Τα παράδοξα φεμινιστικά κολάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo

Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Η Γεγησιάν μεταμορφώνει με τους απρόβλεπτους συνδυασμούς της μπανάλ, καθημερινά σκηνικά σε κάτι άλλο, παιχνιδιάρικο και σέξι. Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν
0

Η έκδοση «Handbook of the Spontaneous Other» περιλαμβάνει 59 κολάζ σε χαρτί, για τα οποία η καλλιτέχνις Αικατερίνη Γεγησιάν ανέτρεξε σε ένα ευρύ αρχείο ετερόκλητου φωτογραφικού υλικού, από αποκόμματα του «National Geographic» και τεύχη τουριστικών οδηγών μέχρι πορνογραφικά περιοδικά ή ακόμη και διαφημιστικά φυλλάδια της Αμερικής από τη δεκαετία του '60 και του '70.

Στις σελίδες του βιβλίου τα σώματα μπλέκονται με τη φύση, και το ερωτικό στοιχείο μετατρέπεται σε κάτι χιουμοριστικό και χαρούμενο. Με φόντο φωτογραφίες του ναυαγισμένου αμερικανικού καπιταλιστικού ονείρου, η Γεγησιάν μεταμορφώνει με τους απρόβλεπτους συνδυασμούς της μπανάλ, καθημερινά σκηνικά σε κάτι άλλο, παιχνιδιάρικο και σέξι.

Στα εννέα του κεφάλαια το βιβλίο ακολουθεί μια ιδιότυπη, μεταφυσική αφήγηση, περιγράφοντας τον «spontaneous other» ως μια έννοια του εαυτού και της απόλαυσης πέρα από τα όρια των κυρίαρχων τρόπων αναπαράστασης στα λάιφσταιλ μέσα.

Η καλλιτέχνις, μέσω του «Handbook of the Spontaneous Other», προκαλεί τον θεατή να συμμετάσχει σε ένα διφορούμενο παιχνίδι ηθικής κριτικής και συναισθηματικής αποδοχής αυτών των οπτικών, και όχι μόνο, απολαύσεων.

Η καλλιτέχνις, μέσω του «Handbook of the Spontaneous Other», προκαλεί τον θεατή να συμμετάσχει σε ένα διφορούμενο παιχνίδι ηθικής κριτικής και συναισθηματικής αποδοχής αυτών των οπτικών, και όχι μόνο, απολαύσεων.

Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν
Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter

Στo τέλος υπάρχουν τέσσερις σελίδες ποίησης που εμβαθύνουν στην έννοια του «spontaneous other» και στη σχέση του με την ερωτική επιθυμία, μιλώντας για μια ρευστή διασύνδεση σωμάτων σε έναν κόσμο ελεύθερο, δίχως τους διαχωρισμούς ανάμεσα σε φύση, ανθρώπους και ζώα.

Παράλληλα, το λεύκωμα αντιμετωπίζει την τέχνη του κολάζ ως έναν τρόπο σκέψης που επεκτείνει τις δυνατότητες του κόσμου που εμείς γνωρίζουμε, ανοίγοντας τον δρόμο και για νέες, φανταστικές και απολύτως παράδοξες εικόνες και απολαύσεις.

Ταυτόχρονα με την παρουσίαση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί έκθεση με έργα κολάζ και αρχειακό υλικό της δημιουργού, ενώ θα ακολουθήσει και συζήτηση με την Άννα Μυκονιάτη, επιμελήτρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Αικατερίνη Γεγησιάν (Aikaterini Gegisian) είναι κινηματογραφίστρια και ερευνήτρια. Χρησιμοποιώντας πληθώρα αρχειακών μέσων, τα κινηματογραφικά και φωτογραφικά της κολάζ εξετάζουν τον ρόλο της εικόνας στην παραγωγή πολιτιστικών ταυτοτήτων.

Ήταν μία από τους καλλιτέχνες που το 2015 συμμετείχαν στην 56η Μπιενάλε της Βενετίας, στο περίπτερο της Αρμενίας, το οποίο έλαβε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή. Τα έργα της έχουν παρουσιαστεί σε εκθέσεις, μουσεία, γκαλερί και φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο και περιλαμβάνονται σε εξέχουσες ιδιωτικές και μουσειακές συλλογές.

Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν
Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν
Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν
Τα παράδοξα φεμινιστικά κολλάζ της Αικατερίνης Γεγησιάν στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo Facebook Twitter
Φωτ.: Αικατερίνη Γεγησιάν

gegisian.com

Η παρουσίαση της έκδοσης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου, στις 19:30, στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo (Βορέου 10, Αθήνα).

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ