Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens

Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
0

Το κτίριο βρίσκεται στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας και είναι τυπικό παράδειγμα αθηναϊκού μοντερνισμού, ένας μίνι «ουρανοξύστης» της δεκαετίας του '70, του διάσημου για την εποχή αρχιτέκτονα Δημήτρη Βαράγκη.

Εκατοντάδες μεταλλικά πάνελ-πλακίδια καλύπτουν την εξωτερική όψη του οικοδομήματος καθιστώντας το μοναδικό.

Στο πλαίσιο της αποκατάστασης τόσο της στατικότητας όσο και της αρχικής του αίγλης, κάθε ένα από τα μεταλλικά αυτά πλακίδια καθαρίστηκε και επανατοποθετήθηκε ώστε να αναβιώσει η πρωτότυπη αισθητική του η οποία και παρέμενε για χρόνια σκονισμένη και εγκαταλελειμμένη.

Ο αθηναϊκός αυτός «ουρανοξύστης» λειτούργησε για πολλά χρόνια ως ένα από τα πρώτα εμπορικά της Αθήνας με την επωνυμία «Μαύρος» και αποτέλεσε σήμα κατατεθέν της γειτονίας καθώς πέραν του ύψους και της μοναδικής αρχιτεκτονικής του, βρίσκεται και σε ένα ιδιότυπο σταυροδρόμι που ενώνει την περιοχή των μπαχαρικών, χαμηλά στην Ευριπίδου, με την Αιόλου που οδηγεί σε μια από τις πιο busy γειτονιές των Αθηνών, την πλατεία Αγίας Ειρήνης.

Για να προσδώσει ακόμα πιο ιδιαίτερο και προσωπικό χαρακτήρα σε κάθε σουίτα, η ομάδα της Conous πρόσθεσε έργα τέχνης, πορσελάνες και παλιά βιβλία ξεφεύγοντας από τα όρια του αποστειρωμένου ξενοδοχειακού δωματίου όπου όλα πρέπει να είναι ίδια.

«Το όνομα The Pinnacle Athens επελέγη για να σηματοδοτήσει όχι μόνο ότι το κτίριο αποτελεί το ψηλότερο στο εμπορικό τρίγωνο αλλά και για να εκφράσει το σύγχρονη πραγματικότητα της Αθήνας, ότι δηλαδή είναι στα καλύτερά της, στο ζενίθ της ως τουριστικός προορισμός» λέει ο κ. Φραγκίσκος Παπασηφάκης, δημιουργικός διευθυντής της Conous Constructions, ο οποίος επιμελήθηκε τον σχεδιασμό, τη διακοσμητική μελέτη και την όλη αισθητική του νέου aparthotel.

«To concept ήταν η αποφυγή των διακοσμητικών κλισέ και η δημιουργία δεκαέξι σικ σουιτών στο στυλ του εκλεκτικισμού» λέει ο ίδιος.

Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ξεχωριστά και ειδικά σχεδιασμένα έπιπλα σε χρυσές, ασημένιες και παλ αποχρώσεις, βελούδινες κουρτίνες, ξύλινα δάπεδα και vintage ταπετσαρίες συνθέτουν ένα ιδιαίτερο σκηνικό άνεσης αλλά και αστικής πολυτέλειας.

Για να προσδώσει ακόμα πιο ιδιαίτερο και προσωπικό χαρακτήρα σε κάθε σουίτα, η ομάδα της Conous πρόσθεσε έργα τέχνης, πορσελάνες και παλιά βιβλία ξεφεύγοντας από τα όρια του αποστειρωμένου ξενοδοχειακού δωματίου όπου όλα πρέπει να είναι ίδια.

Εγγλέζικες τσαγιέρες, πορσελάνινα πιάτα με Αμαλίες και ανεκπλήρωτους έρωτες, toile de jou υφάσματα, παλιά κλειδιά και πολλοί πίνακες τέχνης επιλέχθηκαν ένα προς ένα από τα παζάρια αλλά και από τα ταξίδια των ιδιοκτητών για να δώσουν ένα οικείο αλλά και μοναδικό αέρα σε κάθε σουίτα.


Παρέμβαση έγινε ακόμα και στα πολλά και διαφορετικά φωτιστικά των δωματίων με ειδικές χρυσές και ασημένιες διάτρητες βέργες που χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν τα καλώδιά τους.

Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Κάθε σουίτα διαθέτει σαλόνι, τζάκι, τραπεζαρία, μία ή δύο master κρεβατοκάμαρες και γραφείο / boudoir, ενώ το κλου τους είναι τα υπερμεγέθη παράθυρα, από την οροφή μέχρι το πάτωμα, που εξασφαλίζουν στον επισκέπτη άπλετο φως καθώς και μια μοναδική και ανεμπόδιστη θέα της Αθήνας και της καθημερινότητας του κέντρου.

Υπεύθυνος για το δύσκολο δομικό και στατικό έργο της ανακατασκευής του The Pinnacle, o μηχανικός Στυλιανός Κωνσταντινίδης ο οποίος κλήθηκε να διασφαλίσει τόσο τη στατικότητα του κτιρίου όσο την εύρυθμη λειτουργία του.

Ανάμεσα στις προκλήσεις του όλου εγχειρήματος, η σχεδόν παντελής έλλειψη υδραυλικών εγκαταστάσεων και το κατεστραμμένο από την πάροδο των χρόνων ηλεκτρολογικό σύστημα.

Ουσιαστικά, η όποια διαρρύθμιση των σουιτών έπρεπε να περάσει από το ρεαλιστικό και άχαρο «φίλτρο» του «τι μπορεί και πρέπει να γίνει» ώστε το κτίριο να ανακάμψει και να είναι τεχνικά άρτιο.

Και ενώ το The Pinnacle διαθέτει δύο μεγάλους ανελκυστήρες, οι δημιουργοί του επιφυλάσσουν μια υπέροχη έκπληξη για τους γενναίους εκείνους επισκέπτες που θα αποφασίσουν να ανέβουν μέχρι και τον 9ο όροφο από το μαρμάρινο κλιμακοστάσιο του κτιρίου.

Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μια συλλογή με πάνω από 300 έργα τέχνης εκτίθεται μόνιμα στους μπορντό βαμμένους τοίχους του και σε ειδικά διαμορφωμένες προθήκες.

Παλιές γκραβούρες, ελαιογραφίες, πορσελάνινοι floral αμφορείς, μοναδικά γλυπτά, με ξεχωριστό την σκαλισμένη σε κάρβουνο προτομή του Ιωσήφ, προσωπογραφίες, αλλά και σύγχρονα φωτογραφικά έργα, αθηναϊκές εφημερίδες ακόμα και εξώφυλλα από αγαπημένα περιοδικά συνθέτουν ένα ιδιότυπο κολάζ.

Σε τμήμα της ξεχωριστής αυτής γκαλερί οι ιδιοκτήτες να φιλοξενούν και περιοδικές εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών δημιουργώντας έτσι ένα βήμα για νέους καλλιτέχνες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκθέσουν τα έργα και τις ιδέες τους σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Εκτός από το jacuzzi, τα meeting και lectures rooms που υπάρχουν στο υπόγειο του ξενοδοχείου και το all day καφέ με την απίστευτη θέα στον 8ο όροφο, στο Roof Garden του 9ου είναι αυτό που λέμε «όλα τα λεφτά» μια και η μοναδική πανοραμική θέα περιλαμβάνει όχι μόνο τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και την Πλάκα αλλά και τον Λυκαβηττό, τον Πειραιά, τον Υμηττό, την Πάρνηθα, και την Πεντέλη.

Και ενώ το σύνολο των εγκαταστάσεων θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους ενοίκους του The Pinnacle, στο lobby του ξενοδοχείου θα λειτουργεί και ένα ιδιαίτερο Maison de Curiocités όπου κάθε επισκέπτης –ένοικος ή μη– θα μπορεί να αγοράσει από αρωματικά κεριά και διακοσμητικά αντικείμενα μέχρι αντίκες, συλλεκτικά βιβλία, κοσμήματα και αξεσουάρ από γνωστούς σχεδιαστές.

Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Η θέα της Ακρόπολης από το ξενοδοχείο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο παλιός «Μαύρος» της οδού Αιόλου μετατράπηκε στο hip ξενοδοχείο The Pinnacle Athens Facebook Twitter
Ένας μίνι «ουρανοξύστης» της δεκαετίας του '70, του διάσημου για την εποχή αρχιτέκτονα Δημήτρη Βαράγκη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

The Pinnacle Athens, Αιόλου 75 & Ευριπίδου

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ