Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
0

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

Φαίνεται πως, στην εποχή όπου το σεξ βρίσκεται παντού, έχουμε γίνει πλέον τόσο απαθείς, που δεν μπορούμε να εντοπίσουμε την ομορφιά σε εικόνες πάθους και πόθου.


Αφορμή για τον παραπάνω προβληματισμό στάθηκε η έκδοση ενός βιβλίου σύγχρονης "shunga", η οποία μετατρέπει μια αισθησιακή μορφή τέχνης στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, σε άξεστο εφηβικό καλαμπούρι.


Μπάλες ποδοσφαίρου, φτερά και γελοία προσωπάκια εμφανίζονται να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία των σκίτσων, που αποτελούν παρωδίες των αριστουργημάτων της Shunga. Για ποιο λόγο όμως σήμερα να καλύπτεται αυτό το οποίο ο κόσμος κάποτε απολάμβανε;

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Κατά παράδοση, η ασιατική τέχνη ήταν πάντα πιο τολμηρή από την Ευρωπαϊκή. Στην Ευρώπη, ο Χριστιανισμός επέβαλε περιορισμούς, αποκλείοντας το σεξ από την τέχνη (μέχρι και τον 16ο αιώνα). Την ίδια στιγμή, στην Ινδία η τέχνη ήταν γεμάτη ερωτικές σκηνές, με θεούς γεμάτες ερωτικές καμπύλες, ενώ οι Κινέζοι ζωγράφοι αρτίωναν την τέχνη τους ζωγραφίζοντας πνευματώδεις εταίρες. Μία από τις πιο εκπολιτισμένες όμως εκδοχές πορνογραφικών σχεδίων εμφανίστηκε στην πρώιμη μοντέρνα εποχή της Ιαπωνίας.

Τα σχέδια της "shunga" παρουσιάζουν άνδρες και γυναίκες να απολαμβάνουν  το σεξ, σε μία αποκαλυπτική μείξη γραφιστικών λεπτομερειών και καλλιτεχνικού εκλεπτυσμού. Μία από τις πιο γνωστές ξυλογραφίες του είδους παρουσιάζει μία γυναίκα στο βυθό της θάλασσας, που συνευρίσκεται ηδονικά με δύο χταπόδια.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
Ξυλογραφία του Χοκουσάϊ,. Γυναίκα με χταπόδια. Από το βιβλίο 'Kinoe no komatsu'.© The Trustees of the British Museum


Το «Όνειρο της γυναίκας του Ψαρά» δημιουργήθηκε το 1814 από τον Hokusai, έναν από τους σπουδαιότερους Ιάπωνες καλλιτέχνες. Οι πιο ταλαντούχοι των καλλιτεχνών δεν είχαν πρόβλημα να σχεδιάζουν "shunga" -αντιθέτως! Και όμως, η ξυλογραφία αυτή – και οι σύγχρονες εκδοχές της – ίσως μας δίνει μία ιδέα του γιατί οι υποτίθεται περπατημένοι άνθρωποι του σήμερα κάλυψαν τα επίμαχα σημεία της με γελοιογραφίες, αφού η Wikipedia την περιγράφει ως «ξυλογραφία που συνδέεται με την ζωοφιλία»!

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Ωστόσο, αυτό που χάνει ο σύγχρονος τρόπος σκέψης, κι έτσι αδυνατεί να συμβαδίσει με την ελευθεριότητα της "shunga", είναι η αλληγορική της δύναμη, η ενεργοποίηση της φανατασίας, που επιτρέπει κάθε είδους σεξουαλικούς συνειρμούς.


Ο Γάλλος ιστορικός Michel Foucault χαρτογράφησε αυτή την μεγάλη αλλαγή, στο βιβλίο του «Ιστορία της Σεξουαλικότητας». Πριν από την σύγχρονη εποχή, δεν υπήρχε ο όρος «σεξουαλικότητα», δεν υπήρχε η επιστήμη του σεξ, ούτε και κλινικοί ορισμοί που να καθορίζουν "κανονικότητες" και "". Τα πάντα ήταν δυνατά και μπορούσαν να συμβούν, όπως και συνέβαιναν μέσα στην τέχνη της "shunga".

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Σήμερα, ορίζουμε τι είναι σεξ, το αναλύουμε και το «εξημερώνουμε». Το αισθησιακό όνειρο στην ξυλογραφία του Hokusai μετατρέπεται στη σύγχρονη εποχή σε εικόνα ζωοφιλίας, και τα επίμαχα σημεία του κλασσικού Ιαπωνικού πορνό καλύπτονται, μην τυχόν και οδηγήσουν την φαντασία μας στα βαθιά, επικίνδυνα νερά μιας αχαρτογράφητης επιθυμίας.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

_________

Τα στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR