Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
0

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

Φαίνεται πως, στην εποχή όπου το σεξ βρίσκεται παντού, έχουμε γίνει πλέον τόσο απαθείς, που δεν μπορούμε να εντοπίσουμε την ομορφιά σε εικόνες πάθους και πόθου.


Αφορμή για τον παραπάνω προβληματισμό στάθηκε η έκδοση ενός βιβλίου σύγχρονης "shunga", η οποία μετατρέπει μια αισθησιακή μορφή τέχνης στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, σε άξεστο εφηβικό καλαμπούρι.


Μπάλες ποδοσφαίρου, φτερά και γελοία προσωπάκια εμφανίζονται να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία των σκίτσων, που αποτελούν παρωδίες των αριστουργημάτων της Shunga. Για ποιο λόγο όμως σήμερα να καλύπτεται αυτό το οποίο ο κόσμος κάποτε απολάμβανε;

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Κατά παράδοση, η ασιατική τέχνη ήταν πάντα πιο τολμηρή από την Ευρωπαϊκή. Στην Ευρώπη, ο Χριστιανισμός επέβαλε περιορισμούς, αποκλείοντας το σεξ από την τέχνη (μέχρι και τον 16ο αιώνα). Την ίδια στιγμή, στην Ινδία η τέχνη ήταν γεμάτη ερωτικές σκηνές, με θεούς γεμάτες ερωτικές καμπύλες, ενώ οι Κινέζοι ζωγράφοι αρτίωναν την τέχνη τους ζωγραφίζοντας πνευματώδεις εταίρες. Μία από τις πιο εκπολιτισμένες όμως εκδοχές πορνογραφικών σχεδίων εμφανίστηκε στην πρώιμη μοντέρνα εποχή της Ιαπωνίας.

Τα σχέδια της "shunga" παρουσιάζουν άνδρες και γυναίκες να απολαμβάνουν  το σεξ, σε μία αποκαλυπτική μείξη γραφιστικών λεπτομερειών και καλλιτεχνικού εκλεπτυσμού. Μία από τις πιο γνωστές ξυλογραφίες του είδους παρουσιάζει μία γυναίκα στο βυθό της θάλασσας, που συνευρίσκεται ηδονικά με δύο χταπόδια.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
Ξυλογραφία του Χοκουσάϊ,. Γυναίκα με χταπόδια. Από το βιβλίο 'Kinoe no komatsu'.© The Trustees of the British Museum


Το «Όνειρο της γυναίκας του Ψαρά» δημιουργήθηκε το 1814 από τον Hokusai, έναν από τους σπουδαιότερους Ιάπωνες καλλιτέχνες. Οι πιο ταλαντούχοι των καλλιτεχνών δεν είχαν πρόβλημα να σχεδιάζουν "shunga" -αντιθέτως! Και όμως, η ξυλογραφία αυτή – και οι σύγχρονες εκδοχές της – ίσως μας δίνει μία ιδέα του γιατί οι υποτίθεται περπατημένοι άνθρωποι του σήμερα κάλυψαν τα επίμαχα σημεία της με γελοιογραφίες, αφού η Wikipedia την περιγράφει ως «ξυλογραφία που συνδέεται με την ζωοφιλία»!

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Ωστόσο, αυτό που χάνει ο σύγχρονος τρόπος σκέψης, κι έτσι αδυνατεί να συμβαδίσει με την ελευθεριότητα της "shunga", είναι η αλληγορική της δύναμη, η ενεργοποίηση της φανατασίας, που επιτρέπει κάθε είδους σεξουαλικούς συνειρμούς.


Ο Γάλλος ιστορικός Michel Foucault χαρτογράφησε αυτή την μεγάλη αλλαγή, στο βιβλίο του «Ιστορία της Σεξουαλικότητας». Πριν από την σύγχρονη εποχή, δεν υπήρχε ο όρος «σεξουαλικότητα», δεν υπήρχε η επιστήμη του σεξ, ούτε και κλινικοί ορισμοί που να καθορίζουν "κανονικότητες" και "". Τα πάντα ήταν δυνατά και μπορούσαν να συμβούν, όπως και συνέβαιναν μέσα στην τέχνη της "shunga".

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Σήμερα, ορίζουμε τι είναι σεξ, το αναλύουμε και το «εξημερώνουμε». Το αισθησιακό όνειρο στην ξυλογραφία του Hokusai μετατρέπεται στη σύγχρονη εποχή σε εικόνα ζωοφιλίας, και τα επίμαχα σημεία του κλασσικού Ιαπωνικού πορνό καλύπτονται, μην τυχόν και οδηγήσουν την φαντασία μας στα βαθιά, επικίνδυνα νερά μιας αχαρτογράφητης επιθυμίας.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

_________

Τα στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ