ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ;

Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969.
0

1

Ο Μπλεκ είναι ήρωας ενός ιταλικού κόμικ που εμφανίστηκε τη δεκαετία του '50, δημιούργημα της καλλιτεχνικής ομάδας EsseGesse, που αποτελούνταν από τους Ιταλούς κομίστες Τζον Σινκέτο, Ντάριο Γκουτσόν και Πιέτρο Σαρτόρι. Αρχικά ονομαζόταν Il Grande Blek (Ο σωματώδης Μπλεκ), αλλά στο μεγάλο κοινό έγινε γνωστός ως Μπλεκ. Κυκλοφόρησε από την Editoriale Dardo.

2

Ο Μπλεκ, ο «ξανθός γίγαντας» για τους συμπρωταγωνιστές του, είναι ένας Αμερικανός κυνηγός που μάχεται τους Βρετανούς αποικιοκράτες στον πόλεμο της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας στα τέλη του 18ου αιώνα. Στις διάφορες περιπέτειές του τον ακολουθούν ο θετός γιος του, Ρόντι, και ο φίλος του καθηγητής Μυστήριος.


3

Το πρώτο τεύχος του περιοδικού με τις ιστορίες του Μπλεκ κυκλοφόρησε στην Ιταλία στις 3 Οκτωβρίου 1954 και για περισσότερο από 20 χρόνια πουλούσε 500.000 τεύχη την εβδομάδα.


4

Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969 από τον δημοσιογράφο και εκδότη Στέλιο Ανεμοδουρά, δημιουργό του «Μικρού Ήρωα». Τις δεκαετίες του '70 και του '80 ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή εφηβικά περιοδικά. Κυκλοφόρησε, επίσης, σε Τουρκία και Γιουγκοσλαβία, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία και εκεί.


5

Το τελευταίο τεύχος της πρώτης «χρυσής» περιόδου του «Μπλεκ» κυκλοφόρησε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 1994.


6

Ο Μπλεκ χρησιμοποιεί ως όπλο τις γροθιές του και σπανιότερα το πιστόλι, το μαχαίρι ή την καραμπίνα του. Το ύψος του είναι περίπου 1,90 και τα ρούχα του πολύ χαρακτηριστικά: φορά ένα γούνινο καπέλο με ουρά ζώου, γούνινη ζακέτα και παντελόνι με καστόρινες μπότες. Δεν σχετίζεται ιδιαίτερα με γυναίκες, καθώς οι δημιουργοί αποφεύγουν να παρουσιάσουν την προσωπική ζωή του χαρακτήρα, θέλοντας να περάσουν στους αναγνώστες το μήνυμα της προσήλωσης στον στόχο του, που είναι η απελευθέρωση της πατρίδας του.

7

Το μικρών διαστάσεων περιοδικό της πρώτης περιόδου περιλάμβανε, εκτός από την κύρια ιστορία, τις περιπέτειες του Ρίνγκο, του Τομ και το ανάγνωσμα «Παιδί-Φάντασμα», ενώ τις επόμενες δύο δεκαετίες η θεματολογία πολλαπλασιάστηκε.

8

Η ιστορία που άνοιγε το τεύχος ήταν σταθερά οι περιπέτειες του ομώνυμου ήρωα, ενώ από τις σελίδες του παρέλασε πλήθος ιστοριών κόμικς τόσο Ευρωπαίων όσο και Αμερικανών δημιουργών. Από το 2014 το περιοδικό ξεκίνησε να εκδίδεται ξανά στην Ελλάδα, με τίτλο «Νέος Μπλεκ».

9

Τα βασικά πρόσωπα που τον πλαισιώνουν στις περιπέτειές του είναι ο δικηγόρος Κόνολι, ένας δευτερεύων, αλλά ιδιαίτερα σημαντικός χαρακτήρας. Είναι πατριώτης, επικεφαλής του επαναστατικού δικτύου της Βοστώνης. Η παρουσία του συνδυάζεται με εντολές της κεντρικής επαναστατικής διοίκησης –ουσιαστικά λειτουργεί σαν αγγελιοφόρος– προς τον ηγέτη των κυνηγών του δάσους Μέιν, Μπλεκ, και τους συντρόφους του, προκειμένου αυτοί να φέρουν σε πέρας διάφορες αποστολές εναντίον των Άγγλων αποικιοκρατών, τις οποίες σχεδιάζουν οι αμερικανικές δυνάμεις.

10

Ο καθηγητής Μυστήριος είναι μεσήλικας και αποτελεί τον αφοσιωμένο φίλο του Μπλεκ στον αγώνα του εναντίον των Βρετανών αποικιοκρατών. Μαζί με τον νεαρό προστατευόμενό του Ρόντι, συνιστούν μια αήττητη τριάδα ηρώων που μάχεται για την Ανεξαρτησία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.


11

Ο Μυστήριος φέρεται να είναι κάτοχος πολλών γνώσεων από παντός είδους επιστήμες (μαθηματικά, αστρονομία, νομική, ζωολογία κ.λπ.), δυσκίνητος, λαίμαργος, πομπώδης, εύστροφος, πνευματώδης και αποτελεσματικός. Οι εκφράσεις «Μα τον αλλήθωρο ήλιο», «Μα τους χίλιους πλανήτες» κ.ά. είναι συνήθεις αποστροφές του λόγου του, όταν αιφνιδιάζεται, εντυπωσιάζεται από κάποιο απροσδόκητο γεγονός ή συλλαμβάνει μια ενδιαφέρουσα ιδέα.


12

Ο Ρόντι αποτελεί το τρίτο μέλος της συντροφιάς. Είναι ο 12χρονος προστατευόμενος του Μπλεκ και του καθηγητή Μυστήριου, οι οποίοι ουσιαστικά τον θεωρούν παιδί τους. Εμφανίζεται στο πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς, όταν ανακαλύπτεται από τον Μπλεκ, σχεδόν ημιθανής, μαζί με τον νεκρό πατέρα του, πλάι στα συντρίμμια της καμένης από τους Άγγλους επικυρίαρχους κατοικίας τους. Ο μικρός Ρόντι οδηγείται στην κατασκήνωση των κυνηγών, όπου του προσφέρονται οι πρώτες βοήθειες, και μετά την ανάρρωσή του υιοθετείται και εντάσσεται εθελοντικά στον αγώνα για την απελευθέρωση της χώρας του.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR