Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter

Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση

0

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Sergey Makhno που εδρεύει στο Κίεβο, δήλωσε ότι η παγκόσμια κρίση του κορωνοϊού ήταν αυτό που τους ώθησε να δημιουργήσουν την απεικόνιση του Underground House Plan B.

«Συνειδητοποιήσαμε ότι ο κόσμος επιφυλάσσει πολλές ακόμη δυσάρεστες εκπλήξεις για εμάς, στις οποίες ακόμη και οι πιο ανεπτυγμένες περιβαλλοντικά, κοινωνικά και τεχνικά χώρες μπορεί να μην είναι έτοιμες» δήλωσε το στούντιο.

Ωστόσο, αντί να δημιουργήσουν ένα τυπικό, λιτό καταφύγιο, το στούντιο οραματίστηκε ένα άνετο κρησφύγετο όπου κάποιος θα ήθελε να μένει «ακόμη και όταν δεν υπάρχει κάποια καταστροφή».

Στις απεικονίσεις το σπίτι βρίσκεται σε ένα ξέφωτο στο ουκρανικό δάσος. Ένα ελικοδρόμιο επιτρέπει στους επιβάτες να προσγειωθούν ώστε να απομονωθούν με ασφάλεια στο καταφύγιό τους.

«Μας απασχολούσε εάν θα είναι δυνατόν με τη βοήθεια αρχιτεκτονικών λύσεων να δώσουμε τη δυνατότητα στους ενοίκους να έχουν μια πλήρη ζωή για πολύ καιρό υπόγεια. Το Underground House Plan B εκτός από το ότι μπορεί να τους προστατέψει από τυχόν κατακλυσμούς και ιούς, τους δίνει τη δυνατότητα να διατηρήσουν τις αξίες και τα χόμπι τους».

Αυτό το έργο αντικατοπτρίζει τη συνέχιση της ανθρώπινης ζωής υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και μια προσπάθεια εξεύρεσης απάντησης στο ερώτημα αν η αρχιτεκτονική μπορεί να δημιουργήσει την εντύπωση της ζωής στην επιφάνεια ενώ βρίσκεται στα έγκατα της γης.

Το πάνω μέρος του υπόγειου σπιτιού θα περιλαμβάνει δύο τεμνόμενους όγκους από σκυρόδεμα – ένα υλικό που έχει επιλεγεί ειδικά για την ικανότητά του να είναι αξιόπιστο και ταυτόχρονα αισθητικά ελκυστικό.

Ένας από τους όγκους θα έχει σχήμα ανάποδου κώνου, με την επίπεδη κορυφή να λειτουργεί ως ελικοδρόμιο. Ο άλλος όγκος θα είναι ευθύγραμμος, μερικώς κομμένος ώστε να σχηματίζει μια καμπύλη είσοδο.

Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko

Μια σπειροειδής σκάλα θα οδηγεί στο υπόγειο τμήμα του σπιτιού που το γραφείο έχει φανταστεί ως μια σειρά κυκλικών στρωμάτων. Το πρώτο στρώμα, το οποίο θα βρίσκεται 15 μέτρα κάτω από το έδαφος, φιλοξενεί μια σειρά από χώρους διαβίωσης που έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενήσουν άνετα δύο ή τρεις οικογένειες.

Σε αυτούς τους χώρους θα περιλαμβάνεται ένα ευρύχωρο σαλόνι που θα βρίσκεται μεταξύ δύο τεράστιων καμπυλωτών τοίχων. Ο ένας τοίχος θα είναι επενδυμένος με ράφια πλήρους ύψους για να σχηματίσει μια βιβλιοθήκη, ενώ στον άλλον θα βρίσκεται ένας τεράστιος καναπές με μαξιλάρια και το σημείο αυτό θα λειτουργεί και ως home cinema.

Στο κέντρο του σαλονιού θα υπάρχει ένα κυλινδρικό φως, με οπίσθιο φωτισμό, ώστε να δίνει την αίσθηση του ήλιου, το οποίο θα φωτίζει ένα ψεύτικο δέντρο. Ένα πάνελ απομίμησης πρασίνου θα διακοσμεί επίσης την κοινόχρηστη τραπεζαρία του σπιτιού.

«Μας ενδιέφερε να πειραματιστούμε με τον υπόγειο χώρο με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσουμε την ψευδαίσθηση ότι είμαστε πάνω από την επιφάνεια – σαν να μπορούσες να κοιτάξεις έξω από το παράθυρο και να δεις τον γαλάζιο ουρανό. Οι σύγχρονοι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι να είναι ελεύθεροι και να μην ζουν με περιορισμούς» δήλωσε ο αρχιτέκτονας του στούντιο, Ihor Havrylenko. «Η ζωή σε ένα κρησφύγετο, ακόμη και άνετη, είναι μια ζωή μέσα σε όρια κι έτσι προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε τον χώρο έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να τα αισθάνονται ελάχιστα».

Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko

Οι ψευδαισθήσεις κυριαρχούν επίσης στα υπνοδωμάτια του σπιτιού. Ένα από τα κύρια υπνοδωμάτια έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διαθέτει μια ψηφιακή οθόνη από το δάπεδο μέχρι την οροφή, στη θέση ενός παραθύρου, που θα μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να εμφανίζει διαφορετικές σκηνές, όπως χιονισμένα βουνά ή έναν δρόμο στο Κίεβο. Μια άλλη κρεβατοκάμαρα θα είναι διακοσμημένη με κισσό.

Το γραφείο αποφάσισε επίσης να συμπεριλάβει μια κουζίνα επαγγελματικής ποιότητας με ατσάλινα ντουλάπια και πάγκους, για την περίπτωση που οι υποτιθέμενοι κάτοικοι επιλέγουν το μαγείρεμα ως χόμπι περιμένοντας να ανακάμψει ο έξω κόσμος.

Θα υπήρχε επίσης μια αίθουσα κηπουρικής αφιερωμένη στην καλλιέργεια φρέσκων λαχανικών και φρούτων, καθώς και ένα ιατρικό δωμάτιο, ένα δωμάτιο με φυτά για να πηγαίνουν βόλτα τα κατοικίδια και μια δεξαμενή απολύμανσης.

Για να διατηρηθούν σε φόρμα, οι κάτοικοι θα μπορούν να πάνε στο γυμναστήριο του σπιτιού. Το σπίτι θα περιλαμβάνει μια εξαιρετικά λιτή αίθουσα διαλογισμού και μια πισίνα, φωτισμένη με πράσινα φώτα για να κάνει τους χρήστες να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε σπηλιά ή στον ωκεανό αντί για «μια άψυχη αθλητική πισίνα».

Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko

Όλο το Underground House Plan B θα περιβάλλεται από έναν«δακτύλιο εκκένωσης», ο οποίος θα είναι προσβάσιμος από σχεδόν κάθε δωμάτιο, σε περίπτωση που υπάρξει ανάγκη εκκένωσης του κτιρίου.

Ακόμα πιο χαμηλά στο έδαφος θα υπάρχει μια περιοχή αφιερωμένη σε συστήματα επεξεργασίας νερού και γεννήτριες, με ένα πηγάδι για την παροχή νερού.

«Αυτό το έργο αντικατοπτρίζει τη συνέχιση της ανθρώπινης ζωής υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και μια προσπάθεια απάντησης στο ερώτημα αν η αρχιτεκτονική μπορεί να δημιουργήσει την εντύπωση της ζωής στην επιφάνεια ενώ βρίσκεται στα έγκατα της γης» κατέληξε ο αρχιτέκτονας του στούντιο, Serhii Makhno.

Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko
Σαν από ταινία sci-fi: Ένα καταφύγιο στην Ουκρανία για την επόμενη παγκόσμια κρίση Facebook Twitter
Visual design: Ihor Havrylenko

Mε πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR