Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
2
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας επαναπροσδιορισμός των σουβενίρ και πολλές νέες, δημιουργικές ομάδες επιχειρούν να επανασυστήσουν την έννοια των αναμνηστικών ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας. Μια από αυτές είναι και οι When in Greece, μια ομάδα που ξεκίνησε από το νησί της Ρόδου και δημιουργεί μοντέρνα σουβενίρ και ταξιδιωτικά gadgets, τόσο υπέροχα που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να τα τιμήσεις.

«Η ιδέα για να δημιουργήσουμε ένα brand που να σχεδιάζει και να παράγει μοντέρνα αναμνηστικά αντικείμενα γεννήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, όταν ως φοιτητές στο εξωτερικό βλέπαμε τα πωλητήρια των μουσείων και το αισθητικό επίπεδο των προϊόντων που πρόσφεραν και ονειρευόμασταν κάτι ανάλογο για δική μας χώρα», εξηγεί ο Στέλιος, ο ένας εκ των τεσσάρων της ομάδας και ο μοναδικός πολιτικός μηχανικός μια και οι υπόλοιποι- η Χρύσα, η Μαρία και ο Πρόδρομος- είναι όλοι τους αρχιτέκτονες. «Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια από τη Ρόδο ανοίγοντας το δικό μας κατάστημα στο οποίο και πουλάμε προϊόντα εμπνευσμένα από το νησί. Σήμερα, έχουμε εμπλουτίσει τη συλλογή μας με προϊόντα και γραφιστικά με έμπνευση από ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία διατίθενται μέσα από επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

»Προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που να παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο μακριά από τάσεις και μόδες, όπως οι τσολιάδες, τα μάτια κ.λπ. Προσεγγίζουμε το αναμνηστικό ως ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να αποτελεί μια κιβωτό αναμνήσεων και που δεν θα καταλήξει μετά από μερικά χρόνια στα σκουπίδια, αλλά θα παραμένει θεματικά και σχεδιαστικά επίκαιρο, διαχρονικά. Έτσι επιλέγουμε μια πιο μοντέρνα αισθητική προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές».

Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ.

Εκτός από τα t-shirts, τις τσάντες και τις κούπες, στην γκάμα των προϊόντων της When in Greece ξεχωρίζουν και τα σημειωματάρια, τα ημερολόγια και τα colouring books. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες. «Χαρακτηρίζουν απόλυτα την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στο αναμνηστικό. Είναι εξαιρετικά ποιοτικά αντικείμενα, χωρίς φύλο και ηλικία, και προϋποθέτουν τη συμμετοχή του ίδιου του ταξιδιώτη για να γίνουν αναμνηστικά. Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα "νεκρό" αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό. Έτσι το αντικείμενο αποκτά για τον ίδιο μεγαλύτερη αξία».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Τ-shirt Μετέωρα

Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων. «Ένα μέρος της παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων γίνεται στο εργαστήριό μας στο Χαλάνδρι ενώ συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένους τεχνίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σκεφτείτε πως το δίκτυο συνεργατών μας περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς και βιοτέχνες σε τουλάχιστον 20 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας».

Όμως η Ελλάδα, δυστυχώς ακόμη μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να πουλάει στο εξωτερικό μια φολκλόρ εκδοχή της, η οποία την χαρακτηρίζει και προετοιμάζει τον ξένο ταξιδιώτη για κάτι ανάλογο. «Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ», δηλώνει ο Στέλιος και συνεχίζει: «Μάλλον, θα έπρεπε η πολιτεία, πιο οργανωμένα να πιστέψει στην σύγχρονη ελληνική αισθητική του Λάνθιμου, της Ευαγγελάτου, των Beetroot κ.α και να επικοινωνήσει στο εξωτερικό κάτι που να χαρακτηρίζεται από πολιτισμό και φρεσκάδα».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Colouring book
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Καρτποστάλ
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Κoύπα Κυκλάδες
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν ξέρω μου φαίνονται πολύ γραμμικά κατά σχεδια, σε σημείο να μην θυμίζουν Ελλάδα, θα μπορούσαν να υπήρχαν και σε άλλες χώρες χωρίς πρόβλημα. Λες και λείπει το στοιχείο της ανεμελιάς και ίσως λίγο χιούμορ