης πάνω στον ταύρο
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κανάτα μαστραπάς με άνθινη διακόσμηση και επιγραφή: Μετρίως πίε ποθητέ,/ μη μεθύς αδελφέ,/ να απερνώμεν φυλικά,/ όχι ποτέ εχθρικά. 18ος αιώνας

Σανιδόσχημο ειδώλιο γυναίκας με πόλο και δισκοειδή ενώτια, Βοιωτικού εργαστηρίου. 2ο μισό 6ου αι. π.Χ.

Τον Ιούνιο του 2013 άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το νέο μεγάλο εθνικό μουσείο της Γαλλίας, το Μουσείο των Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου (Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée – MUCEM). Το νέο μουσείο εισάγει στην επιστημονική του θεώρηση το σύνολο των κοινωνικών επιστημών, προσθέτοντας στην ανθρωπολογική προσέγγιση, τη ματιά της κοινωνιολογίας, της ιστορίας, της αρχαιολογίας και της ιστορίας της τέχνης.

Η μόνιμη έκθεση «Galerie de la Méditerranée» παρουσιάζει μια διευρυμένη θεώρηση της λεκάνης της Μεσογείου, που επιχειρεί να φωτίσει μια πολυδιάστατη ιστορία και να συμβάλει στην κατανόηση ορισμένων διακυβευμάτων του σύγχρονου κόσμου: τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, τα δικαιώματα του ανθρώπου, τη σχέση με τον Άλλον. Το Μουσείο Μπενάκη συμμετέχει και στις 4 ενότητες της μόνιμης έκθεσης με τριετή δανεισμό 24 αντικείμενων από τις συλλογές των Τμημάτων Προϊστορικής, Αρχαίας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Συλλογής, Νεοελληνικού Πολιτισμού, Ζωγραφικής, Χαρακτικών και Σχεδίων και Ισλαμικής Συλλογής.

 

Sacred Places, Sacred Books

(19/09/2014–19/01/2015, Aan Stroom Museum, Αμβέρσα, Βέλγιο)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κεραμικά πλακίδια τοίχου κοσμημένα με το ιερό τέμενος της Μέκκας με την Κάαβα στο κέντρο. Το προσκύνημα στη γενέτειρα του προφήτη Μωάμεθ αποτελεί θρησκευτική επιταγή που κάθε πιστός μουσουλμάνος εύχεται να εκπληρώσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του. Ιζνίκ, 17ος αι.

 

Η έκθεση πραγματοποιείται στo πλαίσιo του προγράμματος Ρώμη, Μέκκα και Ιερουσαλήμ στην Αμβέρσα, το οποίο εστιάζει στις τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες: τον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ. Αποκαλύπτει τις ομοιότητες που παρουσιάζουν οι τρεις θρησκείες ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τις διαφορές τους.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κεραμικό πλακίδιο με τουρκικές επιγραφές, τη χρονολογία Εγίρας 1118 και αποτύπωμα των πελμάτων του Μωάμεθ. Οι πατημασιές θεωρούνται στοιχείο θεοφάνειας και συμβολίζουν το νυχτερινό ταξίδι του Μωάμεθ με τη συνοδεία του αρχαγγέλου Γαβριήλ. Τουρκία, Ιζνίκ, 1706.

Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 200 αντικείμενα από διάφορες συλλογές στον κόσμο. Το Μουσείο Μπενάκη συμμετέχει με δύο αντικείμενα της ισλαμικής του συλλογής.

Αχνάρια Μεγαλοπρέπειας - Μια ματιά στην παράδοση της Ελληνικής γυναικείας φορεσιάς

(30/10/2014–19/04/2015, Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, Λευκωσία, Κύπρος)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
 

 

Η έκθεση παρουσιάζει την πλούσια ενδυματολογική συλλογή του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και έχει ως σημείο εκκίνησης δύο βασικά σχήματα της ελληνικής ενδυματολογίας: τη δαλματική ‒έτσι όπως μετεξελίσσεται στο πουκάμισο της Καρπάθου‒, και το αναγεννησιακό πτυχωτό φόρεμα των νησιών του Αιγαίου – με πρότυπο το πτυχωτό κρητικό φόρεμα.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Με βάση τα δύο αυτά ενδύματα που αποτελούν τη συμβολή του Μουσείου Μπενάκη στη διοργάνωση, η έκθεση ξεδιπλώνει ένα χαρακτηριστικό δείγμα της μεγάλης ποικιλίας των ελληνικών τοπικών ενδυμασιών που επεκράτησαν στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα. Παρουσιάζει, τέλος, τη σταδιακή επικράτηση της δυτικής μόδας, η οποία, με τη διαμεσολάβηση της βασίλισσας Αμαλίας και της διαδόχου της βασίλισσας Όλγας, διεισδύει στο ελληνικό ενδυματολογικό σύστημα, εμπνέεται από αυτό, το επηρεάζει και σταδιακά το αντικαθιστά. - Α.Δ.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ