Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
2
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας επαναπροσδιορισμός των σουβενίρ και πολλές νέες, δημιουργικές ομάδες επιχειρούν να επανασυστήσουν την έννοια των αναμνηστικών ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας. Μια από αυτές είναι και οι When in Greece, μια ομάδα που ξεκίνησε από το νησί της Ρόδου και δημιουργεί μοντέρνα σουβενίρ και ταξιδιωτικά gadgets, τόσο υπέροχα που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να τα τιμήσεις.

«Η ιδέα για να δημιουργήσουμε ένα brand που να σχεδιάζει και να παράγει μοντέρνα αναμνηστικά αντικείμενα γεννήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, όταν ως φοιτητές στο εξωτερικό βλέπαμε τα πωλητήρια των μουσείων και το αισθητικό επίπεδο των προϊόντων που πρόσφεραν και ονειρευόμασταν κάτι ανάλογο για δική μας χώρα», εξηγεί ο Στέλιος, ο ένας εκ των τεσσάρων της ομάδας και ο μοναδικός πολιτικός μηχανικός μια και οι υπόλοιποι- η Χρύσα, η Μαρία και ο Πρόδρομος- είναι όλοι τους αρχιτέκτονες. «Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια από τη Ρόδο ανοίγοντας το δικό μας κατάστημα στο οποίο και πουλάμε προϊόντα εμπνευσμένα από το νησί. Σήμερα, έχουμε εμπλουτίσει τη συλλογή μας με προϊόντα και γραφιστικά με έμπνευση από ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία διατίθενται μέσα από επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

»Προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που να παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο μακριά από τάσεις και μόδες, όπως οι τσολιάδες, τα μάτια κ.λπ. Προσεγγίζουμε το αναμνηστικό ως ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να αποτελεί μια κιβωτό αναμνήσεων και που δεν θα καταλήξει μετά από μερικά χρόνια στα σκουπίδια, αλλά θα παραμένει θεματικά και σχεδιαστικά επίκαιρο, διαχρονικά. Έτσι επιλέγουμε μια πιο μοντέρνα αισθητική προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές».

Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ.

Εκτός από τα t-shirts, τις τσάντες και τις κούπες, στην γκάμα των προϊόντων της When in Greece ξεχωρίζουν και τα σημειωματάρια, τα ημερολόγια και τα colouring books. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες. «Χαρακτηρίζουν απόλυτα την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στο αναμνηστικό. Είναι εξαιρετικά ποιοτικά αντικείμενα, χωρίς φύλο και ηλικία, και προϋποθέτουν τη συμμετοχή του ίδιου του ταξιδιώτη για να γίνουν αναμνηστικά. Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα "νεκρό" αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό. Έτσι το αντικείμενο αποκτά για τον ίδιο μεγαλύτερη αξία».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Τ-shirt Μετέωρα

Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων. «Ένα μέρος της παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων γίνεται στο εργαστήριό μας στο Χαλάνδρι ενώ συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένους τεχνίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σκεφτείτε πως το δίκτυο συνεργατών μας περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς και βιοτέχνες σε τουλάχιστον 20 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας».

Όμως η Ελλάδα, δυστυχώς ακόμη μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να πουλάει στο εξωτερικό μια φολκλόρ εκδοχή της, η οποία την χαρακτηρίζει και προετοιμάζει τον ξένο ταξιδιώτη για κάτι ανάλογο. «Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ», δηλώνει ο Στέλιος και συνεχίζει: «Μάλλον, θα έπρεπε η πολιτεία, πιο οργανωμένα να πιστέψει στην σύγχρονη ελληνική αισθητική του Λάνθιμου, της Ευαγγελάτου, των Beetroot κ.α και να επικοινωνήσει στο εξωτερικό κάτι που να χαρακτηρίζεται από πολιτισμό και φρεσκάδα».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Colouring book
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Καρτποστάλ
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Κoύπα Κυκλάδες
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Δεν ξέρω μου φαίνονται πολύ γραμμικά κατά σχεδια, σε σημείο να μην θυμίζουν Ελλάδα, θα μπορούσαν να υπήρχαν και σε άλλες χώρες χωρίς πρόβλημα. Λες και λείπει το στοιχείο της ανεμελιάς και ίσως λίγο χιούμορ