Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
0

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

Τα τελευταία τρία χρόνια, ο Σταύρος Κωτσάκης δίνει ξανά ζωή σε παραμελημένα καθημερινά οικιακά αντικείμενα, μετατρέποντας τα έτσι ώστε να γεννιέται από μέσα τους φως!

Πολυπράγμων και εφευρετικός από πάντα, ο 28χρονος απόφοιτος του Πολυτεχνείου Κρήτης παίζει με την έννοια της χρηστικότητας καθημερινών αντικειμένων όπως ο τρίφτης της κουζίνας, ένα άδειο μπουκάλι, ή ακόμα και το φαράσι της σκούπας, και πειραματίζεται με τα αποτελέσματα που αυτά έχουν όταν έρχονται σε επαφή με το ϕως.

Τα χειροποίητα φωτιστικά του προσθέτουν τόσο μία μυστηριακή ατμόσφαιρα όσο κι ένα παιχνιδιάρικο ύφος στο χώρο, και αυτές τις μέρες μπορείτε να βρείτε δείγματα τους στην έκθεση The Recycle Art στο Μοναστηράκι.

Ο ίδιος μας μίλησε για τη δουλειά του από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας όπου βρίσκεται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στα πλαίσια των μεταπτυχιακών του σπουδών σαν Μηχανικός Ποιότητας.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Πώς ξεκίνησες να κατασκευάζεις φωτιστικά. Και γιατί συγκεκριμένα φωτιστικά και όχι κάτι άλλο;

- Το 2011 έχοντας απολυθεί από το στρατό και τελειώσει τις σπουδές, όντας άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με κάτι δημιουργικό.

Δοκίμασα να κάνω ένα αρκετά σύνθετο φωτιστικό που είχα σαν ιδέα, και στην πορεία παρατήρησα πως η συγκεκριμένη κατηγορία αντικειμένων επιτρέπει αρκετό πειραματισμό κατά την κατασκευή.

Μπορεί κάποιος να παίξει με διαφορετικές επιφάνειες, διαφορετικά υλικά και διαφορετικές γωνίες στις οποίες κυλάει το φως για να πετύχει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Aυτό ήταν κάτι που με τράβηξε να ασχοληθώ όλο και περισσότερο με αυτό το project.

Το 2012 έκανα την πρώτη έκθεση στην Αθήνα.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Και χρησιμοποιείς αποκλειστικά οικιακά αντικείμενα καθημερινής χρήσης; Κάτι σαν recycle ή και junk art;

- Κυρίως χρησιμοποιώ αντικείμενα καθημερινής χρήσης, άχρηστα ή μη. Φροντίζω να αξιοποιώ τις ιδιότητες του κάθε αντικειμένου, δίνοντας του παράλληλα μια άλλη διάσταση στο χώρο.

Άλλες φορές σχεδιάζω ένα φωτιστικό και βασιζόμενος πάνω στο σχέδιο παραγγέλνω τα κατάλληλα κομμάτια προς κατασκευή (π.χ. από ξύλο ή plexiglass), δηλαδή ακολουθώ την πιο ορθόδοξη πορεία σχεδιασμού.

- Πόσο καιρό σου παίρνει να κατασκευάσεις από την αρχή ως το τέλος ένα φωτιστικό σαν αυτά που βλέπουμε;

- Η διαδικασία κατασκευής έχει ως εξής.

Αρχικά συλλέγω αντικείμενα που πιστεύω ότι παρουσιάζουν ενδιαφέρον από άποψη υλικού, ή σχήματος και τα αποθηκεύω. Έχοντας μια αρχική ιδέα για το σε ποια περιοχή ενός φωτιστικού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα αντικείμενο (πχ βάση), προσπαθώ να δημιουργώ συνδυασμούς αντικειμένων με όσο το δυνατόν πιο απλό τρόπο, ελέγχοντας κάθε φορά αν τηρείται η συνθήκη της χρηστικότητας χωρίς να χάνεται το αισθητικό αποτέλεσμα.

Κάποια μικροαντικείμενα μπορεί να μη χρησιμοποιηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να έρθει η στιγμή που αποκτούν ξανά αξία.

Άρα ο χρόνος κατασκευής ενός φωτιστικού κυμαίνεται σημαντικά.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Δουλεύεις μόνος σου;

- Ναι μόνος, εκτός από τις περιπτώσεις που παραγγέλνω για παράδειγμα κομμάτια ξύλου συγκεκριμένων διαστάσεων. Χρησιμοποιώ τα βασικά εργαλεία (κατσαβίδια, τρυπάνι, γυαλόχαρτα, κλπ) και προσπαθώ να συνδέω τα αντικείμενα που συλλέγω με όσο το δυνατόν πιο απλό τρόπο αρκεί το τελικό κομμάτι να πληροί κάποιες προϋποθέσεις όπως λειτουργικότητα και καινοτομία.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Και ποιο είναι συνήθως το κοινό που δείχνει να τα προτιμά;

- Οι πελάτες μου χωρίς να ανήκουν σε συγκεκριμένο target group θεωρώ ότι έχουν σαν κοινό γνώρισμα την τάση να αναζητούν μοναδικά αντικείμενα με έναν προσωπικό χαρακτήρα για τα σπίτια τους.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

- Δουλεύεις πλέον από το Γκέτεμποργκ;

- Ναι, έχω κατασκευάσει αρκετά φωτιστικά όσο είμαι εδώ. Είναι πολύ πιο εύκολο να βρω ενδιαφέροντα αντικείμενα προς ανακύκλωση ή αντικείμενα second hand εδώ στο Γκέτεμποργκ, και σε καλύτερες τιμές. Επίσης, συμμετείχα πρόσφατα σε ένα design bazaar το οποίο είχε πολύ καλή ανταπόκριση από τους Σουηδούς.

- Ένα φωτιστικό που σε ζόρισε πραγματικά πολύ για να για να φτιαχτεί;

 

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

Αυτό το φωτιστικό μου πήρε περίπου 6 μήνες για να το τελειώσω. Μέσα στο κουτί που φαίνεται στην εικόνα, υπάρχει ένας μηχανισμός ο οποίος συνδέει μια κλειδαριά με ένα dimmer. Όσο κάποιος γυρίζει το κλειδί, αυξομειώνει την ένταση της λάμπας. Ήταν το πρώτο φωτιστικό που δοκίμασα να κάνω, και το τελευταίο που ολοκλήρωσα πριν την έκθεση lampent στην Αθήνα το 2012.

- Και κάποιο που δεν μπόρεσες τελικά να αποχωριστείς αφού το ολοκλήρωσες;

- Όχι, δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο μέχρι στιγμής.

Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter
Lampent: Φως, όπως δεν θα το περιμέναμε ποτέ Facebook Twitter

 

**Lampent στο Facebook

 

  • The Recycle Art (Ηφαίστου 39, Μοναστηράκι)
  • Έκθεση στο bar Senza (Λέκκα 23-25 Σύνταγμα)

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ