Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
0
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ένα από τα πιο όμορφα περίπτερα φέτος στο Comicdom ήταν αυτό του Κώστα Κρασώνη και της Πολυξένης Δάλλα. Έχουν το K-Art Studio και είναι δύο νέα παιδιά με αρκετή όρεξη και φαντασία που γνωρίστηκαν πριν από 3 χρόνια περίπου και αποφάσισαν να συνεργαστούν. Φτιάχνουν αγάλματα και γλυπτά με fantasy και σουπερηρωικό χαρακτήρα. Όλα με το χέρι. Ο Κώστας τα σκαλίζει και η Πολυξένη τα βάφει. Στο Comicdom έβλεπες όλη την διαδικασία δημιουργίας ενός τέτοιου αγάλματος. Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό.

Τους επισκεφτήκαμε στο μικρό στούντιο που έχουν στο Καματερό και καθώς μας κέρασαν κουλουράκια και πορτοκαλάδα, ανάμεσα σε μικροσκοπικά ή μεγάλα αγάλματα του Κόναν και διάφορων άλλων κακών και καλών ηρώων από το φανταστικό μας εξήγησαν τι ακριβώς κάνουν. 

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πότε ξεκινήσατε;

Κ- Γύρω στα 2 χρόνια έχουμε το εργαστήριο. Εγώ σκάλιζα. Η Ξένια είχε μια μικρή επαφή με το βάψιμο πιο ερασιτεχνική. Μετά το πήγε πιο επαγγελματικά. Έχω σπουδάσει γλυπτική στην Καλών Τεχνών. Είμαι καλοτεχνίτης που λένε.

Ξ- Εγώ σπουδάζω οπτικός στο ΤΕΙ Αθήνας. Την ζωγραφική την λάτρευα από μικρή αλλά δεν είχα επαφή. Ήθελα όμως κάποια στιγμή να ασχοληθώ και ξεκίνησα μόνη μου στο σπίτι μου να κάνω πιο ερασιτεχνικά πράγματα αρχικά. Όταν γνώρισα τον Κώστα και είδα τι κάνει, αυτό το πράγμα εξελίχθηκε.

Πώς πήγες προς το fantasy;

Κ-  Η ουσία είναι να κάνεις κάτι που να σου αρέσει. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ όλο το φάσμα του ηρωικού και μου βγήκε και στην πορεία σε αυτά που κάνω. Είχα σαν πρότυπα τον FrankFrazetta, τον Ken Kelly σαν ζωγράφους. Αρκετά γλυπτά που έχω κάνει έχουν την θεματολογία του Frazetta πάρα πολύ.

Είναι δύσκολο να φτιάχνεις τέτοια πράγματα;

Κ- Είναι στην ευχέρεια του καθενός το πώς θα του φανεί. Εμένα μου αρέσει να το κάνω και δεν μου φαίνεται δύσκολο. Μου βγαίνει.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι σου προκάλεσε το ενδιαφέρον;

Κ- Έκανα μοντελισμό σαν χόμπι αλλά κρυφά ψιλοσκάλιζα για μένα πιο παλιά και το έβγαλα σε κάτι τέτοιο. Ήμουν πολύ φαν του Howard. Η πρώτη επαφή ήταν με τον Κόναν με την ταινία που την είδα μικρός και έπαθα πλάκα με την σκηνή που βύθιζε το σπαθί μέσα στον πάγο. Μετά άρχισε να μου αρέσει το φανταστικό και η ιστορία του πολεμιστή, τα σπαθιά και τα τσεκούρια. Επίσης μεγάλωσα το ’90  και άκουγα πολύ επικό μέταλ, Manowar και μετά πιο ειδικές underground καταστάσεις αλλά πάντα ηρωικό. Και το είχα δέσει και έτσι και προχωρούσε. Ήταν λίγο πιο ρομαντικά στο μυαλό μου. Βέβαια πλέον δεν μπορώ να ακούσω όσο άκουγα.  

Πώς τα φτιάχνετε ακριβώς;

Κ-  Σκαλίζω το πρωτότυπο ανάλογα με τα κομμάτια βλέπω πώς θα καλουπωθούν. Ορισμένα τεμαχίζονται σε πολλά μέρη και πάνε μετά για να γίνουν καλούπι. Υπάρχει ένα εργοστάσιο που συνεργαζόμαστε και μας βγάζει το καλούπι. Μετά πάνε σε άλλο εργοστάσιο και χυτεύονται σε ένα μείγμα πολύς σκληρής πορσελάνης με πλαστικό μέσα. Έρχονται εδώ, τα καθαρίζουμε και μετά τα αναλαμβάνει η Ξένια.

Π-Το κάθε γλυπτό έχει διαφορετικό χρόνο εργασίας και τρόπο το πώς θα το βάψω και καθένα έχει τις ανάλογες απαιτήσεις. Χρειάζεται τα σωστά χρώματα, να τονίσω την έκφραση του προσώπου και του σώματος ανάλογα. Τα βάφω με αερογράφο και με πινέλα και χρησιμοποιώ ακρυλικά, λάδια και σμάλτα. Ο αερογράφος μου γλυτώνει χρόνο. Με το πινέλο τονίζω τις λεπτομέρειες.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πόσο χρόνο παίρνει για να φτιαχτεί το καθένα;

Κ- Αν πάρουμε τον Destroyer που είναι μικρό σχετικά για να το σκαλίσω μου πήρε μία με μιάμιση βδομάδα. Δεν μπαίνω βέβαια και λέω τώρα θα το σκαλίσω. Είναι όπως θα σου βγει. Κατεβαίνω στο στούντιο και μπορεί να μην κάνω και τίποτα. Έχει τύχει όμως να το αρχίσω και να ξενυχτίσω.

Ξ- Από την άλλη εγώ μπορεί να ξεκινήσω να το βάφω και να το τελειώσω, να μην μου αρέσει και να το ξανακάνω όλο από την αρχή. Μέχρι και να αλλάξω τα χρώματα.

Κ- Περίπου παίρνουν γύρω στις 15 μέρες. Και αν μπεις στην διαδικασία παραγγελίας τότε πρέπει να βιαστείς.

Από που εμπνέεσαι;

Κ- Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Απλά ξεκινάω κάτι. Λέω π.χ. θέλω να βγάλω ένα κομμάτι του Κόναν. Θέλω να βγάλω ένα κομμάτι της Vampirella ή οτιδήποτε. Ψάχνω σχέδια από καλλιτέχνες ή σκέφτομαι πώς τον έχω φανταστεί. Ασχολούμαι πάρα πολύ με το πρόσωπο. Οπότε μπορεί να είναι μια εικόνα ή κάτι που έχω διαβάσει.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι απήχηση έχουν αυτά που φτιάχνετε;

Ξ- Στο εξωτερικό έχει μεγάλη απήχηση αυτού του είδους η γλυπτική και υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που ασχολούνται. Εδώ στην Ελλάδα δεν το γνωρίζουν πολλοί. Εμείς όμως θέλουμε να το γνωρίσει ο κόσμος και να το εκτιμήσει αυτό που κάνουμε. Εδώ η Ελλάδα δεν έχει άλλους για να πεις ότι υπάρχει ανταγωνισμός και άνθηση. Εμείς το προσπαθούμε όμως. Οι παραγγελίες που μας κάνουν είναι κυρίως από το εξωτερικό. Έχουμε κατάστημα στο ebay και μας βρίσκουν συλλέκτες και μας κάνουν custom παραγγελίες, π.χ. μας ζητάνε συγκεκριμένους χαρακτήρες. Συνήθως μας ζητάνε Κόναν ή κάποιον ήρωα από την Marvel. Υπάρχει ένας κύκλος που δουλεύει έτσι.

Είστε οι μόνοι στην Ελλάδα;

Κ- Σε τέτοια μεγάλη κλίμακα, ναι. Υπάρχουν παιδιά που κάνουν πιο μικρά πράγματα, π.χ. μινιατούρες. Από όσο ξέρουμε όμως είμαστε εμείς. Δεν έχουμε ακούσει κάτι για κάποιον άλλον που να ασχολείται.

Σας έχουν ζητήσει κάτι περίεργο και κουφό;

Ξ- Όχι ακόμη. Μας ζητάνε συνήθως φιγούρες που δεν έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο. Ότι βλέπεις εδώ πέρα τύπου Κόναν, υπάρχουν στο εμπόριο απλά εμείς τα φτιάχνουμε με την δικιά μας φαντασία. Την όλη ιδέα την έχει δημιουργήσει ο Κώστας φυσικά.

Έχουν συλλεκτική αξία;

Κ- Θα έλεγα ναι. Τώρα το πόσο συλλεκτική είναι στην κρίση του καθενός. Εννοώ ότι όποιος το πάρει, ξέρει τι παίρνει ακριβώς και γιατί το ζητάει. Τώρα αν πέσει στα χέρια κάποιου, δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι συλλεκτικό ένα τέτοιο συλλεκτικό.

Ξ- Επίσης αυτά που φτιάχνουμε εδώ πέρα δεν είναι παιχνίδια. Προσπαθούμε να τους δώσουμε μια πιο συλλεκτική αξία. Να το πάρει ο άλλος και να το βάλει στο σπίτι του ή σε ένα χώρο να αναδειχθεί.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πόσο στοιχίζουν;

Κ- Ποικίλουν και διαφέρουν οι τιμές. Έχει να κάνει από την κλίμακα μέχρι το βάψιμο. Τα μικρά πάνε γύρω στα 120 ευρώ με 140. Οι πιο μεγάλες κλίμακες ανεβαίνει. Αν είναι κάτι πάρα πολύ ειδικό, πάει το κόστος αρκετά.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο που έχετε κάνει;

Κ- Τα πιο δύσκολα είναι αυτά που σε πιέζει ο χρόνος. Το να σκαλίσεις, το κάνεις. Ο χρόνος και η πόζα ίσως σε δυσκολεύουν περισσότερο από οτιδήποτε.

Πώς σε αντιμετώπιζαν για αυτά που έκανες στην Καλών Τεχνών;

Κ- Η αλήθεια είναι ότι δεν κάνουν τέτοια πράγματα εκεί. Με θεωρούσαν λίγο ψιλοπειραγμένο. Είχα ξεφύγει από τα μάρμαρα και τους γύψους.

Πώς βλέπετε το μέλλον;

Π-Έτυχε από την συμμετοχή μας στο Comicdom να μας γνωρίσει κόσμος και να μας μιλήσει και να μας ρωτήσει γι’ αυτά που κάνουμε επειδή ήταν κάτι που δεν είχαν ξαναδεί να γίνεται στην Ελλάδα. Το κυνηγάμε να γίνει πιο δημοφιλής στην Ελλάδα. Μας βοηθάνε τα social media, το Facebook ειδικά.

Κ- Δεν θα έλεγα ότι δεν το γνωρίζει. Απλά δεν το έχει στην άμεση παιδεία του. Θα το δει και ίσως του αρέσει αλλά δεν θα κάτσει να το ψάξει επειδή στην τελική δεν είναι και υποχρεωμένος. Είναι καθαρά οπτική η αντίληψη.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

https://www.facebook.com/pages/KART-Studio-Workshop

 

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR