Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
0
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Το κτίριο αυτό σχεδιάστηκε με βασικό άξονα τη σχέση του ανθρώπου με το τοπίο, και ειδικότερα με το χώμα. 

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Η είσοδος από τον δρόμο δημιουργείται από δύο παράλληλα τοιχία, τα οποία εμπεριέχουν τη σκάλα ανόδου και «σκίζουν» το έδαφος για να σε οδηγήσουν στο επίπεδο της κατοικίας.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Η υπόγεια είσοδος, αντίθετα, συνδιαλέγεται με το τοπίο και το έδαφος με μια μυστηριακή ατμόσφαιρα η οποία δημιουργείται από σχισμές φωτός στην οροφή και δυο ανοίγματα-παράθυρα στον τοίχο που αντί να βλέπουν έξω, βλέπουν κατευθείαν στο έδαφος-χώμα.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης
 

Το σπίτι είναι τοποθετημένο στην πλαγιά ενός λόφου με έντονη κλίση και έχει διαμορφωθεί σε δύο υπέργεια επίπεδα κι ένα υπόγειο.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Το ισόγειο φιλοξενεί κυρίως τα υπνοδωμάτια, δηλαδή τον πολύ προσωπικό και ιδιωτικό χώρο του σπιτιού. Όλα τα ανοίγματα σε αυτό το επίπεδο έχουν εξωτερικά πανέλα από το ίδιο υλικό της υπόλοιπης πρόσοψης και ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τη διάθεση του χρήστη για ένωση ή απομόνωση από το τοπίο.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Στο ίδιο επίπεδο υπάρχει και το γραφείο, το οποίο έχει ένα παράθυρο-βιτρίνα στο χώμα μέσα από το οποίο βλέπει κανείς καθαρά όλη την τομή του εδάφους, από τα χόρτα και τα λουλούδια στην επιφάνεια μέχρι και τους μεγάλους βράχους στο βάθος.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Σε αντίθεση με το ισόγειο, το επίπεδο του καθιστικού-τραπεζαρίας-κουζίνας, των πιο εξωστρεφών-δημόσιων χώρων της κατοικίας δηλαδή, περιβάλλεται παντού από γυαλί, αφήνοντας το τοπίο να γίνει μέρος του χώρου διαβίωσης.


Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Η κουζίνα βρίσκεται στο πίσω μέρος του ενιαίου χώρου του σαλονιού-τραπεζαρίας, από τα οποία έχει τη δυνατότητα να διαχωριστεί με δύο γυάλινες διαφανείς πόρτες. Ο πάγκος εργασίας της κουζίνας μετατρέπεται στο κέντρο του σε τραπέζι, μπροστά από το οποίο ένα ενιαίο τζάμι-κάδρο φέρνει ξανά το χώμα σε αντιδιαστολή με το τοπίο που φαίνεται από όλα τα άλλα ανοίγματα.


Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης

Από το επίπεδο αυτό μια σκάλα οδηγεί στο φυτεμένο δώμα και από εκεί, μέσω μιας γέφυρας, ενώνεται ξανά με το τοπίο, οδηγώντας απευθείας στον περιβάλλοντα χώρο και στην πισίνα. Η πισίνα τοποθετήθηκε πιο ψηλά από το σπίτι δίνοντας περισσότερο υπαίθριο χώρο στο πλάι του και είναι η μισή σε πρόβολο και η μισή ενταγμένη μέσα στο έδαφος. Η γυάλινη επιφάνεια στο τελείωμά της επιτρέπει να φαίνεται το νερό από όλο το τοπίο.

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Erieta Attali
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Βαγγέλης Πατεράκης
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Φωτό: Erieta Attali

 Workshop 

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Ο Διονύσης Σοτοβίκης

Δείτε παρακάτω δείγματα άλλων έργων του Διονύση Σοτοβίκη και του αρχιτεκτοινικού γραφείου Workshop:

Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Διαμέρισμα στο Γαλάτσι
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Πολυκατοικία στην περιοχή της Βούλας
Xωμάτινο Φως: Κατοικία στο Πολυδένδρι Αττικής Facebook Twitter
Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το αρχιτεκτονικό γραφείο του Διονύση Σοτοβίκη
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ